Welkom op Stookforum!
Dag allemaal , eindelijk terug op het forum. Mijn account was ineens weg door god weet wat.
Hallo Allemaal,
Hierbij een nieuweling De Gebogen Speer. Mijn zoon brouwt de z.g.n. Speer bieren waaraan ik altijd mee help.Wij hebben een mooie brouwerij waarin we ongeveer elk jaar acht verschillende bieren brouwen voor eigen gebruik.
En daarbij stoken we samen verschillende dranken met een T500 met kolom en alembic dome.
Vroeger ben ik vele jaren lid geweest van amateur bierbrouwvereniging De Roerstok in Tilburg
Goedeavond Allen,
Zojist hen ik/ons eigen ingeschreven op dit Forum.
Even een samenvatting van ons.
Vriend/Vriendin van elkaar al 24 jaar (ja ja mijn kieeen zijn echt slecht).
We hebben een dochter van 8 die zo nu en dan met papa zijn hobbbies haar eigen vermaakt.
Hobbies zijn dan ook: Motorrijden / BBQ / Vlees/Vis Roken / Bierbrouwen.
Hobbies vriendin is dan ook"tik tok".......
Nu ben ik pas een half jaar geleden begonnen met bier brouwen en moet zeggen dat het erg leuk is, waarbij de vriendin dan ook zegt "en ik dan?.
Daarom waren we op het idee gekomen om zelf limoncello te maken. Hierbij waren wat wij lazen op het internet heel erg moeillijk maar vooral wachten. Zo gezegd en gedaan, hebben we er een mooi resultaat uit weten te halen.
Onze vraag nu op dit moment is dan ook is er een "simpl"/"goed" recept voor amaretten en antwerpse kruidenbitter?
Hoor graag van jullie
Alvast bedankt
Voor nu alvast een hartelijk welkom Jaap1979 en vriendin op dit mooie en rijke forum.
Kijk sowieso ook even tussen alle recepten. Zou me verbazen als er niets in jouw smaak tussen zit.
Heel veel succes en laat nog even weten of je iets gevonden hebt.
-Kom op waarde stookvrienden, iemand heeft vast een mooi recept voor Jaap1979 !-
Ik heb toevallig laatst gezocht naar Elixer d'Anvers, dat is nog niet zo makkelijk te vinden. Een oud topic gaat hierover en het lijkt erop dat ze een kruidenmix verkopen. Maar 9 jaar oud, dus onder voorbehoud.