Calvados van appels uit de Betuwe € 0,35 per kg

Geupdate op 22 januari 2019 in Spirits
62 op 10 augustus 2017

Na rum, kirsch, wodka ga ik het laatste project van dit jaar doen, moet namelijk ook wel eens werken.

Betuwse Calvados.

Heb net 250 kg gekocht en ga daarvoor een fruitpers huren. rond 15 september zijn ze af te halen. Wie gaat er ook Calvados maken of heeft het al eens gemaakt? Tips zijn welkom. 

• Geliked door
Antwoord
16 op 10 augustus 2017

Ik heb vorig jr.200 kg appels verstookt smaakt lekker zeker als je hem langere tijd laat staan,hier mijn werk wijzen appels van klokhuis ontdoen in stukken snijden in vat gooien een paar weken laten staan zodat ze zacht worden,ik pers ze dus niet was ze niet en schil ze niet,als ze goed zacht zijn geworden suiker er bij en gist laten staan tot uitgegist is en stoken je moet er wel wat water bij gooien,ik gooi ook de hele mix in een zak en stook die mee.gr.?Chris.V.ps ik gebruik vermse bakkers gist 1 kg op200 kg appels

Forum Lid
op 10 augustus 2017

Hoi Chris, ik ga er geen suiker bij doen. Heb in ieder geval 250 kg en dat zou 200 liter sap moeten opbrengen volgens de boer. Ben benieuwd.

Het zou 8 liter superieure Calvados kunnen worden. Misschien koop ik nog wel meer want direct alles opzuipen heeft wel wat ( niet stoken voor de kelder, jouw woorden) maar een beetje laten liggen is niet zo fout merk ik nu aan mijn rum. En ja, merk het zelf nu ook duidelijk, je kan veel meer zuipen van je eigen drank dan die fabriekszooi. En geen kater he! 

Crew member
op 10 augustus 2017
suiker er bijVan ChrisV

Chris, het valt of staat met hoe zoet de appels zijn, uiteraard maar hoeveel suiker gebruik je dan in kg? Top tips trouwens weer hier man! Hier kunnen we wat mee.

Forum Lid
op 10 augustus 2017

Volgens mij had de boer het over minimaal 12% suiker. Maar kan me eigenlijk niet al te gek veel schelen want ben nu zelfs sap van morellen voor de 4e keer laten vergisten. Als je niet teveel suiker ineens gebruik wordt de smaak niet scherp. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Veel suiker, is mijn ervaring, maakt de alcohol scherp. Maar kan ook onzin zijn en ligt het aan wat anders. Ben maar een Lummel. 

Forum Lid
op 10 augustus 2017

Als de appels goed rijp zijn weinig suiker er bij en van 200 kg krijg ik ongeveer 25 liter van 40% ?is niet mis he ,van 200kg druiven 35 ltr van 40% heel goeie smaak en helder ,ik ben nu in Roemenie abrikozen aan het stoken ongevemer40 kg op brengs 9 ltr van 40-45 % gr ?Chris.V.

Forum Lid
op 10 augustus 2017

Hahaha, wat moeten mensen wel niet denken als dit lezen. De tonnen fruit en de liters vliegen ze om de oren. Sta je daar in de Duitse Aldi je flesje drank van € 6,50 te scoren. Hmmm zeggen ze dan tegen de buren, zo lekker! 

Forum Lid
op 10 augustus 2017

Lummel ik gooi bij bv.zoete druiven 200 kg ongeveer 12-13 kg suiker en een kg verse bakkersgist ik probeer zo min mogenlijk suiker te gebruiken maar mijn druiven borrel is een beetje zoet en niet scherp,de suiker komt wel ten goede van de opbrengs.gr.?Chris. V

Forum Lid
op 10 augustus 2017

Lummel ik raak al in paniek als er maar 25 flessen in de kelder liggen hahaha.???gr.?Chris.V

Forum Lid
op 10 augustus 2017

Dat heb ik met drank en wietolie hahaha. En met sex, ook dat nog. Als mijn 25 minnaressen op vakantie zijn kan ik ook een paniek aanval krijgen. 

Forum Lid
op 10 augustus 2017

Lummel dat kan ik mij heeeel goed voorstellen,heb nu 8.5 liter van de abrikozen en loopt nog,van ongeveer 40 kg ,gr.??Chris.V.

Admin
op 10 augustus 2017

Lummel! Supergaaf projectje weer man!

En je pakt het meteen groots aan! Zit ik hier soms te klooien met 25 liter sap maken door mn sapcentrifuge….

Inplaats van zelf een pers huren is het misschien een idee om eens te zoeken naar een loonperser, die zullen in de betuwe ongetwijfeld te vinden zijn. Dan hoef je ook niet zelf die pers weer schoon te maken. Dumo kwam eens met dat idee, nou zit hij niet in de Betuwe maar ik denk dat je juist in de betuwe er wel een kunt vinden.

Ik heb z’n vermoeden dat jij straks weer een houten vaatje nodig gaat hebben 😉

Forum Lid
op 10 augustus 2017

Geinig hè? Toen ik me een klein jaartje gelden heb aangemeld voor het forum wist ik echt niks buiten suiker vergisten. Er zijn van het begin nog wel ergens topics te vinden waarin ik bijna wanhopig werd omdat veel discussie’s niet brachten wat ik zocht. 

Maar kijk nu nog geen 12 maanden verder, durf zo’n project’je nu aan en sterker het gaat nog lukken ook. Twijfel er niet eens meer aan. Die pers ga ik overigens gewoon huren bij de wijkgaard t.z.t.  Komt met appels wat minder nauw als kersen. Een vaatje lijkt me niet want doe het weer zonder suiker en dat is niet veel alcohol maar wel heel lekker. Maar misschien wel, je weet maar nooit. 

Admin
op 10 augustus 2017

Ik weet nu ook al zeker dat dit gewoon heel erg gaat lukken!

Je hebt wel 4 x zoveel sap als dat je Morellensap had, en dat sap bevat 2 keer zoveel suiker als de morellen.

Ik heb dus zo’n vermoeden dat je best een redelijke opbrengst zal hebben.

Het sap hergebruiken zoals je hebt gedaan met de morellen heeft niet veel zin, appel geeft veel minder smaak af dan een kers.

Ik heb vaak appels vergist (als wijn) en gestookt als Eau de Vie, maar nooit op hout weggelegd. Gestookte appelwijn is altijd een feest! Echt lekker, ook zonder houtrijping.

Forum Lid
op 10 augustus 2017

Ik weet nu ook al zeker dat dit gewoon heel erg gaat lukken!

Je hebt wel 4 x zoveel sap als dat je Morellensap had, en dat sap bevat 2 keer zoveel suiker als de morellen.

Ik heb dus zo’n vermoeden dat je best een redelijke opbrengst zal hebben.

Van Stookforum

Kijk de zoveelste hoofdzonde wordt weer geopenbaard, gulzig en dom. Dan heb ik inderdaad een hoop calavados. Hahahaha.. kan er niet mee zitten!

Forum Lid
op 10 augustus 2017

Toch nog even, ik had 8 liter 100 procent gerekend of 16 liter 50 procent enz. Zit ik er dan zo naast? Nogmaals ik gebruik geen suiker, 

Admin
op 10 augustus 2017

ik kom uit op 15 a 16 liter puur, je rekent toch op 200 liter sap? Je sap heeft ongeveer 125 gram suiker per liter toch? Dus op 200 liter heb je 25 kilo vergistbare suiker.

sorry als ik er helemaal naast zit hoor ik ben erg druk in mn kop momenteel met veel regeldingen haha. Daarom heb ik net maar een borrel uit de fles van ChrisV gepakt. De eerste sinds lange tijd.

Admin
op 10 augustus 2017

En sowieso puur theoretisch, want je voor en naloop enzovoort etc… hoef ik jou niet meer te gaan vertellen haha

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 op 10 augustus 2017

Ik heb er een gevonden. http://www.mobipers.nl/fruit-persen/ ze zitten in Zoelen, voor jou om de hoek.

Je moet ze even vragen hoe het zit als je zelf je vaten meeneemt om het sap in mee te nemen. De prijzen op de site zijn inclusief de bag in box verpakkingen, die heb jij niet nodig. het kan het hele jaar door!

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
2 op 10 augustus 2017

@lummel, ik zie bij de Wijkgaard dat de fruitpersen die zij verhuren niet geschikt zijn voor jouw appels. Deze persen zijn bedoeld voor, druiven en bessen. Hard fruit zoals appels en peren heb je een centrifuge voor nodig.

En in jouw geval heb je wel een professionele nodig. Mijn sap centrifuge heeft zo,n kleine ingang dat je de appels wel heel klein moet snijden, dat is met 250 kilo niet te doen.https://m.youtube.com/watch?v=WFHa1iGdqeM scroll door naar 1 minuut dan kun je het zien.

Je hebt nog even tijd, dus we gaan je wel helpen met het vinden van een goede oplossing. En anders toch naar de loonperser ?

Forum Lid
op 11 augustus 2017
Je hebt nog even tijd, dus we gaan je wel helpen met het vinden van een goede oplossing. En anders toch naar de loonperser Van Stookforum

Hoy,

de loon perser is volgens mij de beste oplossing, het kost wat geld ja maar ze halen wel een hoger rendement als de keukentoestellen, en hier is het sap gepasteuriseerd ook.

Anders is er mischien nog een mogelijkheid van pulpvergisting te doen, een vier tal dagen en dan kun je het mischien wel aan met een wijnpers.

ik zal deze avond eens in de boeken lezen.

Grts

Admin
op 11 augustus 2017

Excuses, ik zie dat ze ook trommelraspen verhuren, je zou ze dan eerst moeten raspen en daarna in de pers, dan kan het wel 🙂

Ik lees overigens dat 1 kilo appels ongeveer 0,7 liter sap oplevert. Je zou van 250 kilo appels dus een opbrengst kunnen hebben van om en nabij de 175 liter.

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
6 op 11 augustus 2017

Geperst zullen ze wel worden want kan ik ook bij de boer laten doen. 10 liter sap voor € 15,-. Ben ik ook van het gedoe af. 

Maar eigenlijk ben ik op zoek naar een handmatig soort slowjuicer. Ze bestaan maar kan ze tot nu toe niet vinden. Althans robuust en het liefst 2e hands. Die elektrisch zooi hoef ik niet dan moet de boer het maar doen. 

Admin
op 11 augustus 2017

Een slowjuicer met deze hoeveelheid appels, ik zou er niet aan beginnen hoor.

Staat de deal al vast? dan zou ik het door de boer laten doen als ik jou was.

Ik heb wel eens dozen sap besteld bij een fruitbedrijf, zij stonden toen op marktplaats met bag in box. Doos met een zak van 5 liter vers sap er in. Alleen gepasteuriseerd, verder niets. Ik heb daar toen appelwijn en eau de vie van gemaakt en ook nog een doos in de koelkast. Want het sap zelf is ook heel erg lekker! Er zit aan iedere doos een kraantje.

Ik weet niet meer wat het koste toen, maar ik weet wel dat ik nog dacht van hier kan ik zelf niet voor gaan persen. en het resultaat was meer dan uitstekend te noemen. 

Het voordeel is zo dat je precies de hoeveelheid sap koopt die je op dat moment kunt verwerken en  niet met de bagger zit die ook nog eens hele kolonien fruitvliegjes aantrekt.

Ik ga nog eens zoeken of ik kan terugvinden waar dat toendertijd was!

Forum Lid
op 11 augustus 2017

Als het toch wat lastiger is dan gedacht dan ga ik ook niet wachten op die appels in september en kan hij mij gelijk 100 liter geperst leveren hij raakt de appels toch wel kwijt zei hij.

Zijn dus 4 gisttonnen en dat moet toch best een mooie hoeveelheid  betuwse calvados leveren. in ieder geval voldoende voor een nauwkeurige 2e stook in de grainfather. Want dat is me een apparaat zeg. Je kan zo nauwkeurig stoken, het ding verrast me continu. Ook met de kirsch. Even nog afwachten of iemand nog een helder idee heeft anders koop ik wel sap. 

Admin
op 11 augustus 2017

Haha ja toch! en weet je, met 100 liter kom je nog steeds op die 8 liter puur uit die je al berekend had 😉 Minus de voor en naloopjes dan 

Forum Lid
op 12 augustus 2017

Je zou ook aan diksap kunnen denken. Dit kost zo’n 4 euro per liter bij de Aldi of Lidl en is ongeveer 7 keer geconcentreerd. Omgerekend is dit ruim 60% goedkoper dan 10 liter geperst  sap voor 15 euro. En de appelsmaak is ook geconcentreerder dan wanneer je geperst sap gebruikt waar je nog suiker aan toevoegt. Diksap bevat 850 gram suiker per liter.

Forum Lid
op 12 augustus 2017

Jantje je bent een moonshiner of niet ik stook niets wat uit de winkel komt ,ik stook aleen puur fruit,de rest zit overal rotzooi bij kan ik net zo goed een fles in de winkel kopen daar weet ik ook niet wat voor rotzooi ze er in hebben gedaan,maar iedereen moet zelf weten wat hij doet,maar ik vind het principe van moonshine alles zelf doen.gr?Chris.V.

Forum Lid
op 13 augustus 2017

Diksap is niks anders dan geconcentreerd appelsap zonder toevoegingen. Niet iedereen heeft de luxe en tijd om honderden kilo’s fruit te verwerken. Je zegt dat je niets stookt wat uit de winkel komt, maar waar haal jij dan de suiker die je toevoegt aan je fruit?

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 op 13 augustus 2017

Wat kost 60 liter !???

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
3 op 14 augustus 2017

ik wil ook wel inschrijven hoor..

Dat met de rietsuikermelasse was ook goed gelukt om samen een grotere hoeveelheid in te kopen.. ik sta ook te snijden en blenden met een keukenmachine aan het einde van het jaar.. gaat ook.. maar kant en klaar sap afhalen..  

Forum Lid
op 14 augustus 2017

Ben me aan het oriënteren hoe dit aan te vliegen. Heb toch wel de neiging een slow juicer aan te schaffen. Sap is anders 1,50 de liter heb ik begrepen maar als je eigen tonnen hebt (en groot inkopen) is er wellicht wat aan de prijs te doen. De boer die ik gesproken heb zit in Lienden. Hier vandaan net over de Rijn. 

Forum Lid
op 14 augustus 2017

Zit er overigens iemand in Hoogeveen ( als we toch mogelijk samen inkopen) voor een paar tientjes huur je een appelvreter met een capaciteit van 400 kilo per uur. Kijk dan kost het sap geen drol meer. Ik dacht dat de boer vertelde ” 1,2 kilo appels voor 1 liter sap”. 

Forum Lid
op 14 augustus 2017

misschien kunnen we zo’n ding huren en bij de boer gaan zitten voor op een zaterdag. vragen aan Eddy (van de rietsuiker) waar hij de vaatjes vandaan had en bestellen we die en laten die ook gelijk bij de appelboer leveren. 

spreken we af en gaan we daar een dag persen..bestellingen klaar zetten en af laten halen.. steken we der een BBQ bij af..hahah.. 

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 op 14 augustus 2017

Lummel, mocht ook dit project haalbaar gaan worden dan mag je me ook voor 50 liter inschrijven hoor.

Ik heb zelf alleen niet de mogelijkheid om het hier op een effectieve manier te gaan doen, maar mocht je mogelijkheden zien dan wil ik graag 50 liter afnemen. Dan ga ik ook eens volledig zonder suiker werken 🙂

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 op 14 augustus 2017

Jan.. maak een hoekje vrij in je garage.. had ik al eens tegen je gezegd.. mijn fiets staat ook al een jaartje buiten en daar sta die best.. hhahah 

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 op 14 augustus 2017

Haha Leon je hebt wel goede ideeen! In vaatjes stoppen kan wel, maar als het niet gepasteuriseerd wordt moet het wel zo snel mogelijk die vaatjes weer uit. vers geperst appelsap begon zelfs in de koelkast nog spontaan te gisten bij mij.

Mijn fiets heb ik 10 jaar geleden al verkocht haha, de schuur staat vol met stookwinkel spullen 🙂

Vergisten gebeurt bij mij gewoon in de woonkamer 😉

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
5 op 15 augustus 2017

hoy,

Dat is mischien iets voor jullie.

https://www.youtube.com/watch?v=TVcPfjKV-Kg

grts.

Forum Lid
op 15 augustus 2017

de video is wel van 2011 maar misschien bestaan ze nog wel, en als jullie een redelijke grote hoeveelheid bij elkaar krijgen komen ze misschien wel naar een locatie, die jullie voor stellen.

Admin
op 15 augustus 2017

Ik had de film laatst gezien, ze bestaan nog wel hoor. Je kunt gewoon naar ze toe gaan, dat kan het hele jaar door. Als ze op locatie komen persen moet je minimaal 3500 kilo hebben.

Je kunt ook kiezen om niet te laten pasteuriseren als je wijn gaat maken, dat moet wel op afspraak omdat daar de machine deels voor moet worden aangepast.

Ik heb steeds appel eau de vie gemaakt door toch suiker toe te voegen, en die was erg lekker hoor. Maar als ik grote hoeveelheden sap kan krijgen wil ik het wel eens proberen zonder suiker. De kwaliteit zou dan uitmuntend moeten zijn.

Forum Lid
op 15 augustus 2017

Ok de suiker haal ik uit de winkel en ook de gist bij de bakker maar dat is het dan,daar ontkom ik niet aan,maar de rest alleen fruit.gr?Chris.V.ps ik bedoel het niet verkeerd ,maar ik vertrouw de voedsel industrie niet kijk nu naar onze eieren.

Forum Lid
op 15 augustus 2017

Fruit word even goed bespoten hoor 😉

Forum Lid
op 15 augustus 2017

Ben ik mee eens,overal zit troep in maar ik probeer het zo veel mogenlijk te beperken.gr?Chris.V.

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
4 op 15 augustus 2017

hahah.. suiker of geen suiker.. das inderdaad een goede optie.. maar kunnen wij als groep nog 3500kg appels opkopen bij zo’n boer??.. lijkt mij dat die ook hun afzetmarkt hebben.. 

Maarjaah.. dat worden wel 100de liters.. misschien toch iets te veel

Admin
op 15 augustus 2017

Jawel hoor, als de boer bij ons een dubbeltje per kilo meer kan krijgen dan bij de groothandel dan verkoopt hij ze aan ons. Dan maar wat minder naar de groothandel.

Voorlopig hangen ze nog aan de boom, lummel kon ook zo 250 kilo reserveren. Dat is voor zo’n fruitboer natuurlijk peanuts, en dat is 3500 kilo denk ik ook.

En anders haal ik hier een paar bag in box pakken, heb ik eerder gedaan en gaat heel goed. http://betuwsefruitshop.nl/shop/webshop/category/p5-l-bag-in-box-met-tapkraan

Forum Lid
op 15 augustus 2017

ik denk dat dat een beetje veel is maar ik kom makkelijk aan 200 kg. ook nog gratis,maar ik heb een vriend die daar voor zorgd?Gr.?Chris.V.

Forum Lid
op 15 augustus 2017

Jawel hoor, als de boer bij ons een dubbeltje per kilo meer kan krijgen dan bij de groothandel dan verkoopt hij ze aan ons. Dan maar wat minder naar de groothandel.

Voorlopig hangen ze nog aan de boom, lummel kon ook zo 250 kilo reserveren. Dat is voor zo’n fruitboer natuurlijk peanuts, en dat is 3500 kilo denk ik ook.

En anders haal ik hier een paar bag in box pakken, heb ik eerder gedaan en gaat heel goed. http://betuwsefruitshop.nl/shop/webshop/category/p5-l-bag-in-box-met-tapkraan

Van Stookforum

De fruitboer had het sowieso over 1500 kilo. Dat zou een hoop sap zijn en daar ben je met een appelvreter in 4 uur doorheen las ik. Zo’n ding is voor een paar tientjes te huur. Dan komt het sap op nog geen 2 kwartjes de liter. Ik heb in ieder geval een hoop sap nodig wil ik met de Grainfather een 2e keer kunnen overhalen. Maar ja, dan heb je ook wat verwacht ik. Misschien doe ik overigens vandaag de spiritrun kirsch. Weet nu al dat hij heel erg lekker gaat worden. En dan weet ik ook hoe de kirsch smaakt helemaal zonder suiker en met een beetje suiker. 

Admin
op 15 augustus 2017

De appelvreter is wel een mooi ding, ik zit de filmpjes van Speidel nu te kijken. maar naast de appelvreter moet je ook nog de hydropers huren he, anders heb je alleen pulp.

Verder wel een top ding, capaciteit van 1000 kilo per uur 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=_WT0rVg-4l4

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
1 op 15 augustus 2017

Morgen ga ik een verslagje maken over hoe je hard fruit (ik ga appels gebruiken)  kunt behandelen met pectolase en zo het sap kunt laten vrij komen zonder sapcentrifuge of stoomextracor te gebruiken.

Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe snel dit verloopt ?

Forum Lid
op 16 augustus 2017

Dat is een mooi experiment zeg. 

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
4 op 16 augustus 2017

Hey jongens

Ik heb als proefje  begin juli calvados  gemaakt van die XL bussen appelsap van de lidle  25 liter met 2 kg suiker en champagne gist ik vindt dit goed gelukt ruikt heerlijk die heb ik 3 weken met whiskychips laten staan.De opbrengst was 2,5 liter aan 40° en is nu nog aan het rijpen in de kelder 

Admin
op 16 augustus 2017

Dat kan ook heel lekker zijn, ik heb het ook wel eens zo gedaan (zonder de houtrijping dan) Je kunt er een prima borrel van stoken.

Admin
op 16 augustus 2017

Hierbij het beloofde experiment met hard fruit en pecolase enzymen. Halverwege het experiment!

https://www.stookforum.nl/thread/appels-of-ander-hard-fruit-ontsappen-met-pectolase-enzymen/

Forum Lid
op 17 augustus 2017

Stokerke,

Misschien heb ik iets gemist (of lees ik verkeerd), maar is de opbrengst van 2,5l à 40% niet heel magertjes ?  

Ik heb even een kleine berekening gemaakt:

Appelsap bevat minstens 10gr suiker per 100ml (dus 100gr per liter).  Dus als we uitgaan van dit minimum zit je met 25l x 100gr = 2,500 kg suiker voor je 25l mash.  Je voegt nog eens 2 kg suiker bij, dus in totaal 4,5 kg suiker op 25l, oftewel 180gr suiker per liter mash.  16 à 17gr suiker in 1l mash levert 1% alcohol.  In jouw mash zit 10x zoveel suiker dus je zou makkelijk aan 10 à 11% alcohol moeten komen vóór distillatie.  Dat wil zeggen dat je opbrengst onder ideale omstandigheden ongeveer 2,5l à 100% (of 6,25l à 40%) zou moeten zijn.   Jouw opbrengst van 2,5l à 40% wil zeggen dat je mash slechts 4% alcohol bevatte vóór distillatie.  Ik weet dat ik hier een theoretische vergisting/distillatie vergelijk met een praktische, maar ik stelde me toch de vraag vanwaar het grote verschil tussen de twee ….

Forum Lid
op 17 augustus 2017

weet het niet ik stook met een alambiek

en ik dacht 8° te hebben gehad ik ga het volgende keer allemaal beter opschrijven en ook zachter stokenen men briefje bijhouden 🙁 en heb misschien mijn cuts wat groot genomen maar ben best wel tevreden van de smaak is heel zacht en smaakvol ,ik ga dit nog wel eens doen dit is vrij gemakkelijk  en niet zo duur om te maken he 

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
4 op 25 augustus 2017

Ha ha het is zover maandag appeltjes halen in de AH de JUNAMI appel komt in promotie 🙂

Calvados maken van verse appels  dat zal ik ook maar eens proberen he de pectine is onderweg  besteld in de winkel hier , Van  Timing gesproken ,we weten weer wat te doen volgende week

Groeten

Admin
op 25 augustus 2017

Leuk! Dan kun je aan de slag!

Als je de pecto enzymen vandaag hebt besteld heb je ze waarschijnlijk morgen al in huis.

Dan kun je maandag direct aan de slag!

De junami is leker zoet! Dus doe er geen suiker bij! Dan blijft de smaak lekker zacht. 

Houd ons op de hoogte he!

Forum Lid
op 25 augustus 2017

Yep ik heb ze gisteren bij je besteld maar de track en trace gaat nog niet zal voor morgen of maandag zijn 

Groeten

Admin
op 25 augustus 2017

Gisteravond zie ik, gaat vandaag met DPD mee. Ik heb aangegeven dat het zaterdag geleverd mag worden, maar daar houd DPD niet altijd rekening mee. Morgen kun je zien of het met de bezorger onderweg is, anders gaat het toch maandag worden.

De appeltjes komen toch maandag pas, dus gaat helemaal goed komen 🙂

Forum Lid
op 25 augustus 2017

Yep geen probleem ik heb tijd 😉

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
2 op 21 januari 2019

Deze week in de aanbieding bij Aldi:  2 kg Jonagold voor € 1,29. Klinkt als een go.

Crew member
op 21 januari 2019

Dus ik kom daar.. hele schap Jonagold leeg.

Forum Lid
op 22 januari 2019
hele schap Jonagold leeg.Van Nimrax

Voor of na dat je langs geweest bent.

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren