Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Nieuwe speeltjes! Vanuit de conical fermenter heb je hetzelfde "geklooi" met bottelsuiker of je moet die carbonisatie klontjes gebruiken. Ik heb daar wel goede resultaten/ervaring mee. Maar toch nog altijd via een bott... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: hoe kan ik optimaal vergisten ? De pH van je kraanwater kun je opvragen bij het regionale waterbedrijf. Hier is het doorgaans pH 7,8 maar hogere waardes in andere regio's zijn ook normaal. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Hee Jack, ja even lekker in Zweden op de lange latten de sneeuw in geweest. Dat ik geen thuistap heb heeft er ook mee te maken dat je bier in een fust (volgens mij) minder lang kan bewaren. En inderda... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Klopt Patrik maar het gaat ook over vermogen regelen en dat doe je of met een vermogensregelaar of je kijkt uit naar een Grainfather. Beide geen T500 maar wel een alternatief. En in dit geval stip ik ... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Die boef doet zijn naam eer aan. Voorlopig houd ik het nog bij flesjes, te druk om kegs/fusts bij te gaan doen momenteel. |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! En met de Grainfather zie je tevens ook het vermogen waarop je bezig bent in het display. |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Ben ik ook eens ergens de eerste in 🙂 Dat is mooi dat ze er glycol bij doen, scheelt weer wat. Volgens mij was het idd 3 liter glycol en 3 liter water dat erin gaat. Toen ik nog een tropisch zeeaquari... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Dan is je distillatie beter te regelen. |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Hoi Jan, jazeker allemaal weer heelhuids terug (lijkt alweer zo lang geleden hahaha). En meteen maar besteld. Nu nog op zoek naar een CO2 fles en koppeling. Overigens moet ik ook nog op zoek naar gesc... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: hoe kan ik optimaal vergisten ? Heb je van je stookwijn geproefd? Wanneer je SG daadwerkelijk 1.030 of 1.040 zou het zoet moeten zijn. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Tweede stook Water waarschijnlijk, je moet het tot onder de 40% brengen om het veilig opnieuw te kunnen stoken. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Tilt hydrometer Wanneer er nog restsuikers aanwezig zijn zal je de waarde van je refractometer moeten corrigeren met een correctiefactor. |
9 jaar geleden |
|
RE: Wodka stoken Heb je ook je start en eind SG gemeten? Je start SG geeft een indicatie van wat haalbaar is en samen met het eind SG weet je hoeveel alcohol er in je stookwijn zit. Enzymen worden niet omgezet in suik... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuw spelletje
|
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: peat smoke essence Dit is het receptenboek van de profile-kit, hier kun je eea in opzoeken qua hoeveelheden. |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |