3,5 liter Alambiek aangeboden, VERKOCHT

Geupdate 17 uur geleden in Vraag en aanbod
20 1 dag geleden

Ik had laatst al 2 van deze keteltjes aangeboden maar ik vond er nog 1. Ik heb hem niet in het assortiment op de website, enkel die met het kolommetje. Deze mag dus ook weg voor een hele lage prijs. Ik vraag 125,00 inclusief verzenden, of 120,00 als je hem bij mij in Deventer komt ophalen.

Het betreft de ketel met thermometer, dus zonder accessoires.

De ketel op de foto is een 5 liter maar het model is het zelfde, maar ik wilde hem niet uitpakken voor de foto.

• Geliked door
Antwoord
0 1 dag geleden

Ben al voorzien van een 3,5 liter . Maar weer een heerlijk aanbod……………….

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
2 1 dag geleden

Leuk aanbod wederom.

Admin
1 dag geleden

Ik heb voor jou ook nog wat leuke spulletjes Bauke 😉

Forum Lid
1 dag geleden

Ah ben benieuwd. Je hebt mijn nummer. 🙂

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
1 1 dag geleden

Ook deze is verkocht, weer een gelukkige Alambiek stoker er bij 🙂

Forum Lid
1 dag geleden

Top!

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
9 1 dag geleden

Mooie van dit keteltje is dat de brug met een wartel verbinding op top zit en ook aan koeler .
Je kunt dus met enige handigheid een kolom maken met een wartel aan beide kanten en die erop monteren . een verleng buis tussen brug en koeler en klaar .
Je kunt dan voor paar tientjes de ketel ook gebruiken om hoog alcohol te stoken .

Mooi keteltje ! Ik hou er van ! 👍👍

Forum Lid
20 uur geleden

Met kolom zorgt voor een hoger percentage omdat hij langer onderweg is voor hij bij de brug komt? Zelfde resultaat al de helm koelen met een doek Robbert?

Forum Lid
19 uur geleden

De helm koelen met doeken kun je prestatie mee verbeteren naar hogere percentages .
de wand koel je waardoor er meer condensatie is aan binnenzijde die terug loopt .
Met een kolom geef je meer wand voor condensatie maar door hoogte ook “fragmentatie lagen .”
Dus je krijgt meer prestatie dan alleen de doeken .

Forum Lid
19 uur geleden

Oke, ik heb zelf een 5 liter Schots whisky model van de alambiek (klein maar fijn). Met de  spiritrun kom ik net rond een 82 a 83% na de cuts gemaakt te hebben hou ik een spirit over met een totaal van ong. 75%

Ik wil kijken of ik met vochtige doeken iets de pieken van het elektrische kookplaatje kan temperen. 

Forum Lid
18 uur geleden

Je kunt niet alleen percentage verhogen met gebruik van vochtige doeken op ketel ..
Maar ook andersom

Je kunt ook ” bufferen ” zodat de alcohol kans krijgt meer smaak op te nemen .

Forum Lid
18 uur geleden

Door op hals vat en groot deel van helm te bedekken met vochtige doek en deze licht vochtig houd koel je flow bij ook temperatuur op brug bij 78,3- 81 te houden gaat jou percentage omhoog .
wanneer je deel onder brug in doek wikkelt en koelt en temperatuur op brug dus ook hoger houd .81 -88 gr . hou je de alcohol even vast waardoor je verzadiging creëert .
dus meer smaak .

Je ziet met een alambiek en wat vaardigheden kun je zo enorm veelzijdige dingen doen .

Forum Lid
18 uur geleden

Smaak komt uiteraard op 1 dus ik ga dat zeker proberen. Met “bufferen” zal ik ook minder terug zien van de pieken van de kookplaat. 

Ik heb nog een goede 50 liter staan om te stoken dus mooi wat te proberen! Wees gerust, geen suiker smurf water 😂

Forum Lid
18 uur geleden

@Robbert,  zou zoiets ook werken bij mijn kolom? Is puur hypothetisch als vraag, als ik de top van de korte kolom koel met doek en ventilator, zou ik dan ook boven die 87% kunnen pushen? Een kennis vraag voor mijn Schrift. Thnx alvast.

Forum Lid
18 uur geleden

Dan ga ik eerst eens testen met direct onder de brug te koelen. Eerst een 5 liter zonder koelen en een 5 liter met koelen. Ben ik heel benieuwd wat dat voor verschil geeft in smaak en opbrengst. Super leuk hoe veelzijdig je kunt stoken met een alambiek ja. 

Forum Lid
17 uur geleden

Murmello , als je jou kolom in doek wikkelt je moet dan iets meer warmte geven maar de temperatuur op top thermo hou je op 78,3- 81 gr dan gaat absoluut percentage iets omhoog .

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
2 18 uur geleden

Ik vind dit ook heel leuk, ooit ben ik begonnen met de 1,5, de 3 en de 5 liter ketels te verkopen op marktplaats.  Langzaamaan is dat gegroeid tot Stookwinkel nu. 

Ik heb eens teruggekeken, nu zie ik dat in 2015 en 2016 de meest verkochte ketel de 10 liter Eau Bain Marie is geweest. Dit was vorig jaar de minst verkochte ketel. De meest verkochte was uiteraard de T500.

Niet dat daar wat mis mee is, maar ik zou het heel leuk vinden als we terugkeren naar de basis en weer met echte Alambieken gaan stoken. En natuurllijk kan de T500 voor de liters er gewoon naast worden gebruikt. Ik ben eens wat oude topics aan het teruglezen en toen kende nog niemand de T500. Heel leuk om te lezen hoe we dat in 2015/2016 deden 😁

Doordat de T500 bijna de standaard is geworden als startketel is de voorraad klassieke ketels wat achtergebleven. Ik zal deze zsm weer aanvullen. 

Forum Lid
17 uur geleden

Back 2 the copper days! 😉

Forum Lid
17 uur geleden

Ik hou het zeker bij een koper ketel, gewoon al veel mooier om te zien. Staat bij mij ook naast de bar. Is gewoon een pronkstuk om te zien.

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 17 uur geleden

Ja Jan juist het stoken met alambiek , potstill , charantaise is het echte stoken .
Je leert er de vaardigheden mee en met vaardigheid kunt je daar het meeste mee .
En al eeuwen bewezen als goed en functoineel
T 500 is best wel leuk maar meer een stook automaatje . als mensen daar een hard plassertje van krijgen gewoon ervoor gaan .
iemand die echt likeuren wil maken en beetje oude vaardigheden heeft zal struikelen over de beperkingen van die automaten (daarnaast over paar jaar is die electronica te verouderd ) suiker alcohol van 96 % maken is voor mengen en roeren . daar is dat ding perfect voor en verder ??? marketing maakt het mooi .
Voor het ambachtelijke is dat hoge percentage maar beperkt noodzaak.
Rum, whiskey , graan alcohol / jenever / gin , Absint , au de vie , cognac ,brandy enz stook je uiteindelijk allemaal lager dan 92%.

iedereen moet zelf kiezen waarmee ze willen werken .
Wil iemand gewoon zuip alcohol voor de buzz maken ? prima .
Ik zou het alleen mooi vinden als de kunst en vaardigheid van het maken van liqueur niet verloren gaat door met digitale dingen een berekent gemiddelde te krijgen .

Stoken en likeur maken is niet moeilijk gewoon in basis beginnen ..

• Geliked door
Antwoord
Annuleren