Dit topic is gesloten, u kunt alleen lezen

T500 (gesloten)

Geupdate op 28 augustus 2020 in Stookforum
4 op 27 augustus 2020

Misschien staat deze vraag nu dubbel. Dan mijn excuses want wist niet of ik eerst moest inloggen. Mijn vraag : Beschikt de T500 over een ingebouwde thermostaat of blijft hij continu doordraaien aan 2000 Watt. Kortom : moet men de aan/uit schakelaar zelf op en af zetten als de digitale thermometer boven de 60 graden gaat ? En wanneer weet men of alle alcohol opgestookt is en er nog enkel water in de stookketel zit ? Met dank 👍

• Geliked door
0 op 27 augustus 2020

Als de thermometer boven de 60ºC komt moet je meer koelwater laten stromen. Je regelt de temperatuur  met je  koelwater. De T500, heeft geen thermostaat en kan enkel aan of uit. Ik ga ervan uit dat je vraag de reflux kolom betreft.

Als de alcohol eruit is dan stopt de uitloop, wat rest is water met wat andere stoffen.

• Geliked door
Annuleren
1 op 27 augustus 2020

De T500 stopt bij mijn weten enkel als de ketel droogstaat. Niet als de alcohol weg is. Mijn vraag was dan ook heel simpel : zit er een thermostaat in de ketel of niet ? En hoe zie je dat er nog enkel water in zit ?

Admin
op 27 augustus 2020

Hij slaat niet af maar stopt met druppelen als de alcohol er uit is. Je zal dan zelf de stekker er uit moeten halen of het knopje om moeten zetten. Anders blijft hij heet. Er zit geen thermostaat in. 

De vloeistof die dan over is kun je dan weg laten lopen met het aftapkraantje.

Toon meer reacties
  • Geliked door
Annuleren
0 op 28 augustus 2020

Discussie over de T500 mag verder gevoerd worden in topic:

https://www.stookforum.nl/thread/alle-vragen-en-antwoorden-betreft-de-t500-mogen-hier/10/

Zo blijft stookforum meer overzichtelijk, ook voor het nageslacht.

• Geliked door
Annuleren