Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: mirabellen Een mirabel is een pruimensoort en een kriek is een zure kers. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuw spelletje
|
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Meten en weten Soms doe ik het wel hoor dan schep ik met een pollepel wat in een bekerglas en koel dat onder de koude kraan tot 20 graden. Maar de pH-meter in de wort van 60 graden stoppen is wel makkelijker. Ik heb... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Meten en weten Dat durf ik zo te zeggen hoe dat verloopt, ik weet enkel wat ik met maischen aan kan houden en wat het dan in werkelijkheid is 😉 |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: 1ste prut Koop gewoon een zakje Pure Yeast van Still Spirits en volg het recept. Alcoholprut..... dat moet wel prut zijn 😉 |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Hoeveel suiker kan bakkersgist aan ? Vroeger Chris, toen de schepen nog van hout en de mannen van staal waren 😉 |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |
|
RE: Meten en weten De meeste gisten houden van een omgeving met pH tussen pH 3,5 en pH 5,5. Bij bier probeer ik tijdens het maischen een pH van 5,4 tot 5,6 aan te houden op 20 graden ofwel pH 5,2 bij rond de 60 graden. ... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuw spelletje
|
9 jaar geleden |
|
RE: Christmas Ale als de schuimkraag blijft, perfect. Ik ben jaloers. Ik ben d'er nog niet aangeraakt om hem te maken, zal voor later zijn. grts. Schuimkraag is mooi compact en blijft tot het einde toe mooi. Toch eens... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Ik ben ook blij dat ik een copper dome en condenser heb 😉 |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: 1ste prut Citroen en soda tegelijkertijd is vreemd toch ? en 4 gram Hefenaehrsalz ? , dat is wel heel veel.. Beetje dubbelop ja. En de 4 gram Hefenaehrslaz lijkt mij ook erg veel op 10 liter. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: 1ste prut Wellicht om de carbonaathardheid te verhogen of iets aan de pH te veranderen!? Maar dat lijkt me overbodig. Kun je beter calciumcarbonaat voor gebruiken. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Een weekend stoken, wild eten en genieten, wie gaat mee naar Zweden? Na gedane arbeid is het goed rusten. |
9 jaar geleden |
|
RE: 1ste prut Lijkt mij ook dat je een besmetting te pakken hebt. Welke gist heb je gebruikt? Waarin heb je de boel vergist? |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: 1ste prut na 3 maanden pas uitgegist? |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |