Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Ontwerp van mijn eerste ketel De eerste keer stoken was een succes. Ik heb 15 liter stookwijn gemaakt door suiker te vergisten. Ik heb dit twee keer gedestilleerd, na de eerste keer had ik ongeveer 50% alcohol en na de tweede keer... |
In forum Mijn installatie |
6 jaar geleden |
|
RE: Ontwerp van mijn eerste ketel De schuursponsjes zaten er dit keer niet in. Ik ben wel vrij zeker dat de sponsjes die ik heb wel echt van RVS zijn, ze zijn namelijk een heel klein beetje magnetisch. Ik zal het stoken met azijn en ... |
In forum Mijn installatie |
6 jaar geleden |
|
RE: Ontwerp van mijn eerste ketel Dat is inderdaad de thermometer. Het probleem is dat het T-stuk aan de buis geschroefd is en dit is de positie waar hij vast zit. Maakt het aflezen inderdaad niet makkelijk |
In forum Mijn installatie |
6 jaar geleden |
|
RE: Ontwerp van mijn eerste ketel Dit is hem geworden. De Condenser is iets langer van verwacht en past niet helemaal in de bak met water maar dit is volgens mij geen probleem. De temperatuurmeter heb ik aangesloten zoals RuMo had voo... |
In forum Mijn installatie |
6 jaar geleden |
|
RE: Ontwerp van mijn eerste ketel De isolatie heb ik er inderdaad afgehaald. Ik had de T-koppeling in de foto eigenlijk bedoeld om de condenser aan vast te maken maar ik kan die ook gebruiken om een temperatuurmeter in te doen. Dan ka... |
In forum Mijn installatie |
6 jaar geleden |
|
RE: Ontwerp van mijn eerste ketel Ik heb alle onderdelen verzameld. Tijd om te beginnen met bouwen. Er zijn een paar dingen veranderd aan het ontwerp. De kolom is bijna 1,40 I.P.V 1 meter en de condenser is langer dan 2,5 m en heeft e... |
In forum Mijn installatie |
6 jaar geleden |
|
RE: Ontwerp van mijn eerste ketel Ik wil proberen er een beetje zuivere alcohol uit te krijgen. |
In forum Mijn installatie |
6 jaar geleden |
|
RE: Ontwerp van mijn eerste ketel RVS inderdaad. En als de thermometer een paar graden afwijkt is dat volgens mij niet zo'n probleem. Fijn om te weten dat het inderdaad een mogelijkheid is. |
In forum Mijn installatie |
6 jaar geleden |
|
RE: Ontwerp van mijn eerste ketel Fijn om te weten dat het zo goed werkt. Jouw condenser ziet er wel wat langer uit dan 2,5m. Is 2,5m wel lang genoeg of kan ik beter voor 5m gaan? |
In forum Mijn installatie |
6 jaar geleden |
|
RE: Ontwerp van mijn eeste ketel. Ik heb ook getwijfeld over zoiets maar ik denk dat hoe ik het heb wat makkelijker te maken is. |
In forum Mijn installatie |
6 jaar geleden |
|
Ontwerp van mijn eerste ketel Ik ben een beginnende stoker die graag zelf een ketel wil bouwen. Ik heb een ontwerp gemaakt dat er als volgt uitziet: Het is zeker niet een mooie tekening en de verhoudingen kloppen ook voor geen me... |
In forum Mijn installatie |
6 jaar geleden |