Meldingen
Alles wissen

Echte franse suikermais kopen in nederland

Pagina 1 / 7

Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik hoor vaak dat echte suikermais in nederland niet te koop is, enkel als verse kolf maar niet in een zak als korrels zoals wij ze zouden kunnen gebruiken. Dat het hier niet verbouwd wordt doordat we te weinig zon uren hebben betekent niet dat het niet te koop is ?

Ik heb deze gevonden, zij hebben de import dus vast gedaan. Ik las ergens dat deze suikermais wel 20% suiker kan bevatten. Een echte Bourbon komt zo wel binnen handbereik. Het is nauwelijks duurder dan mout.

https://shop.degrootdiervoeders.nl/enkelvoudige-zaden/mais/bordeaux-mais-25kg/

 

 

Beantwoorden
96 reacties
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Kun je iets moois van stoken,bij ons in de buurt staat ook veel suikermais,moet eens informeren.wie weet.

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Chris, suikermais wordt in nederland vrijwel niet verbouwd vanwege de weinige zonuren die wij hebben. Weet je zeker dat het suikermais is en geen snijmais voor het vee?

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Nee ik weet dat hier iemand suikermais verbouwd in Kessel.we hebben die wel eens geplukt voor te koken.hij verkoopt een de supermarkt,hier in het zuiden is mischien meer zon,of een bepaald ras dat hier wel groeit.maar ik weet zeker dat het suikermais is.gr.Chris.

Β 

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ik zal eens bellen een vrind van mij woont daar en hij kent die man,mischien kan ik daar wat regelen.

Β 

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Gevonden.teelt en inporteert suikermais.nu nog effe bellen.

Β 

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Heb gebeld de verkoper belt mij om 13 u terug,gr.Chris.

Β 

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Hermans Suikermais BV Nederland.Tel.0774629325.

Β 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Leuk Chris! Ben benieuwd! Zou het uitmaken of je vers of gedroogd gebruikt? Iemand ervaring?

Beantwoorden
Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ja, ik heb een keer moonshine getracht te maken met maisvlokken van ome Jack v.Gldr.
Eerst koken, gewone suiker erbij. Veel bezinksel na afloop, deze uitgeperst en hele handel laten klaren. Gaf geen spectaculair smaakverschil t.o.v. standaard suikervergisting. Wellicht dat ik bakkersgist had moeten gebruiken ipv turbogist.

Β 

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ik denk dat je die zo kunt gebruiken,normaal koken ze hem om zacht te krijgen,ik heb geprobeert er iets op internet te vinden,niets dus,dus zullen we het zelf uit moeten proberen.niet geschoten niet geraakt.gr.Chris.

Β 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dan moet je op de amerikaanse fora kijken, daar speelt dat veel meer omdat die mais daar ook veel eenvoudiger te krijgen is.Β 

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ja Jan daar ben ik weer te dom voor,is iets voor Nimrax,ik weet dat ze hem in Roemenie gedroogd verwerken,die hebben volgens mij ook zoete,ze maken daar polenta van,als Adriana thuis is laat ik ze bellen,en vragen of ze hem ook vers verstoken.we komen er wel uit,als het om drank gaat?

Β 

Beantwoorden
Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

For a 5 gallon mash: (20l)

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ja maar de vraag van ons is geen droge maar verse suiker mais.kan dat?

Β 

Beantwoorden
Pagina 1 / 7
Deel:

Β©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?