Meldingen
Alles wissen

annanas experiment


Berichten: 4
Topic starter
(@aroen)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Paar weken geleden voor 50ct per stuk, 12 ananassen gekocht om, jawel: "iets mee te doen".
Experiment bestond uit: alles gebruiken.
Dat ging echter niet op voor die groene hoofdtooi, daar zag ik geen drank in.
De vruchten door de sap centrifuge gehaald.
Het sap om een cider te maken en al het andere, de pulp, om te laten vergisten om te kunnen afstoken.
Buiten het sap van de ananas, voegde ik kaneel stokjes (3 stuks)en limoensap toe (10 stuks)
Geen extra suiker.
Na paar weken het sap gebotteld met toevoeging van 5 gram suiker per flesje (grolsch beugelflesjes)
de smaak was nu al verrassend en ik vertrouw op een verfrissende dronk volgende zomer.
De vaste delen die overbleven van het sap gedeelte bij de eveneens fermenterende pulp gedaan, dus ook de kaneel stokjes.
Deze pulp nog wat langer laten staan alvorens af te stoken.
En het resultaat, beste mede stokers, was dermate lekker, dat ik deze ervaring met jullie wil delen.
Het enige wat ik niet heb kunnen achterhalen, was of deze ananassen wel of niet bespoten zijn geweest.
Uiteindelijk gebruikte ik huid&haar.
Maar om mijn gemoed tot rust te brengen heb ik ze langdurig geborsteld met een oude nagelborstel....
dat zal dat gif leren!

Beantwoorden
2 reacties
zoef
Berichten: 84
 zoef
(@zoef)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Ik ben ook wel een “los gegaan” op een hele bende ananassen. Soort limoncello gemaakt maar dan van ananas met verschillende toevoegingen.
Zie foto. Erg veel complimenten over gehad, in de loop der tijd.
Als je wat inzoomt op de foto kan je verschillende toevoegingen wel lezen.
Ik heb het schone vruchtvlees overigens gewoon laten macereren in 92% alcohol en na een paar weken uitgeknepen, en verdund met suiker/water tot drinkbare sterkte.
Ananas rules ?

Beantwoorden
Brutus
Berichten: 94
(@geelke)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Leuk idee!! GA ik zeker onthouden...

Beantwoorden
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?