20 liter stookset RVS ter overname aangeboden

Geupdate op 7 november 2018 in Vraag en aanbod
15 op 4 januari 2018

Te koop:

Mooie eigenbouw ketel van RVS.

Deze set is gemaakt van een 20 ltr melkbus, heeft 2 verwarmingselementen. 1 van 750 watt en 1 van 1000 watt.

Er zit een trafo bij om het geleverde vermogen en daarmee de temperatuur goed te kunnen regelen.

De afdichtingen zijn van goed siliconen rubber.

Inclusief elektronische thermometer.

Inclusief 25 ltr gistvat met waterslot

De hele set staat in zuid limburg en mag € 450,- opleveren (alleen de melkbus kost nieuw al meer dan dit)

• Geliked door
Antwoord
0 op 5 januari 2018

Absoluut een mooie opstelling.. maar als ik het goed heb is deze nu wel duurder dan een nieuwe T500 van 25 liter en 2000watt.

ik kan mij voorstellen dat het moeilijk wordt om hem voor die prijs te verkopen ?

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
2 op 5 januari 2018

Nou, weet je wat .. doe ik € 50,- van de vraagprijs af. Daarmee is’ie dan toch aanzienlijk goedkoper – én mooier 😉 

Forum Lid
op 6 januari 2018

Ik weet pas een mooie goedkope opstelling 😉 wat zijn je plannen? Een eigenbouw?

Forum Lid
op 10 januari 2018

Eerst eens opruimen én dan zie ik wel verder 😉

Wellicht nieuw bouwen of een kant en klaar product aanschaffen, maar het eerste maakt meer kans 😀 

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
1 op 6 januari 2018

Goedemorgen ik bouw zelf ook stookketels maar deze prijzen zijn echt erg hoog en dat krijg ik niet eens voor mijn ketels.

En ik maak ze van zowel rvs als rood koper met de zelfde onderdelen.

Forum Lid
op 10 januari 2018

Ik zie genoeg variatie in prijzen van wat aangeboden wordt, van deze ketel weet ik hoe hij is. Over jouw ketels kan ik niet oordelen, wat de prijs/kwaliteit is.

~ ik zeg dus NIET dat ze slecht zijn, maar weet wat RVS, RVS lassen en andere onderdelen kosten. Voor niets gaat alleen de zon op 😉

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
1 op 6 januari 2018

Ik wil zeker geen kritiek leveren op ketels en vraagprijzen.

kan je ook onderbouwen waarom deze het geld meer dan waard is ten opzichte van een T500 van 409 euro nieuw ?

Forum Lid
op 10 januari 2018

Een T500 is een massaproduct, Die kan iedereen kopen. Zie het als een Bentley versus een Wiesmann …

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
1 op 7 januari 2018

deze ketel staat op de mp en lijkt er heel veel op en kost de helft 

https://link.marktplaats.nl/m1241925759

Forum Lid
op 10 januari 2018

Jullie zijn wel kampioen-verkoop-topic-bashen, niet ?

deze ketel staat op de mp en lijkt er heel veel op en kost de helft 

Van celtic

Niet geheel compleet, volgens de tekst die er bij staat 😉 

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
1 op 4 maart 2018

Up ! … en een price-drop naar € 375,- 😉

Forum Lid
op 5 maart 2018

Mooi keteltje,voor mij veel te klein ik laat mij een maken van 100 ltr.maar ook van rvs.het grote voordeel is ook het schoonmaken en is veel degenlijker dan koper.sucses,gr🎩Chris.V.

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
2 op 6 november 2018

Ok, we zijn een paar maanden verder, ik heb de ketel nog enkele keren gebruikt, maar hij mag nu toch weg – om plaats te maken voor iets anders.

€ 299,-

Nog even een samenvatting over wat je dan voor die € 299,- krijgt:

Deze set is gemaakt van een 20 ltr melkbus, heeft 2 verwarmingselementen. 1 van 750 watt en 1 van 1000 watt.

Er zit een trafo bij om het geleverde vermogen en daarmee de temperatuur goed te kunnen regelen.

De afdichtingen zijn van goed siliconen rubber.

Inclusief elektronische thermometer.

Inclusief 25 ltr gistvat met waterslot

Af te halen in Zuid Limburg – eventueel verzending in overleg (3 pakketten) 

Forum Lid
op 7 november 2018

Hoi ik heb wel eventueel interesse in deze ketel ik ben een beginneling (starter) en wat ik mij afvraag is het is een reflux kolom zo te zien. Is deze ook gevoeld met keramische ringen en koper zadels die schoon te maken zijn en of verwijderen en aan te passen zijn qua hoeveelheid ? Wat is het alcohol percentage dat je bij een eerste stook kunt halen. Woon zelf in Limburg dus afhalen zou geen probleem hoeven te zijn.

Forum Lid
op 7 november 2018

Hallo Vodkaman,

Er zitten geen ringen in de reflux kolom – en ik heb ze er ook niet bij. De kolom heeft aan de onderkant een rooster en is aan de bovenkant open. je kan deze dus makkelijk vullen met ringen (of wat je wilt), legen en schoonmaken.

Het alcohol percentage uit de eerste stook is afhankelijk van de “wash’ die je stookt.

Zoals je op de laatste foto ziet is 60% haalbaar bij een “sugar-wash”, maar ik heb al hogere percentages gestookt.

Mocht je het systeem over willen nemen, stuur dan maar even een PB met je gegevens.

Groeten!

Palinka

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren