5 liter alambiek gezocht.

Geupdate 3 dagen geleden in Vraag en aanbod
75 op 5 september 2019

Hoi allemaal,

Ik zoek een 5 liter alambiek als kado voor mijn moeder. Ze vind het stoken helemaal geweldig dus ik wil haar haar eigen koperen ketel doen. De reden voor een 5 liter is vanwege reuma word een 10 liter of groter te zwaar en een koperen ketel is al prachtig van zichzelf dus mocht ze niet meer kunnen kan ze hem alsnog op de kast laten staan als pronkstuk. 

Iemand die er toevallig nog één heeft staan waar niks meer mee gedaan word hou ik me aanbevolen. 

• Geliked door
Antwoord
1 op 6 september 2019

Ja je bent aan het juiste adres.

Noem een prijs en je hebt raak.

Ik ben over op de T500 en kan hem missen.

Jaar veel plezier mee gehad, die Portugese alambiek.

Crew member
op 6 september 2019

Dat is wel heel tof van je John!
Rick, kom er maar in!! 🙂

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 op 6 september 2019

€228,95 ofzo was hij, 5 liter

mag voor de helft weg (ik verdiende zat aan uitgespaarde slijter borrels)

110 € vind ik schappelijk

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 op 6 september 2019

o ja, ik heb ook nog een 2000 Watt kookplaatje er bij,

standaard is 1500 Watt. Na lang zoeken vond ik die 2000

Prijs weet ik niet zo. Noem een totaalprijs.

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
1 op 6 september 2019

@Rick je krijgt 24 uur van me , anders pak ik hem. 😉 😉 😉 (Het is nu 6 uur 37, Tick Tock, Tick Tock) Sorry grapje neem je tijd @Rick. en @John, mochten jullie er niet uitkomen, dan houd ik me aanbevolen, maar ik denk dat Rick me voor is.

Forum Lid
op 6 september 2019

Geniaal William 😂😂 

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
4 op 6 september 2019

eerst deed ik die ketel met een dimmer

omdat die goedkoopste wijn schuimde.

met eigen suikerwijn was die dimmer niet nodig en ik stookte alles volle kracht.

Forum Lid
op 6 september 2019

John, super! Dat zou perfect zijn.

Totaalprijsje €150,- incl kookplaatje?

Forum Lid
op 6 september 2019

is OK, inclusief verzendkosten.

moet wel ff zien hoe we contact leggen.

Ik wil mijn email hier niet noemen.

Forum Lid
op 6 september 2019

Klik op Rick zijn logo , dan kom je op zijn infogedeelte, Rechts is een blauw vak, daar kun je hem een mail sturen. (anoniem totdat je antwoord)

Forum Lid
op 6 september 2019

Top! Ik heb je een bericht terug gestuurd!

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
2 op 6 september 2019

Ik heb nog 2x een 3 liter classic staan, ik heb deze normaal met kolom uitvoering en bij deze zitten de kolommen er niet bij. Daarom nooit op de site geplaatst. Mochten jullie er niet uitkomen laat maar weten, dan regelen we iets.

Forum Lid
op 6 september 2019

Jan, ik denk dat we er wel uit komen anders is dat nog een serieuze optie! 👍

Forum Lid
op 6 september 2019

@Jan. 2 X 3 liter classic prijs?

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
7 op 6 september 2019

110,00 per stuk Incl verzenden. Helemaal nieuw. Past mooi in je collectie 😉

Admin
op 6 september 2019

Zie net dat 1 van de 2 weer een deuk in de koeler heeft…. 

Forum Lid
op 6 september 2019

200 de 2 dan? 

Admin
op 6 september 2019

Omdat jij het bent en je een goede uitdeuker bent 😉

Ze staan voor jou vast.

Is het erg als ze pas maandag de deur uitgaan? 

Forum Lid
op 6 september 2019

Geen probleem maak vanavond het geld over.

Admin
op 6 september 2019

Top! 😀

Forum Lid
op 6 september 2019

Geluk bij een ongeluk. Bij het plaatsmaken voor 2 nieuwe leden in mijn ketelfamilie, stuitert mijn peilglas van zijn voetstuk. Kan meteen een meekomen met de nieuwe familieleden. 😉 😉 😉 , Meteen er bijbesteld. Maar er is weer wat plaats, en nog zelfs wat over voor ………………….

Admin
op 6 september 2019

Een charente 🤣

Top! Peilglas is ook op voorraad, maandag gaat alles jouw kant op!

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
4 op 6 september 2019

mooi te lezen dat er weer serieus gestookt gaat worden Met koper en alembiek . 😃😃👍
meer vaardigheid en ambachtelijk .
Prachtig !

Nu nog gewoon weer alcohol uit granen , fruit en knollen .
Dan hebben we weer echte likeuren en Minder smurfen zeik uit suiker wash .

Forum Lid
op 6 september 2019

Men moeder kennende gaat ze ermee voor kwaliteit en niet kwantiteit.
Dus hij zal gebruikt gaan worden zoals het hoort 👍

Forum Lid
op 6 september 2019

Daar wordt ik vrolijk van ! 👍

Forum Lid
op 6 september 2019

@Robert , een suiker wasje heb ik nog niet gedaan, komt binnenkort om mijn alcoholbrander te laten werken. Ik weet spiritus etc. is even goed ,en niet zo duur maar…. het kan, dus waarom niet. Ga die waarschijnlijk 2x stoken, om te kijken hoeveel % ik kan krijgen. Mijn ketel-stook is nog niet optimaal, en elke stook is oefenen en spelen met koelwater , gas , en GEDULD,  want daar zit mijn zwakte nog.(Ja morgen ga ik 2 gasflessen halen.) En één emmer ,suiker wasje, voor in de Graanvader, snel +90%, en ik kan meteen een lange tijd vooruit.

Forum Lid
op 6 september 2019

Alcohol zelf gestookt in spiritus brander zal zeker werken . Beetje spelen met het lontje . te hoog uitsteken werkt niet goed net al te kort .
Ketel stook gaat zeker lukken bij jou . zoveel enthousiastme maakt goed voor ” de zwakte”
gewoon denken , kijken , luisteren en ruiken.
Uitstroom ttussen drup en straal , en een zachte ruis onder in ketel .
2 gasflessen kun je lang mee toe . 👍
Mooie verzameling heb je inmiddels 👌

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
3 op 6 september 2019

Verkocht aan Rick.

Admin
op 6 september 2019

Top! Weer 2 geslaagde transacties! We hebben helemaal geen marktplaats meer nodig 😉

Forum Lid
op 6 september 2019

Fijn!

Forum Lid
op 7 september 2019

John en ik hebben vandaag de deal gesloten ja!
Deze ketel gaat een mooi plekje krijgen!

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
21 op 7 september 2019

Wat me opvalt, dat vele hier zeggen , dat een 5 liter wat klein is, maar toch worden er hier weinig te koop gezet. Zijn jullie zo gehecht aan jullie (vaak) eerste ketel, of zijn er minder dan verwacht? Heb laatst dus 2x 3.5 liter alambieks (of is het alambieken?) gekocht, en ik dank dat het kleine spul perfect voor testen is te gebruiken. Persoonlijk is mijn ketelfamilie nog verre van compleet, dus wil iemand iets aan ketel kwijt, hier is het beter, en meer gewaardeerd dan op Marktplaats of 2e hands.com , en als je toch daar denkt beter te kunnen verkopen, vermeld even het forum hier. Niet de link want dan maak je ongewenste reclame. 😉 🙂 😉 

Forum Lid
op 7 september 2019

voor erbij is het ideaal een kleinere alembiek .
Voor “hoofd” ketel is soms wat handiger als je wat grotere inhoud hebt .
Ik gebruik mijn 80 liter niet meer maar wel de kleintjes .

Admin
op 7 september 2019

Ik hoor heel vaak dat men begint met een kleintje, later een grote koopt en dan de kleine erbij houd voor testen.

Best leuk om te zien dat er meer zijn die zo hun ketel familie laten groeien.

Forum Lid
op 7 september 2019

Mooiste is ook als je meerdere ketels hebt en je kunt een paar zowel zelfstandig gebruiken maar ook als je ze kunt koppelen .

Forum Lid
op 7 september 2019

Een paar is te weinig, ik verwacht een stuk of 6 zoals het er nu uitziet. En die tweede 3.5 liter tel ik dan niet mee. Of ik koppel ze. Moet lukken. |)

Forum Lid
op 7 september 2019

incl glas en een antieke heb ik 8 William.
Ik heb de mogelijkheid ook om ze op verschillen de manieren te koppelen en in te richten .

Forum Lid
op 7 september 2019

Hier “nog maar” 5 verschillende.

Forum Lid
op 7 september 2019

Dan kun je voorlopig flink vooruit in experimenter en variëren William .Mooi 👌 . Een goede uitrusting geeft gemak .

Forum Lid
op 8 september 2019

Ik heb zelf ook de 5 liter uitvoering van het whisky model William, prachtige ketel. Ik zou hem eerder op de kast zetten als verkopen (ben ik eerlijk in) maar ik merk toch wel dat als je 30 of 25 liters fermenters gebruikt een 5 liter ketel wel wat meer werk vergt als naar verwachting werken met een 10 liter of groter. Voor nu red ik mij uitstekend met een 5 liter.

Forum Lid
op 8 september 2019

Ik stookte ca. anderhalf jaar met die 5 liter alambiek Rick.

Veel gezellige uurtjes gehad ernaast zittend.

Je leert de ketel kennen, en vooral de koeler, en na verloop van tijd ben je er niet meer continue bij. Dan ga je meer op de klok letten dan op de ketel.

Ik had trouwens grind in de ketel als kooksteentjes, die deed ik er niet bij op de post, te primitief.

In het begin stookte ik er pakken Spaanse wijn mee, daarna appel- en perensap uit de winkel, en uiteindelijk veel suikerwijn.

De ketel nodigt uit tot veel experimenteren.

Forum Lid
7 dagen geleden

De ketel heeft dus al mooi wat ervaring haha. Ja het blijft vaak toch een kwestie van doen en dan langzaam leer je steeds beter met de ketel werken. Kooksteentjes is geen slecht idee, Heb ik zelf ook nog niet. Maarja ik moet toch nog een nieuwe bestelling plaatsen bij Jan dus gooi ik die ook erbij in.

Admin
6 dagen geleden

In het begin stookte ik er pakken Spaanse wijn mee,

Van JohnSmith22

Ik heb heel veel pakken franse wijn verstookt. Niet uit de supermarkt maar de bag in boxes van de franse markten. Boeren verkopen daar hun wijn in flessen maar ook in 5 en 10 liter dozen. Dan krijg je een doos met een zak wijn er in en een tapkraantje. Hetzelfde als Schulp hier zijn verse appelsap verkoopt die wij weer voor de cider gebruiken.

Basic droge witte wijn voor iets meer dan 1 euro per liter. Ook wel landwijn of tafelwijn genoemd. Perfect voor een basis brandy die je zelf op hout kan leggen. 

Dit jaar heb ik zelf niets meegenomen uit frankrijk omdat ik meer drank heb dan ik ooit opdrink, maar dit is zeker een tip voor als je vaak in Frankrijk op vakantie gaat of mensen kent die er vaak komen. 

Goedkope witte wijn is een prima basis voor Brandy (Cognac maar zo mag het dan weer niet heten)

Forum Lid
6 dagen geleden

foei stookforum ! 😈 dat kan toch niet . cognac en brandy van goedkope wijnen ! foei met grote OEEII !
maar probeer een spring Valley eens . ( Californië tafel wijnen) . 😅😅😅
ook goedkoop maar 😋😋😋😋😋

Admin
6 dagen geleden

De druiven uit Cognac schijnen niet de beste te zijn voor wijn. Maar het distillaat is des te beter 😄 ik zal eens kijken naar Spring Valley😉 

Forum Lid
5 dagen geleden

De deal ging naar ieders tevredenheid. Rick blij ik blij, nu nog zien of Ricks moeder blij wordt, denk het wel.

Was een supersnelle deal. Met dank aan stookforum.

Forum Lid
5 dagen geleden

De beste deals ,maak je onder gelijkgezinde.

Forum Lid
5 dagen geleden

PS wat ik weet over de Champagne streek is dat de boeren voor de bekende merken zo bang zijn voor misoogst dat ze spuiten bij het leven,

De locals durven die bekende merken niet eens te drinken. Altijd cirkelenen er helicopters met chemie boven die wijngaarden

Leer mij wat nieuws over de Cognac streek svp

Forum Lid
5 dagen geleden

Peñasol Red Wine 1L 12,5%

2,25 € per liter bij Jumbo

Die stookte ik veel.

Ik stookte ook Shiraz a 4 € / liter

was niet beter

Voorloop weggooien doet alles

Forum Lid
5 dagen geleden

steek je neus maar eens in een voorloop en je weet: ze willen je dood hebben

Forum Lid
5 dagen geleden

Vandaag 2x alambic 3.5 liter meteen voor foto’s gemaakt van deuken,

kijken wat het wordt.

Door het gedeukte gebeuren, zo meteen maar een vraag en aanbod topic openen.

Forum Lid
5 dagen geleden

Ja was een mooie deal! Mijn moeder is helemaal gelukkig! Die gaat nog vrije dagen nodig hebben hahaha

Admin
5 dagen geleden

Benieuwd hoe het wordt William. Omdat de koeler vrij klein is kwam ik er niet goed in om er aan te beginnen. Ik denk dat jij er handiger in bent! Benieuwd naar de NA fotos!

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
8 5 dagen geleden

Heb net wat foto’s naar Nimrax gestuurd, die rommel van een wolk (cloud) verveeld me steeds.
Edit Nim: Ik heb dit even gemist en je mail zat verstopt tussen 300 stookforum posts mails..excuse, hier komen ze dan:

1722 tot en met 1725 zijn vooraf foto’s. 1726 tot en met 1729 zijn nadat foto’s. Het mag in het topic 5 liter alambiek gezocht. Heb deze koeler gedeukt van Jan gekocht , en zo goed als mogelijk, met huidig materiaal, uitgedeukt.

Forum Lid
5 dagen geleden

Mooi gelukt dan!

Crew member
4 dagen geleden

Is gelukt! Perfect William!!

Forum Lid
4 dagen geleden

Denk dat het , ondanks de kleine werkruimte , goed gelukt is. Dus…. , wat wordt de volgende deal, die ik kan maken? Een aambeeld heeft blijkbaar niemand op overschot, zal dus ergens anders moeten gaan zoeken. Overigens, als ik de lasnaden had losgemaakt, had hij nog beter geworden.

Forum Lid
4 dagen geleden

vakmanschap!

Forum Lid
4 dagen geleden

Ziet er goed uit William! Een aambeeld heeft bijna niemand over helaas!.. 😂😂 ik gebruik voor het smeden een stuk treinrails. Ook gehard, net wat kleiner maar mooi te gebruiken!

Forum Lid
4 dagen geleden

Niet geschoten is altijd mis, heeft er iemand een op overschot staan, of een die een nieuwe beheerder zoekt, dan ben ik geïnteresseerd. Verdiep me al langer in het smeden, nu ik gasflessen heb, begint het te jeuken.

Forum Lid
4 dagen geleden

Mooi gedaan!!

Forum Lid
4 dagen geleden

Is gaaf hoor William, heb zelf een smeedoven gemaakt, werkt perfect maar met gasflessen gebruik geen lpg, die bevriest waardoor de druk terugloopt. Campinggas heeft daar minder last van!

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
4 4 dagen geleden

William mijn aambeeld wil ik nog niet kwijt ik heb wel een soort van kleintje gemaakt uit een stuk treinrails . Kun je daar wat mee ??

Forum Lid
4 dagen geleden

Mooi ding Robbert!

Forum Lid
4 dagen geleden

Stuk oud treinrails Rick . wel zeer hard en sterk .

Forum Lid
4 dagen geleden

Ik gebruik zelf ook treinrails met het smeden Robbert . Staat nooit in de weg en werkt perfect.

Forum Lid
4 dagen geleden

ik heb ook een groot aambeeld en wat vuist aambeelden . .
Dit was uit verveling uit rail gehaald .

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
2 4 dagen geleden

Goed gelukt, wil ik ook nog altijd met mijn stuk rails doen maar eerst eens tijd vinden haha. 

Forum Lid
4 dagen geleden

rails is hard en gebruikt rails heeft hardere plekken en zachtere plekken . komt door b.v. remmen van trein daarbij wordt het rood heet . regen erover en snel afkoelen pas op met snijschijf daarom spat zo hoek uit .

Forum Lid
4 dagen geleden

Wel een goede tip, zodra ik ermee bezig ga zal ik daarmee uitkijken.

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
4 3 dagen geleden

Treinrails kan ik hier ook krijgen, even als de lepels van een heftruck. Zoek dus echt een aambeeld. En @Robbert , je weet zelf het verschil. Heb jaren tussen de boeren gewoond, en diegene die een trainrail hebben/hadden , willen er met wat handelsgeest wel vanaf. Van hun aambeeld, blijf je af. Dus wil meteen voor het beste. Moet ook flink wat gewicht hebben, staat hier in de schuur, en ze moeten hem niet onder de arm mee kunnen nemen. Landelijk wonen is leuk, maar waardevolle spullen, blijven alleen staan, als ze te warm of te zwaar zijn. Of achter een zware gesloten deur. Woon langs de snelweg en ze komen hier regelmatig s’nachts “toevallig” door de tuin, betrap je ze, dan hebben ze autopech, en moeten ze wat koelwater hebben. Vreemd genoeg hebben ze een zaklamp, en lopen ze van de straatverlichting weg. Hang je een camera als beveiliging, moet je die bij de politie melden, en het mag om een of wazige privacy wet niet gebruikt worden. Ook al is het op privéterrein. Heb er ooit een met de wildcamera betrapt, in de moestuin, kreeg van de politie te horen, dat ik mijn niet gemelde camera moest inleveren. Heb hem ter plekken kapotgesmeten. (En 2 nieuwe gehaald) Los het voortaan wel zelf op. 

Crew member
3 dagen geleden
wazige privacy wetVan william

Wil, hier in NL is het ook vaag. Het mag niet, gericht op de openbare weg maar…. zodra er criminele activiteiten opstaan dan is de privacywetgeving ineens wel van ondergeschikt belang.

Forum Lid
3 dagen geleden

Bij mij komt niemand,woon in een buurt met best veel criminaliteit,maar ze vermoeden dat ik een verassing heb😂ik heb wel overal camera’s hangen,ik wertkte. vroeger voor de gemeente,7 jr.beheerder geweest van woonwagenkampen,uitzettingen gedaan kraakpanden leeggemaakt en drugspanden die overlast bezorgden,en nog een tijdje aan de deur gestaan altijd alleen gegaan,politie bleef op afstand.dus veel mensen kennen die gek met die hoed.ze hebben mij een keer opgepakt de hele straat afgezet alleen voor mij😂konden mijn reputatie😂en dat terwijl ik tegen geweld ben,ook zelden gebruikt.my home is my castle.

Forum Lid
3 dagen geleden

Haha dus William, Chris inhuren en dat werkt misschien nog wel beter als politie of camera’s. Enige nadeel is dat hij van tijd tot tijd wat eten en drinken nodig zal hebben als onderhoud

Forum Lid
3 dagen geleden

We leven in een hele vervelende tijd .
Ik woon op het vlakke land .
12 km van de stad . een rustig dorpje .
Paar jaar geleden kon je huis ,” auto , schuur open laten zonder problemen .
Waar ze vandaan komen ik weet het niet maar Je kunt niet een oude fiets op lekke banden buiten laten staan .
Pas een hele inbraken golf geweest in dit streekje en dorp verderop .
500 metrr van hier op klaarlichte dag een harley uit schuur gehaald
Ik heb de motoren met kettingen vast in de schuur . En alarm op schuur en kassen .

@william ik zit veel langs de weg .
ik hou mijn ogen open voor een aambeeld

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren