Als je zoekt op youtube staat er in ieder geval van StookTV een Nederlandstalig filmpje. Zoekterm "T500 ketel"
Hoi,
Heb een T500 met reflux, heb er 2 setjes koperen schoteltjes in zitten, rest de standaard rvs versie.
Mijn "wanabee" schoondochter heeft een donsjas gemaakt voor de ketel en de reflux kolom, gevuld met schapenwol (fotoś volgen tzt).
Werkt goed voor mij.
gr vB
hoi allemaal,
Na een paar jaar pauze toch maar weer onze edele hobby opgepakt en de T500 terug gehaald van waar ik hem uitgeleend had.
Gelijk een suikerwash met turbogist gemaakt, en toen ik wou beginnen met stoken liep ik tegen een probleem aan...
de T500 staat op de zelfde plek waar ik een paar jaar geleden goed heb kunnen stoken, met dezelfde kraan die er nu nog steeds staat. Helaas blijkt dat het verloop van kraan naar de flow regulator aansluiting niet is terug gekomen van het logeer adres, en zij hem daar ook niet meer kunnen vinden.
Verschillende ijzerwaren winkels afgegaan hier in Amsterdam, maar helaas, geen van allen hebben de juiste verloop.
Weet iemand toevallig of deze verloopjes los te krijgen zijn? Zie bijgevoegde foto voor iets meer verduidelijking
Alvast dank voor meedenken
Ik heb zelf met behulp van Gardena koppelingen een aansluiting op de kraan gemaakt voor zowel mijn T500 als de alambiek. Ik zal zo even naar boven lopen en foto's maken.
Hallo allemaal, ik heb vandaag voor de eerste keer mijn T500 25 liter ketel samen met copper T500 reflux condenser gebruikt en het resultaat mag er zijn (zeer heldere/zuivere 93% alcohol). Ik vraag mij alleen af of ik dit destillaat nog door een carbon filter moet halen of dat ik er zo mee aan de slag kan om er whiskey en likeuren mee te maken. Verneem graag jullie mening. Alvast bedankt.
Tja, hangt heel erg af van hoe de smaak nu is en wat de basis was van de alcohol. Van suiker en essences maak je geen whisky of whiskey. Voor likeur zou ik aanraden om de basis alcohol zeker 2x te destilleren.
Stookwinkel verkoopt ze als warme likeur shotjes over de toonbank, maar heeft iemand hier al de nieuwe T500 PRO uitgeprobeerd en wil hier zijn/haar er ervaring delen?
Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen ermee. Heeft er iemand al eens gin mee proberen distilleren?