Saffraan

Geupdate 4 min geleden in De kookhoek
72 op 9 januari 2019

Heb net 50 gram Iraanse saffraan gekocht. Waarom, geen idee waarschijnlijk omdat ik er zin had. Kostprijs 250,00. Fik me af jongens. 

• Geliked door
Antwoord
16 op 9 januari 2019

Ik ga hier niets over zeggen 🙂

Forum Lid
op 9 januari 2019

Dat begrijp ik want je schijnt er een stijve piemel van te krijgen. Of het waar is, wie zal het zeggen. 

Brouwmaat
op 9 januari 2019

Hahaha, dat ga jij ons toch wel vertellen!?

Volgens mij heb je daar een leuke koop aan gedaan, saffraan is doorgaans duurder.

Forum Lid
op 9 januari 2019

Het is ook maar een wilde gok. Vandaar feedback gevraagd. 

Brouwmaat
op 9 januari 2019

Ga je er iets speciaals mee doen?

Forum Lid
op 9 januari 2019

Ja effe Nimrax appen

Brouwmaat
op 9 januari 2019

Saffraan likeur of saffraan gin bv.

Forum Lid
op 9 januari 2019

Nee niks hiervan. Ga er niet mee stoken. 

Hier op het forum zitten slimme jongens en wellicht zien ze wat op de foto en heb graag feedback. Schijnt geweldig spul te zijn, een medicijn uit de oudheid. Maar toen al onbetaalbaar.  Nog steeds, dit monster kostte 250,00. Nog steeds een bedrag waarvan mensen een week moeten leven. 

Forum Lid
op 9 januari 2019

bak papier , Strijkijzer – saffraan in bakpapier en persen met strijkijzer en de olie van bakpapier schrapen ? of doe je dit alleen zo met wiet Lummel ?
P.s. nootmuskaat is een van de weinige bewezen afrodisiacs .
😅😅😅😅

Forum Lid
op 9 januari 2019

Hè Robbert, olie van saffraan, daar ga ik eens op googelen. Of weet jij al wat er uit 10 gram aan olie zou moeten komen. 

Forum Lid
op 9 januari 2019

er zit niet veel olie in saffraan . maar dat hangt erg van de kwaliteit van de saffraan af .
Ik durf daarom niet te zeggen hoeveelheid uit 10 gram . Saffraan heeft diverse gunstige en geneeskrachtige invloeden zo ook rustgevend .
ik vind het persoonlijk net als maanzaad olie niet spectaculair . Thee trekken van echte valeriaan werkt beter .

Met een oude stijltang en wat bakpapier kun je het ook persen Trouwens .
Werkt ook bij wiet en papaver bollen zo wat olie te persen.

Forum Lid
op 9 januari 2019

Ik ga me later eens saffraan in verdiepen. Morgen gaan we er wel mee koken. Heb voor nu verdomde goede olie en die begint aardig te werken. 

Forum Lid
op 9 januari 2019

saffraan laten trekken in alcohol . 15 – 30 gr per liter .,klein of half Kaneelstokje.
2 gram zoethout .
😋😋 ook kun je het zoeten met wat klaverhoning .

Forum Lid
op 9 januari 2019

Volgens mij zijn die blauwe pilletjes goedkoper, alleen die kleur van binnen.

Forum Lid
op 9 januari 2019

Een reep chocolade en mijn vrouw word super lief . dan is er echt geen blauw pilletje meer nodig 😊

Forum Lid
op 9 januari 2019

Ik ga hier niets over zeggen 🙂

Van Munckerik

Dat dus.

Forum Lid
op 9 januari 2019

Heb je al olie gesmeerd William? Plezier voor 2 heb je geen pilletje of saffraan voor nodig. Alleen chocolade is goedkoper, baas boven baas. 

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
3 op 9 januari 2019

Oja Erik je pakket is binnen. Ziet er allemaal erg Profi uit, alles perfect vacuüm aangeleverd.

Heb nu 30 liter kraanwater inde fermenter gedaan op 6 graden met actieve kool en na 12 uur zouden eventuele verontreinigingen eruit moeten zijn. Morgen is de kool dus wel bezonken en de rest gaat met het water en graanmoit de grainfather in. Na 3 weken zal alles wel bezonken zijn en heb ik schone pils. Hoop ik. Spannend blijft het. 

Forum Lid
op 9 januari 2019

Safraan ook wel het gele goud genoemd,30.000 -40.000€per kilo.par op word ook vervalst.goed tegen staar,dringt kankercellen binnen,antidepresieva,astma genezend,tegen aderverkalking dus goed voor hart,tegen kaalheid,niet meer dan 1.5 gram per dag gebruiken.

Forum Lid
op 9 januari 2019

Als het orginele is heb je een koopje.zou min.€1500 moeten kosten

Brouwmaat
op 10 januari 2019

Oja Erik je pakket is binnen. Ziet er allemaal erg Profi uit, alles perfect vacuüm aangeleverd.

Heb nu 30 liter kraanwater inde fermenter gedaan op 6 graden met actieve kool en na 12 uur zouden eventuele verontreinigingen eruit moeten zijn. Morgen is de kool dus wel bezonken en de rest gaat met het water en graanmoit de grainfather in. Na 3 weken zal alles wel bezonken zijn en heb ik schone pils. Hoop ik. Spannend blijft het. 

Van Lummel

Dank je Lummel 🙂

Ik volg je avonturen.

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
0 op 9 januari 2019

Heb geen idee Chris maar ik denk het wel. Maar zo duur is het het Iran echt niet en je komt er gemakkelijk de grens (vliegtuig) mee over heb ik begrepen, importeren zal een stuk duurder zijn verwacht ik.  

Krijg je al die opslagen weer, doodziek word ik ervan. Er komt niks meer door de douane zonder te betalen. Soms een euro voor de staatskas maar dan heeft post.nl haar 13,50 alweer te pakken. De honden. 

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
3 op 9 januari 2019

https://saffraan.nl/product/safyar-diamond-10-gram-saffraan/

De prijs die je betaald hebt is redelijk marktconform als ik het zo zie.

Bouilabaisse, Paella, Risotto/rijst, Safraanyoghurt, er is genoeg te vinden wat je er mee kunt doen. Je hebt maar heel weinig nodig, dus je kunt er een hele tijd mee doen.

Forum Lid
op 9 januari 2019

Die site kende ik al maar ik ga wat anders doen maar als ik dat vertel moet ik jullie vermoorden. Eerst Nimrax spreken hahaha. 

Forum Lid
op 9 januari 2019

Bind zich aan de GABAa receptor ?

Forum Lid
op 9 januari 2019

Ik krijg hem gratis uit Iran,dus wat hij daar kost weet ik niet,wij gebruiken veel kruiden,brengen ze voor mij mee.elke morgen havermout met gemalen walnoten beetje kaneel en vlierbessen siroop met een koffie met wat kaneel,kaneel komt ook van daar en de walnoten uit Roemenie,de siroop maken wij zelf.elke dag een paar dadels,een banaan pure chocolade veel paprica en tomaten uien en knoflook mijn vlees bestaat meestal uit kip of zelf gerookte en gemaakte worst van kip,morgen wilde paddestoelen,zelf geplukt,Chris is ook bijna nooit ziek,drank moonshine en maaskantje.huisarts zegt jij word honderd.hoop het ik doe mijn best.

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
35 6 dagen geleden

Nimrax,  heb 100 gram bij gekocht. Moest wel was levertijd maart. Andere hoeven we niet eens te beginnen.

Weet nu ook het verschil tussen zomer en wintersaffraan. Hoe bevalt tie???

Forum Lid
6 dagen geleden

Saffraan moet binnen een jaar genuttigd zijn, kan verwerkt worden in likeur. Heel weinig stampertjes oplossen in lauw warm water. Overdosering kan schadelijk zijn, saffraan blijkt een krachtig kruid te zijn. Mn mams- the bitch- heeft van alles in boeken klaarliggen, neem ik morgen wat foto’s van want het is erg veel info. Maar wat het spul kan doen voor je lichaam is onvoorstelbaar. Ik ga ook experimenteren met de sample Saffraan die ik vandaag met de post van je  binnenkreeg. Mega dank , ook voor je thc olie. Er klaagde iemand hier net nog dat die niet kon slapen.Dagen lang al niet… Nou…die ligt al een paar uur in coma… Ik kom snel filmen hoe je dat spul maakt, je hebt de bitch in elk geval heel enthousiast gekregen.

Forum Lid
6 dagen geleden

Je moeder is verdomde kritisch. Als ik haar meekrijg ga ik nog een pond nabestellen. Op zekeur hahaha

oja test binnen. Buitenw 62,8%. Niet slecht dacht ik zo. Dus je weet wat je neemt. 

Admin
6 dagen geleden

Ik heb een paar stampertjes door de yoghurt geroerd, onvoorstelbaar wat een smaak er uit komt. Ik heb een heel pak yoghurt erdoorheen gejaagd als lunch 😂

Forum Lid
6 dagen geleden

Saffraan in rijstwijn of Sake trekken geeft erg lekker resultaat .

Forum Lid
6 dagen geleden

( wat vind de vrouw ervan als je jou stampertje door de yoghurt roert ? ) 😅😅😅

Forum Lid
6 dagen geleden
Forum Lid
4 dagen geleden

Geen wonder dat ik al jaren safraan gebruik,geen medicijnen gebruik wel preventief kruiden voor mijn gezondheid,en nu na jaren profiteer ik daar van,twee dagen flink gezopen,en nergens last van.

Forum Lid
4 dagen geleden

Wij gebruiken ook preventief kruiden. Ik heb overigens door iemand die verstand van saffraan heeft ( een Marokkaanse die het ook gebruikt)  het zakje laten zien en het is topkwaliteit volgens haar. 

Forum Lid
4 dagen geleden

Heb je weer geluk was een koopje👍👏

Forum Lid
4 dagen geleden

Ik heb in ieder geval 100 gram bijgekocht. Nu de klanten nog maar dat gaat Nimrax regelen. 

Forum Lid
4 dagen geleden

Jaaahaa Lummel, en reken niet op Teuntje promotie(hun boeren fox hondje), zelfs die gaat commercieel…

Forum Lid
4 dagen geleden

Nu heb je Lummelientjes hart definitief gestolen. Zal haar haar er nu maar niet voor wakker maken maar dit zal ze heel leuk vinden. Je bent overigens al vroeg In de weer, in bed geplast? 

Forum Lid
2 dagen geleden

Lummel hebben mij weer kruiden en safraan gebracht uit Iraan,je hebt goeie koop gedaan,kost daar €10 per gram👍

Forum Lid
2 dagen geleden

Nou kon ze me ook geen 5,00 per keer garanderen maar zou fluctueren tussen 5,00 en 7,00 volgens haar. Zij woont in Nederland en haar moeder in Teheran en moet daar 1,5 uur voor rijden begreep ik. Gewoon een boertje. 

Binnenkort weet ik meer want haar knappe dochter wordt filmster heb ik begrepen van Nimrax en Lummelientje. Zouden die 2 wat hebben vraag ik me opeens af. 

Forum Lid
2 dagen geleden

Hij koopt die in de winkel daarom zal die wel duurder zijn zijn pakjes van 1 gram.maar pas op voor Nimrax,dadelijk zijn ze filmster in een ???film🙄

Forum Lid
2 dagen geleden

Ik zorg gewoon dat hij stoned is, en flink, krijgt hij hem toch niet omhoog. Hoewel ik heb daar ook geen last van als ik stoned ben, juist niet. Geen goed idee, vergeet dit. 

Zal er wel bij blijven, het is godomme net een stookketel die kan je ook niet alleen laten. 

Forum Lid
2 dagen geleden

Ja ik vertrouw hem nog niet bij een damesfiets.😂😂😂😂 gek dat hij nog niet gereageerd heefd,zal wel een filmpje aan maken zijn om ons te jennen.🙄

Forum Lid
2 dagen geleden

Was het maar waar Chris, ze zijn echt heel innig. Ze appen dat het een lieve lust is. Er speelt wat anders wat ik je brom. 

Forum Lid
2 dagen geleden

Lijkt wel Goede stokers , Slechte stokers… nieuw reality tv idee…
Met jullie in de hoofdrol 😉

Forum Lid
2 dagen geleden

Nimrax Lummel en ik zijn best lief,wij zien gewoon wat er gebeurd,we zijn nog niet blind vd.moonshine😂😂😂😂

Forum Lid
2 dagen geleden

Nimrax Lummel en ik zijn best lief,wij zien gewoon wat er gebeurd,we zijn nog niet blind vd.moonshine😂😂😂😂

Van ChrisV

en zo is het. slapen doen we s’nachts

Forum Lid
2 dagen geleden

Daar zal hij niet van terug hebben.denkt dat we dom zijn,hersens kapot vh.zuipen,nee dus.🤔

Forum Lid
2 dagen geleden

en zo is het. slapen doen we s’nachts

Van Lummel

Heb je gezien wanneer die Nimrax wakker is? Vooral s’nachts, als jullie liggen te slapen. 

Forum Lid
2 dagen geleden

In liefde en moonshine is ALLES geoorloofd… 😉 🙂

Forum Lid
2 dagen geleden

Heb je gezien wanneer die Nimrax wakker is? Vooral s’nachts, als jullie liggen te slapen. 

Van william

Ja heb ik gezien. Allemaal zorgen. Maar serieus je hebt echt veel minder slaap nodig als je ouder wordt. Merk het zelf ook. Of zal ik stratenmaker  worden dan slaap ik vast de hele nacht door. Onee moet ik om half zes op. Moeten we ook niet willen dan zijn we te moe om te stoken. 

Forum Lid
2 dagen geleden

Dat minder slapen ok,maar mijn probleem is,dat ik in het weekeinde wel vaker vroeg in bed lig maar daar s,morgens niets van afweet.🤔komt niet dat het nu zo vroeg donker is heb ik ook vaker in de zomer,iemand een idee waar dat door komt?🤔

Forum Lid
1 dag geleden

Dat minder slapen ok,maar mijn probleem is,dat ik in het weekeinde wel vaker vroeg in bed lig maar daar s,morgens niets van afweet.🤔komt niet dat het nu zo vroeg donker is heb ik ook vaker in de zomer,iemand een idee waar dat door komt?🤔

Van ChrisV

Toch niet door saffraan? Nee kan niet want hetgeen jij beschrijft heb ik ook regelmatig en toen had ik nog geen saffraan. Dan weet ik het niet. Zit er geen dokter op het forum?

Forum Lid
1 dag geleden

Over kruiden gesproken, Ik ga zo coca thee kopen want moet in de Betuwe zijn. Getrokken van Cocabladeren schijnt ook erg geneeskrachtig te zijn en kennelijk gewoon legaal te koop. https://www.ecoboerderij-dehaan.nl/winkel

Forum Lid
1 dag geleden

Het wordt steeds mysterieuzer, geen gewicht, geen gebruiksaanwijzing en bijzonder vreemde prijs, zie je wel eens iets op 84 eindigen met een geschreven met een pen. Hoeveel zal ik nemen want dat wist ook niemand

Forum Lid
6 uur geleden

De Columbianen nemen een paar blaadjes voor op te kauwen,geeft hun energie,zou met 4 blaadjes per kopje beginnen.als het poeder is half theelepeltje.het beste s’avonds.ivm.werking.

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
4 5 uur geleden

Alles behalve een arabic liqueur hier !
Toch jammer
!
Er zijn verscheidene toch te vinden Waarin saffraan rol speelt .
( 1)
1 liter alcohol 40- 45 %
7 gram saffraan
Verse vijgen .
Mespuntje kaneel .
kruidnagel
paar weken trekken .

Word zo gedronken maar ook wel nog eens overgehaald met alles in alambiek .

——
(2)
40 – 45 % alcohol liter
12 gr saffraan
kruidnagel
kaneelstokje
suiker
50 gr suiker .
trekken laten .

——–
(3)
Dadels en 1 sinaasappel in parten op alcohol trekken met 5 gr saffraan .

Forum Lid
5 uur geleden

( bij gebrek aan saffraan is het vijgen recept zonder saffraan trouwens ook heerlijk .)

Forum Lid
3 uur geleden

Robbert, 3 heeft iets. Ik ben alweer het nodige kwijt en wellicht vanavond weer 10 gram. Maar deze ga ik absoluut een keer doen. 

Forum Lid
2 uur geleden

👍 Lummel : grote wekfles 1 Liter 45% een dikke sap rijke sinaasappel in stukken erin en dadels in stukken zoveel dat boven de sinaasappel en dadels ongeveer tot 3/4 a 4/5 in vloeistof hoeveelheid staat .
saffraan erbij en paar weken laten staan .
😋😋😋😋😋😋

Forum Lid
59 min geleden

Robbert ik ga deze doen. Hoe precies de verhoudingen worden weet ik nog niet maar die 5 gram saffraan is van mij. Dadels kan je toch gewoon meegrissen bij de Macro? En een lullige sinaasappel waar praten we over. 

Oja, we praten wel ergens over. Turbo, graan of suiker met wodkagist van stookwinkel die nu staat te klaren. Denk dat graan te overheersend is. Anyway komt tijd komt raad. Ik ga dit doen. 

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
4 3 uur geleden

@Lummel, zolang het over legale producten gaat heb ik nergens problemen mee hoor. Kruiden sluiten prima aan bij onze hobby. 

Forum Lid
3 uur geleden

Da’s fijn Jan en zoals gezegd. Als ik geen link had gehad zou ik het nooit gepost hebben. 

Forum Lid
2 uur geleden

Maar Lummel thee mag je nooit koken,moet je laten trekken.maar bij cocablad weet ik niet.

Forum Lid
1 uur geleden

Dat klopt maar ik heb me laten informeren.

In essiac zitten ook wortels en die moeten wel even koken. Het is een compromis om 8 kruiden op een lijn te krijgen, zo schijnt het. Althans volgens de theorie. Niemand die het weet, elk mens is anders. Gelukkig maar anders zouden we een erg saai forum hebben toch? 

Forum Lid
5 min geleden

Ben benieuwd naar de smaak,en de werking.

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren