Meldingen
Alles wissen

Topic 2000 ChrisV Moonshine

Pagina 3 / 29

(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ja ik gooi er een stuk dik eiken bij en dan vul ik een blikje met eiken zaagsel die zet ik er dan boven die gaat dan mooi roken,het vuurtje aanhouden en blikje als nodig is bij vullen.

Beantwoorden
(@Anoniem)

die briketten geven een vieze rook af,komt ten koste van je gerookt eiken

Beantwoorden
Alchemist
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Duidelijk, geen briketten dus. Maak je dat zaagsel ook nog vochtig of niet? Heb op het internet verschillende tips daarover gezien.

Beantwoorden
(@Anoniem)

Nee maak ik niet nat, dat kun je zo kopen,verkopen ze vaak in hengelsport zaken voor de rookoventjes,gebruik ook wel eens gebruikte snippers er bij.

Beantwoorden
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden
Beantwoorden
(@Anoniem)

Is ook goed idee,ik kan ook zaagsel bij een plaatselijke zagerij krijgen.en vlees rook ik vaak met druiven hout,snoeihout van mijn druiven.

Beantwoorden
(@Anoniem)

Het heeft mij verwonderd dat de drank na een zo korte tijd al zo lekker is,ik heb het vermoeden dat de zon er ook aan meegedragen heeft,was in zeer korte tijd op kleur,maar is ook heel warm geworden.heb ook elk uur de doppen losgedraaid.dus ik ben wel tevreden,normaal staan de flessen drie weken en soms vier weken buiten,maar die extreme hitte heeft wel goed werk verricht.

50KG sperziebonen gedopt, later gekookt en ingemaakt voor in de voorraad kelder,

19.57 uur:Bij mij zitten ze al in potjes en in de diepvries 50 kg plus peterselie maar zijn kapot gistermiddag zijn de bonen etc.aan gekomen en nu verwerkt.en over een tijdje paprika's en aubergines, dan nog maïs stoken en hopelijk druiven en zou nog pruimen krijgen en nog kippen slachten jaja zo ziet mijn vacantie er dus uit

Beantwoorden
Topic starter
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 9 jaar geleden

Gaaf! Prepper ChrisV. Go Chrissy,Go... Zoo goed bezig!

Beantwoorden
(@Anoniem)

De mier en de krekel,nu effe bier halen,ook heel belangrijk,heb het tot gisteren nog net gehaald,kratjes?
Zo, dat kalmeert 🙂

Beantwoorden
Topic starter
(@nimrax)
Lid

Jaaa beterrrr.... 😉

Beantwoorden
(@Anoniem)

Ja beter dan valium???

Beantwoorden
(@kapisjon)
Honorable Member

Chris , waaruit bestaat je stookwijn?
Mais ? En wat zag ik nog meer !?

Beantwoorden
(@Anoniem)

Alleen mais,daarna komt het op snippers etc.vergist met bakkersgist.en suiker.

Beantwoorden
(@Anoniem)

Ik heb hiervoor 12 kg biomais gebruikt,zacht gekookt suiker in opgelost,aflaten koelen,en 25 gram natte bakkersgist toe gevoegd.en laten vergisten,het is wel belangrijk dat je de mais goed zacht kookt.het stoken en wat ik er verder mee doe staat hierboven beschreven,het word zo een mooie en lekkere drank.

Beantwoorden
Murmillo
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Of 0.0

Beantwoorden
Pagina 3 / 29
Deel:

©2025 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens