Meldingen
Alles wissen

Ozon test

Pagina 1 / 11

gompie
Berichten: 991
Topic starter
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Vandaag mijn laatste aanwinst gebruikt een "ozone generator",

Ik zag ik een item van Rene dacht ik, die aangaf dat dit een prima manier was om smaakjes en geur te verwijderen. Ik had nog wat alcohol staan die niet echt lekker was en ging testen, 20 minuten een bruissteentje erin en BAM, de vodka die ik altijd al wilde hebben, ik viel van mijn stoel, dit werkt dus echt, dus voor de experimenteerders onder ons, het apparaatje kost slechts 15,- euro op ebay.  

 

Beantwoorden
155 reacties
Berichten: 522
(@capo70)
Honorable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Linkje Ebay adres 😉 ?

 

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Zorg dat je ozon niet inademt, dat is ongezond.

 

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
Topic starter
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden
Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Verstandig 😉

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9951
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Top Gompie , T is een oude handigheidje wat ik al jaren gebruik .
(Ik had het paar weken terug nog in ander topic erover gehad . )
kleine tip .
Mijn oude generator heb ik aan eind slangetje een buisje gemaakt van nylon met paar gaatjes erin . Die aquarium beluchting steentjes zijn vaak geperst komposiet of verlijmt op plastic dat niet alcohol bestendig is of ze zijn iets gekleurd . lost op in alcohol .
Gebruik voor zekerheid daarom die aquarium steentjes niet .
Maak van nylon of een ouderwetse big pen.
een soort beluchtings kopje .

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Er zijn ook RVS beluchting"steentjes".

 

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9951
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

ah Kijk aan .super Munckerik ! ik kende ze niet maar ik zou zeker die adviseren in plaats van die standaard aquarium dingen .

Beantwoorden
Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

inderdaad een RVS beluchtingssteentje gebruiken werkt perfect. Veel plezier ermee gompie

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
Topic starter
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Dan was het niet Rene maar jij die mij op het idee bracht, ik kon het topic niet meer vinden. Dat het steentje van plastic was had ik al begrepen, ik had ook al op Ebay een RVS versie gekocht maar die is nog steeds niet binnen. Wel een top idee van jou Robbert, ik heb nu voor het eerst Vodka die echt goed te drinken is, ik heb maar een klein slokje op, de rest gaat denk ik mee met een volgende stook.

Ik ga ook een test doen met mijn stookinstallatie, ik heb een invoer gemaakt in mijn ketel om ozon door de kolom te laten lopen om te zien of de kolom vrij komt van luchtjes, de slang waaruit de alcohol komt voer ik dan af naar buiten.

Voor de andere die dit lezen, laat na de ozonbehandeling de alcohol minstens een half uur staan, dan is de ozon afgebroken, want je mag het niet gelijk drinken.

 

 

 

Beantwoorden
Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Klopt Gompie geen idee van wie het komt maar ik gebruik een rvs luchsteentje in mijn ultrasoon en heeft een zeer goed effect

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
Topic starter
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ook met ozon geprobeerd, Rene ?

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9951
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Wat ozon in kolom zal doen weet ik niet .
wel kun je stookwijn ook langer houdbaar maken omdat het bacteriën dood .
Ook een gistvat waar geur aan zit kun je reinigen of zelfs een oud eiken vat kun je wanneer je deze vult met water en met ozon belucht afzwakken in b.v. brandlucht of looizuur bijsmaak . i.d.d. na ozon beluchting altijd even staan laten om de ozon te laten afbreken .

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9951
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

( Het ozon gebruik komt uit Rusland. Er hele dure Russische vodka die aangeprijst word als O3 Vodka )

Beantwoorden
Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

neen nooit met ozon geprobeerd maar wil dat best wel eens doen. Nu is het met een aquriumpompje waaraan een RVS luchtsteentje is en dat dan in een ultrasoon geeft de drank een duidelijk zachtere smaak en indien je er houtsnippers aan toevoegt geeft eveneens de kleur die je wenst alsof de drank al jaren ouder is. Wel oppassen met de houtsnippers daar de kleur wel zeer intens is dus enkel de laatste minuut toevoegen. Ik denk dat een ideale manier mogelijk is eerst met ozon en daarna ultrasoon... ken me daar een heel mooi resultaat bij voorstellen

 

Beantwoorden
Pagina 1 / 11
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?