Witte wijndruiven concentraat voor Brandy/Cognac/ project gaat door! Cans 2,5 liter €22,00

Geupdate 5 dagen geleden in Bieren en wijnen
123 op 13 juli 2020

Onderstaand bericht had ik geplaatst om na te Gaan of er interesse was in dit schaarse superproduct. Nou de interesse is er, dus het project gaat door!

In de shop kun je de 2,5 liter can al pre-orderen. Je kunt ook aangeven dat je het wilt komen halen. Zet dat dan in een reactie aan het eind van dit topic, dan zetten we je op de lijst. We zitten al op 200 liter aan reserveringen! Doe jij ook mee?

Vanaf 27 Juli kunnen we verzenden. Grote orders is makkelijker om te halen. Het weegt een stuk meer dan water! Ongeveer 1,4 kilo per liter!

Onderstaand het originele bericht:

Ik heb via een biologisch fruitbedrijf de mogelijkheid om een IBC container Biologische witte druivensap concentraat uit frankrijk te kopen. (Van wijndruiven) Dit zou dan net als het melasse project in jerrycans kunnen worden verpakt. Echter is het niet zo goedkoop als melasse.

Alle kosten met transport, jerrycans, btw etc opgeteld gaat een jerrycan van 2,5 liter concentraat 22,00 kosten. Van 2,5 liter maak je dan 12,5 liter sap, van 5 liter 25 etc. Hier hoeft geen suiker bij. Het is een product waar ook echt wijn van wordt gemaakt. Te vergelijken met vers sap zonder enige toevoeging.

Het is zeer lang houdbaar. Zelfs na opening kun je het nog 24  maanden gekoeld bewaren.

Appelsap is overal in bag in box vrij gemakkelijk te verkrijgen, maar druivensap niet. Ik ben er van overtuigd dat dit een prachtig product is om een super Brandy/Cognac van te maken of een mooie eau de vie voor je likeurprojecten. Niet goedkoop maar wel echt heel goed product en dus resultaat.

Edit Jan, het project gaat door! De IBC wordt besteld. 

————————————————————————————————————————-

Robbert: 40 liter.
Nimrax :2,5 liter. Betaald
Stumphole 2,5 liter.Betaald
Kevin 5 liter.
Piketanus 60 liter (6×10 liter) Betaald
Marca 15 liter.
DDM 10 liter. Betaald
Lex 10 liter.Betaald
Antonio 25 liter. (2 x 10 & 2 x 2,5 liter Betaald
Danique 50 liter (5 x 10 Liter) Betaald
Paolo 5 liter. Betaald
McCorner 5 liter. Betaald
Alchemist 5 liter.Betaald
Bob 2,5 liter. Betaald
Sjon 5 liter.
Ruud1 5 liter.Betaald
Snurrebreut 5 liter.
Stephan 2,5 liter Betaald
Figaro 5 liter Betaald
Evds3 10 liter Betaald

Eenvoudig en makkelijk betalen:
Klik op https://www.stookwinkel.nl/product/25-liter-witte-druiven-concentraat/

• Geliked door
  • Pikketanus
Antwoord
4 op 13 juli 2020

Dit is een product waar mensen blij van kunnen worden .
Je kunt een wijn maken maar ook brany’s ( cognac ) eau de vie maar ook voor diverse likeuren een prima alcohol / brandewijn basis .
Veel likeuren vragen een basis brandewijn van een druiven alcohol of granen .
Het geeft een mooiere zachtere vollere smaak en geen scherpe nasmaakjes .
Je kunt het verdunnen met een water of zo vergisten .
Een ideaal sg van 1060 .
Eventueel dextrose gebruiken geen gewoon suiker voor fijnste resultaten .
Vergisten doe je traag voor aroma en ester vorming .
Fermentis hg 1 , fd3 of mangrove jack cl 23 geven op heel simpele manier een betrouwbare goede vergisting hierop .

Een alembiek , alquitara , potstill zijn hiervoor perfecte geschikte apparaten .
Maar een charantaise maakt het waanzinnige goed .

Goed initiatief Jan .
Geeft mensen kans om geweldige dranken en likeuren te kunnen maken ..

Forum Lid
op 13 juli 2020

P.s. 40 liter hou ik mij voor aanbevolen .

Admin
op 13 juli 2020

Top! Staat genoteerd Robbert! Zou gaaf zijn als ook dit project slaagt!

Forum Lid
op 13 juli 2020

Ik zou het vreemd vinden als het niet zou lukken .
Met druiven concentraat kun je zo veel meer ook nog dan melasse .
En het is vrij simpel om te starten .
SG in orde , ph controleren en gist erop .
De afwerking in manier van Stoken kun je alle kanten mee op .
En als drank te gebruiken maar ook basis voor honderden likeuren .

Crew member
op 13 juli 2020

Geweldig dit!

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 op 13 juli 2020

Een witte druivenconcentraat is best moeilijk te bemachtigen. Geloof me; ik heb gezocht. Zo heb ik bijvoorbeeld deze op mijn bestellijstje staan:

Maar vanwege de geringe productinformatie blijft dit ook een gok. Dan gok ik liever met een concentraat van Jan. Ben al een tijdje van plan om in de buurt te komen van Metaxa. Daar heb je een lekkere zoete muskaatdruif voor nodig. En daar moet ik vanwege de latere oogst nog even op wachten. Dus in de tussentijd een beetje oefenen met Jan’s 2,5 liter jerrycan kan geen kwaad. Doe mij ook maar zo’n supergrote jerrycan van 2,5 liter.

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
3 op 13 juli 2020

Ik zal morgen nog wat meer info proberen te achterhalen. Ze spreken naast frans gelukkig ook duits, en dat ging Harry goed af. 

Het suikergehalte is overigens minimaal 1065, na aanlenging met 4 delen water wat ik zo begrijp. Zij geven aan dat een gemiddelde verse druivensap een sg heeft van 1055 en dat zij dus op 1065 zitten met deze verhouding. Natuurlijk hangt het er dan van af welke verhouding je zelf gebruikt. Ik zal proberen een sample op te vragen. Ik weet niet of dat mogelijk is

Ze zijn Skal gecertificeerd in meerdere landen, dus gegarandeerd onbespoten kwaliteit.

Forum Lid
op 13 juli 2020

Brix boven 65 is prima boven 70 betekent ook dat het niet vatbaar is voor micro organismen groei .
80 is hoog .
Zal ook iets verdunnen nodig zijn om te kunnen vergisten .

Admin
op 13 juli 2020

Het is ook de bedoeling om aan te lengen. Je kunt er 4 delen water bijdoen zodat 2,5 liter 12,5 liter wordt. Dan kun je er wijn van maken. Maar voor verstoken zou je met minder water afkunnen natuurlijk.

Forum Lid
op 13 juli 2020

Voor Stoken zet je het weg op sg 1060 ph 3,5 a 4,2 . En dat corrigeren wanneer het onder de 3,5 komt.
gist op lage temperatuur voor trage gisting .

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 op 13 juli 2020

Super initiatief. Dat wil ik graag supporten, ongeacht het eindresultaat.

Zet mij maar voor 5 liter erop.

Als het lukt om voldoende animo te krijgen lees ik graag hoe en wat voor de afhandeling

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 op 13 juli 2020

Oef ook zeer zeker interessant deze! Ik houd me zeker aanbevolen voor 20L concentraat🙂
Idd moeilijk wat fatsoenlijks te vinden. En Arsegan… tsja heb er ook m’n twijfels over kwalitatief gezien.
Wederom een mooi product, Jan!
Eerste melasse gaat straks ook op gistvat👍

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
1 op 13 juli 2020

Jan super idee, ik meld me aan voor 15L concentraat!

Groetjes

Admin
op 13 juli 2020

Top! Als dit zo doorgaat zie ik het wel van de grond komen!

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 op 14 juli 2020

Damn, dit klinkt erg aantrekkelijk. Maar ja, net 20 liter melasse staan en het duurt nog even voordat de kinderen op zichzelf gaan wonen 🙂 Ik ga dit even overleggen met “de regering”….

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
3 op 14 juli 2020

Leuk om dit eens te proberen. Ik ga voor 7,5 liter.

Admin
op 14 juli 2020

Ik zet je er bij!

Forum Lid
op 19 juli 2020

Maak er maar 10 liter van.

Admin
op 19 juli 2020

Ik pas hem aan Lex, bedankt!

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
1 op 14 juli 2020

Er mag 60L van gemaakt worden mocht het doorgaan🙂 neem aan dat dat gewoon weer afhalen zal worden, dus dan heb ik m’n ritje er zeker uit

Admin
op 14 juli 2020

Top!

De kleine tankjes van 2,5 liter zijn prima verzendbaar. Maar we kunnen ook vaatjes van 5 en 10 liter vullen. Ik heb nog een pallet lege vaatjes van 10 liter. Het gewicht zal ongeveer gelijkliggen aan de melasse. 60 liter is dus beter om af te halen.

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
3 op 14 juli 2020

Gezellig! Er wordt alweer wat georganiseerd! Zet mij er maar bij voor 20 liter. Hoelang kan je zoiets bewaren?

Admin
op 14 juli 2020

Ze geven aan dat het zelfs geopend nog 2 jaar gekoeld bewaard kan worden. Het komt dan bij ons direct vanuit de IBC in een can en die wordt weer verzegeld gesloten. Je kunt dat gerust jaren afgesloten in de schuur opbergen. Er zit zoveel suiker in, net als een pot jam gebeurt daar niets mee.

Forum Lid
op 14 juli 2020

Ik heb bij wat vrienden een balletje opgegooid, en voor nu mag er 5 liter extra op de lijst (dus 25 in totaal). Een ander is ook geïnteresseerd, en die zie ik nog wel een iets grotere hoeveelheid bestellen, al verwacht ik zijn hoeveelheid pas wanneer dit plan echt doorgaat.

P. S. Bedankt voor de info

Admin
op 14 juli 2020

Als het zo doorgaat denk ik dat het wel doorgaat hoor 🙂 ik krijg zelf ook weer zin om hiermee aan de slag te gaan.

Eerst maar even sample afwachten. Contactpersoon zou vanmiddag terugbellen maar is nog niet gebeurd.

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
1 op 14 juli 2020

Ook voor mij 2,5 liter graag Jan.

Crew member
op 14 juli 2020

Top Paolo, is bijgewerkt in de lijst.

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 op 15 juli 2020

Ik schrijf ook in voor 5 liter….

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 op 16 juli 2020

Sample is binnen met UPS.

Puur was het met de 3 scale meter niet te meten. Ook 1 op 1 verdund bleef de meter boven de meetgrens drijven.

1 deel extract + 4 delen water gaf uiteindelijk een SG van 1068.

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
1 op 16 juli 2020

Na toevoegen 4 delen water.

Forum Lid
op 16 juli 2020

Dat is een prima Begin SG .!
Mooi !

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
3 op 16 juli 2020

Enige hint van geur en smaak Jan?

Admin
op 16 juli 2020

Ik kan het niet zoals jij zo mooi omschrijven als met de whisky,😉 maar je proeft en ruikt dat het puur natuur is. De smaak is echt fruitig en zelfs na aanlenging met 4 delen water nog steeds mierzoet. Het is een heel mooi product.

Laten we afspreken dat als we op 200 liter reserveringen zitten ik een ibc laat komen.

Forum Lid
op 16 juli 2020

Haha, je zou zeggen dat je zelf ook genoeg doet proeven 😉 klinkt in ieder geval goed.

De originele melding van Brix van 80 zou een S.G. van 1.425 betekenen, verdun je dat naar 20% zou je uitkomen op een S.G. waarde van 1.065 dus dat klopt erg aardig trouwens.

Schrijf mij maar op voor 5 liter, pik ik dat wel op als we de workshop rond krijgen van Robbert. 

Admin
op 16 juli 2020

Ik zal je er bij zetten! Ik kon de brix uiteindelijk niet meer terugvinden, maar het is aardig naar verwachting zo 😀

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 op 16 juli 2020

Klinkt lekker, schrijf mij maar op voor 2,5 liter.

Wel verzenden graag, maar dat komt tegen die tijd wel goed!

gr Bob. 

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 op 16 juli 2020

Kan je er voor mij 5 liter van maken. 
Alvast weer bedankt 😊.
GREETZ,

Paolo.

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
2 op 16 juli 2020

Ik heb vroeger in de (Franse)keuken wel eens met ‘verjus‘ gewerkt.
Denk dat dit ongeveer hetzelfde is alleen nog meer geconcentreerd. 

Admin
op 16 juli 2020

Verjus, dat is lang geleden 🙂 ik was het bestaan alweer vergeten. Volgens mij is dat eerder wat zurig dan zoet. Wel leuk om weer eens mee te gaan experimenteren 🙂

Maar wellicht kunnen we dit extract ook in de keuken gebruiken!

Forum Lid
op 17 juli 2020

Dat ga ik zeker proberen👍

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
2 op 16 juli 2020

Even voor mijn beeld, is deze actie eenmalig of is het een mogelijkheid dat dit elk jaar terugkeert?

Admin
op 16 juli 2020

Mocht het populair worden wil ik proberen het continue te kunnen leveren. Als ik deze met moeite leegverkocht krijg doen we het mischien eens per jaar.

Forum Lid
op 16 juli 2020

Als mensen bewust worden van de vele malen betere alcohol dan uit suiker vergisting , betere likeuren , betere brandewijn , brandy e.d.
En het gemak , uiteindelijk water , sap ph en sg bepalen en gist erop .
dan zal het zeker een gewild iets kunnen worden .

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
1 op 16 juli 2020

Ik doe mee voor 5 liter

Admin
op 16 juli 2020

Ik zet je er bij Sjon!

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
1 op 16 juli 2020

jan noteer voor mij ook maar 5 liter om eens te gaan proberen.

laat je weten wanneer binnen en betalen?

groeten

ruud

Crew member
op 17 juli 2020

Ruud1, je staat erbij.

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
4 op 17 juli 2020

Wat gaaf dat dit project ook los komt! Ik heb besloten het nu sowieso door te laten gaan. Ik bestel de tank vandaag nog. Ik hoop dat hij met een week binnen kan zijn. Ook al zitten we nog niet op een 3e van de totale hoeveelheid, ik denk dat hier nog aardig wat geinteresseerden bij zullen komen. De eerste reacties zijn boven verwachting, echt leuk!

Ik heb het product alvast in de shop geplaatst als Pre-order. KLIK HIER

De cans van 2,5 liter zijn prima verstuurbaar. Grote aantallen liever afhalen. Tot 20 kilo versturen is goed te doen. Naar schatting weegt 10 liter ongeveer 14 kilo.. Maximum in 1 doos zijn dus 5 cans.

De grotere aantallen kan ik ook in 10 liter cans tappen. Ik heb nog veel lege cans over van het melasse project.

Als je bij je bestelling aangeeft dat je het wilt afhalen kun je de kortingscode ” afhalen” gebruiken. Dan krijg je bij het afrekenen de verzendkosten weer als korting terug.

Forum Lid
op 17 juli 2020

Voor 5 liter ingetekend. Mooi project. Welke gist raad jij aan??

Admin
op 17 juli 2020
Voor 5 liter ingetekend. Mooi project. Welke gist raad jij aan??Van Snurrebreut

De gisten van Mangrove Jacks’s doen het goed. De CL23 is mooi, maar ook andere die geschikt zijn voor droge wijn zijn prima te gebruiken. https://www.stookwinkel.nl/product-categorie/gist-enzymen-en-cider/?_sft_product_brand=mangrove-jacks&orderby=popularity

Champagnegist is ook zeer goed.

Forum Lid
op 17 juli 2020

Super, echt wel mooi dat dit ook van de grond komt!
Als je 6 van die jerry’s kunt vullen zou ideaal zijn, dan kan ik ze mooi in één hoekje op de melasse stapelen 😉

Admin
op 17 juli 2020
Super, echt wel mooi dat dit ook van de grond komt! Als je 6 van die jerry’s kunt vullen zou ideaal zijn, dan kan ik ze mooi in één hoekje op de melasse stapelen 😉Van Pikketanus

Gaan we doen! Dan is het topje van de berg 🙂

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 op 17 juli 2020

In verband hiermee het volgende artikel (en blader ook eens verder!)

https://www.academia.edu/25453326/Grape_brandy_production_composition_and_sensory_evaluation

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 op 18 juli 2020

Het extract wordt eind komende week geleverd. In het weekend ga ik dan de Jerrycans vullen. Na dat weekend kan er dus verzonden en opgehaald worden 👍

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
3 op 18 juli 2020

Ik ga druk krijgen . Druiven concentraat , melasse en via mijn zaterdag klusje wat palmsiroop kunnen scoren . 24 liter mee naar huis.

Forum Lid
op 18 juli 2020

Kijk eens aan Robbert, goed bezig.

Forum Lid
op 18 juli 2020

Lekker bezig👍 sws drukke periode, fruitseizoen is dan ook weer vol opgang… zo staat er hier ook vanalles zoals 3 gistvaten Bourbon, een vat wijn, 2 vaten rum, een vat kersen, een aantal kleine flesjes wijn en nou bezig een vat pruimen erbij aan het maken🙄
Wat ga je precies (of ongeveer) doen met de palmsiroop?

Forum Lid
op 18 juli 2020

Van palmsiroop maak ik een wijn ( toddy ) die ik ga destilleren en een palm whiskey van maken .
Dat gebeurt in diverse streken en wereld delen
Dat heeft dus Vele namen zoals lambanog , ogogoro , charayam ,sodabe maar ook wel arak .

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
1 op 18 juli 2020

Heb ook alvast betaald👍

Admin
op 18 juli 2020

Top! Bedankt 👍

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 op 18 juli 2020

Ook besteld (met gist) en betaald. Bij notitie mijn forum naam vermeld…

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 op 18 juli 2020

Heb ook besteld, en betaald. Ik zat wel ff te klooien voor het lukte. Ben momenteel nog op vakantie, dus het moest via mijn mobiel. Maar het is gelukt.
Vr gr Bob.

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 op 18 juli 2020

Bedankt McCorner en Bob, de lijst is bijgewerkt!

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
3 op 19 juli 2020

Zojuist 25 liters besteld en betaald, en een vriend van me (Danique) heeft of gaat 50 liter (20 x 2.5L) bestellen. Deze haal ik op wanneer de tijd rijp is! 

Crew member
op 19 juli 2020

Perfect, Antonio. Ik heb Danique erbij gezet op de lijst hierboven.

Forum Lid
op 19 juli 2020

heb het geld ook net overgemaakt jan

groeten

ruud

Admin
op 19 juli 2020

Bedankt! Ik werk de lijst bij!

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren