Forum antwoorden aangemaakt

RE: Pectine waas

Dank je wel ga ik doen eerst de vislijm bij mijn wijnwinkel ophalen en dan uitproberen!

In forum Likeuren

5 jaar geleden
Pectine waas

Mijn meidoornlikeur heeft een waas (ik denk pectine) hoe te verwijderen. De appeltaartlikeur had dat ook ik heb pectoenzym toegevoegd dat werken maar dan wel heel voorzichtig afhevelen!

In forum Likeuren

5 jaar geleden
RE: Paardebloemen distilaat

Dat is fijn want Paardebloemen zijn er pas volgende lente!

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Paardebloemen distilaat

8 x 150 bloemen dat heb ik gedaan omdat 1200 bloemen niet te verwerken zijn dus heb ik 8 dagen 150 bloemen geplukt die overgoten met 3 liter kokend water en 500 gram rozijnen en dit 8 dagen herhaald

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Paardebloemen distilaat

Het gaat niet helemaal goed hou er rekening mee dat ik ouder ben en alles digitaal nog wel eens fout gaat. 1200 bloemen verdeeld in 150 bloemen 3 liter kokend water en 500 gram gemalen rozijnen dus da...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Paardebloemen distilaat

Sorry nu de rest 9 kilo suiker toegevoegd in gedeeltes Later klaren en gedistieerd tot verdund 12 liter. Ik ga 6 liter gewoon laten ouderen en 6 liter bewerken met houtsnippers ik denk Amerikaans eike...

In forum Spirits

8 jaar geleden
Paardebloemen distilaat

Ik heb paardebloemen wijn gemaakt van paardebloemen rozijnen en suiker. Daarna gedistilleerd mooi fijn van smaak. Heeft iemand dat eerder gedaan?

In forum Spirits

8 jaar geleden