De Stookwinkel 30 liter fermenters zijn binnen!

Geupdate op 1 oktober 2019 in Stookforum
1 op 22 augustus 2019

Ik heb er 2 ontvangen. Na de verhalen gelezen te hebben vielen de deksels mij erg mee. Wel enige kracht nodig maar niet overdreven. Tevens zeer mooi hoe het kraantje precies gelijk af is aan de onderkant. Echt een top product

Forum Lid
op 24 augustus 2019

Fijn  Erik Jan. Ik ben er ook blij mee. Top product.

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
1 op 13 september 2019

Klopt het dat het niet uitmaakt hoever je de kraan erin draait ? 

Admin
op 13 september 2019

Klopt, zodra je weerstand voelt is het ok. 

Kraantje zelf bestaat uit 2 delen, even beetje invetten voor beste afsluiting. 

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
2 op 13 september 2019

mooie emmers !!!moet elk lid van het forum toch hebben juist mijn bestelling ook gedaan ! ga niet wachten tot na de vakantie

Admin
op 13 september 2019

Bedankt voor de bestelling Erik, ze zijn onderweg!

Forum Lid
op 13 september 2019

ok kan ik ze voor de vakantie nog vullen

gr erik

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
1 op 14 september 2019

Hierbij een “unboxing” video van een (door vervoer beschadigde) stookwinkel fermentatie emmer.

Forum Lid
op 14 september 2019

Haha die laatste shot mocht wel wat langer duren. Big smile like a KID.

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
2 op 17 september 2019

jan mijn emmers zijn ook binnen mooi maar dat deksel man dat gaat echt zwaar !!! heb het met een kussen en hamer toegemaakt maar de eerste zit vol morgen de tweede

prachtig mvg erik

Admin
op 17 september 2019

Hoi Erik, de eerste keer is even heel zwaar. De volgende keer zal je zien dat het veel soepeler gaat.  

Forum Lid
op 17 september 2019

ok jan 

ja had het al gelezen

zo snel ben ik niet in paniek

morgen de tweede vullen met een wiskie van munkerik zo heb ik na de vakantie 5 emmers om te verstoken 4x wiskie en 1 x vodka

gr erik

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
1 op 30 september 2019

Waarvoor dient de silicone stop? Hij is te groot om in het kraantje te plaatsen. Ik ben zeker niet van plan om hem in plaats van het kraantje te gebruiken, daar voor plakken er nog wat teveel vervelende herinneringen in mijn geheugen.

Crew member
op 30 september 2019

Waarvoor dient de silicone stop?Van RuMo

Zo past je waterslotje bijvoorbeeld op een petfles.

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
5 op 30 september 2019

Hoi RuMo, toch in het kraantje. Hij moet ook goed stevig zitten. Dan kun je er een vulpijpje instoppen om bijvoorbeeld bierflesjes af te vullen.

Crew member
op 30 september 2019

Wat een mogelijkheden allemaal! 😉

Forum Lid
op 30 september 2019

Ik ben op dit moment niet van plan om een vulpijpje te gebruiken maar zie het als positieve feedback.

Admin
op 30 september 2019

Klopt, zo zit hij wel stevig, want ondersteboven moet hij er niet uitvallen. Je gebruikt het eigenlijk alleen bij het vullen van bierflesjes. Ik gebruik de kraan bij stookwijnen sowieso niet.

Forum Lid
op 30 september 2019

Met veel duw perswerk krijg ik hem er 1 a 2 mm in. Hoe harder je duw hoe dikker die wordt. Ik zou er een maatje kleiner bij leveren.

Forum Lid
op 1 oktober 2019

Klopt, zo zit hij wel stevig, want ondersteboven moet hij er niet uitvallen. Je gebruikt het eigenlijk alleen bij het vullen van bierflesjes. Ik gebruik de kraan bij stookwijnen sowieso niet.

Van Stookforum

In dat geval zou een stop om in het schroefgat te doen in plaats van de kraan wel handig zijn. De kraan hoef je wel niet te gebruiken, maar steekt wel aardig uit en is dus kwetsbaar. Een simpele schroefstop zou leuk zijn.

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 op 30 september 2019

Het kraantje is juist zo handig bij stookwijn. Je laat de boel bezinken en zet dan de kraan(die groter is dan ander) open. Je tap de stookwijn boven het gist af, wat dus in de emmer achter blijft. Ik doe dit zo nodig 2 maal.

• Geliked door
Antwoord
Annuleren