Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Lemmy

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Lemmy

@lemmy

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 0
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Lemmy

    Lemmy antwoordde op het onderwerp "sorry" – 4 jaren geleden

    @haak  Snijbrander gebruiken. Je krijgt er iedere schroef/bout verbinding mee los…….. . 🤪

  • Profielfoto van Lemmy

    Lemmy antwoordde op het onderwerp "welke gasbrander kopen ?" – 4 jaren geleden

    Deze, op propaan, met een extra drukregelaar op de fles, zou goed moeten werken.
    https://www.obelink.nl/foker-industrie-komfoor-qp1-kooktoestel.html?gclid=EAIaIQobChMI_qinkbKA-AIVUZBoCR0OdAMGEAQYBCABEgK1evD_BwE
    Ze hebben er verschillende ‘smaken’.
    Heb voor mijn 9kw brander ook een drukregelaar en een naaldkraan, rustig stoken lukt dan erg goed…[Verder lezen]

  • Profielfoto van Lemmy

    Lemmy vind forumbericht "Onderzoek naar mensen die als hobby drank destilleren" – leuk 4 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Lemmy

    Lemmy vind forumbericht "Onderzoek naar mensen die als hobby drank destilleren" – leuk 4 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Lemmy

    Lemmy antwoordde op het onderwerp "Invertsuiker: to do or not to do?" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @rumo. Hoeveel gram gebruik jij op een kilo suiker?

  • Profielfoto van Lemmy

    Lemmy antwoordde op het onderwerp "Invertsuiker: to do or not to do?" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @robbert. Geprobeerd zojuist voor de Lemon Lime. Volledig mislukt. Suikeroplossing was helder. Temp ok. Tijdens het roeren met eiwit werdt het troebel en dat bleef het. Afschuimen, weer roeren, meer schuim. Lang verhaal kort, alles weggemikt, opnieuw begonnen en niet…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Lemmy

    Lemmy antwoordde op het onderwerp "Invertsuiker: to do or not to do?" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @robbert 
    Karamelliseren is me niet opgevallen. Gebruik een houten lepel, om af en toe te roeren, misschien is dat het.
    4kg zuiveren met 1 ei? of meerdere?

  • Profielfoto van Lemmy

    Lemmy antwoordde op het onderwerp "Invertsuiker: to do or not to do?" – 4 jaren, 1 maand geleden

    Even een oud topic naar boven halen. Ik inverteer mijn suiker, verhouding 4kg op 2 liter water met 2 gram citroenzuur. 40 a 45 minuten laten pruttelen/net tegen de kook aanhouden. Echter kleurt de inhoud van de pan dan gelig?…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Lemmy

    Lemmy antwoordde op het onderwerp "Op een zonnige zondag gin uit de thumper" – 4 jaren, 1 maand geleden

    Wauw! Prachtig gemaakt. Alles handwerk? Kloppen, draaien en buigen? 

  • Profielfoto van Lemmy

    Lemmy antwoordde op het onderwerp "Het kleine vaatjes topic" – 4 jaren, 1 maand geleden

    Mag een vat van teakhout ook gebruikt worden? Weet er een te staan, misschien kan ik die weer tot leven wekken.
    En wat gebeurd er als je een houten vat als gistvat gebruikt? Extra smaken of eerder vervuilingen?

  • Profielfoto van Lemmy

    Lemmy antwoordde op het onderwerp "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @zoef 
    Na wat klik- en vertaalwerk lijkt het halal te zijn en vrij van toevoegingen. Rijk aan mineralen en sporenelementen. Is er ook in andere varianten zoals moerbei. Zeer interessant. Thnx voor het posten. 

  • Profielfoto van Lemmy

    Lemmy antwoordde op het onderwerp "Voorstellen" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @rumo  Zodra de maischketel en het gistvat binnen zijn ga ik over op granenalcohol. Heb van Alchemist al een mooi recept gekregen om mee te beginnen. Alle probeersels uit de suikeralcohol van Turbogist geeft ik aan mensen die het verschil…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Lemmy

    Lemmy vind forumbericht "Voorstellen" – leuk 4 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Lemmy

    Lemmy antwoordde op het onderwerp "Voorstellen" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @concha  Het staat nog steeds te gisten, SG is 1010 nu. Wat op valt is dat de geur bijzonder aangenaam is. Fris zurig, met tonen van zure appel en champagne. Terwijl het enkel suikerwash met bakkersgist is. Afwachten wanneer het…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Lemmy

    Lemmy vind forumbericht "Voorstellen" – leuk 4 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Lemmy

    Lemmy vind forumbericht "Voorstellen" – leuk 4 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Lemmy

    Lemmy vind forumbericht "Voorstellen" – leuk 4 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Lemmy

    Lemmy antwoordde op het onderwerp "Voorstellen" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @alchemist  Thnx. Die zal ik bestellen. Voor de correctie van de ph wilde ik calciumcarbonaat en calciumsulfaat gaan gebruiken. Lijkt me voldoende te werken. Kan ik een stort van 13/13,5 kilo aanhouden voor 44/45 liter wort? Ben van plan een…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Lemmy

    Lemmy vind forumbericht "Hallo ik ben nieuw." – leuk 4 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Lemmy

    Lemmy antwoordde op het onderwerp "Voorstellen" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @murmillo  Ik zal tzt wat foto’s plaatsen. Met de kleine probeer ik uit en wat goed in de smaak valt kan ik dan ook met de grote maken. Er zijn er in iedergeval genoeg die willen helpen met het opdrinken…   Meer lezen»

  • Meer laden
Profielfoto sexysnowman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 3 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens