Te koop: 25 liter RVS reflux installatie

Geupdate op 19 maart 2020 in Vraag en aanbod
11 op 27 december 2019

Beste mede genieters,

Ik zou via deze weg toch eens mijn zelf gemaakte installatie te koop willen aanbieden. Dit, omdat ik er eigenlijk te weinig mee doe. 
Totaal is er ongeveer voor €750-€850 materiaal in gegaan, houd daar aub rekening mee, wanneer je een bod zou willen doen.
Het betreft een reflux systeem, met 25L RVS tank. Op de tank is een vulopening gemaakt en aan de onderkant een aftapkraan. 
Alle verbindingen zijn met zuivel koppelingen gemaakt, waardoor het hele systeem modulair in. 
De kolom is gevuld met koperen packing en RVS sponsjes. Dwars door de kolom loopt de eerste koeling. 
Boven de kolom bevindt zich de buizen-koeler, en daarboven de helm. 

Normaal gesproken haal ik in 1 keer, met 25 liter begin product á +/- 11% (oude wijn + bier), ongeveer 92-94%.

De installatie zou compleet verkocht kunnen worden zoals op de foto, incl. brander. 

De set hoeft niet weg, maar wanneer het bedrag in orde is, zou ik het wel weg willen doen. 

• Geliked door
Antwoord
0 op 27 december 2019

Wat wil je er echt voor hebben dan? Materiaal wat erin zit is niet echt het criterium. Bedoel het niet lullig.

Maar waarom dit kopen als je de t500 kunt kopen voor bijna de helft van jou materiaal, stekker erin en draaien  en dan vergeet ik de tijd en liefde die je erin hebt gestopt. Wat denk je serieus dat het echt waard is. De tijd haalt ons in vrees ik. 

• Geliked door
Antwoord
Annuleren
3 op 27 december 2019

Snap ik hoor, maar ik wil voorkomen dat iemand €100 euro gaat bieden, dan kan die beter met de ijzerboer mee.

Ik mag toch hopen er nog €400 voor te krijgen. Als die minder opbrengt blijft die lekker staan. De ketel staat me niet in de weg en vreet geen brood.

De mogelijkheden en opties zijn wel een stuk groter dan de t500, denk aan de modulaire opbouw, waardoor een grotere tank zo gerealiseerd is.
Ook bestaat de mogelijkheid de helm direct op de tank te plaatsen.

Daarvoor heb ik ervoor gekozen dit zelf te maken en niet een ‘gewone’ t500 te nemen.

Forum Lid
op 26 februari 2020

Ik wil niet lullig doen ,maar de schrootprijs van RVS is E 0,80 per kg.Dwz dat je ketel met toebehoren 125 kg moet wegen.Dit is wel heel erg veel.

gr Soepkoppe.

Forum Lid
op 1 maart 2020

@Soepkoppe:
Schrootprijs???
Redelijk ongenuanceerde opmerking lijkt mij zo.
Je gaat volkomen voorbij aan het werk dat er in gestoken is, nog los van het feit dat deze ketel zeer waarschijnlijk niet van schroot gemaakt is, maar van nieuw materiaal.
Bobje89 schreef al wat de nieuwprijs was van het materiaal, dan lijkt mij de helft een redelijke vraagprijs.
Als jij deze ketel niet hoeft voor deze prijs is dat prima, maar jouw opmerking over de schrootwaarde van RVS zou ik zelf als belediging opvatten als de ketel van mij was.
Denk liever even na over hoe je boodschap over komt voordat je zoiets schrijft…

Forum Lid
op 3 maart 2020

@Herbie, ik denk dat Soepkoppe het heeft over de €100,- die de ijzerboer wellicht zou bieden. Soepkoppe denkt dat dat niet correct is. Hij zegt alleen iets over de waarde voor een ijzerhandelaar en die zal een andere prijs betalen dan een stoker die wat met deze mooie installatie zou doen.

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord
Annuleren
1 op 9 februari 2020

is hij nog te koop?

Forum Lid
op 26 februari 2020

Excuses, heb geen melding hiervan gekregen. Ja hij is nog te koop

Toon meer reacties
  • Geliked door
Antwoord