Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Pectine waas Dank je wel ga ik doen eerst de vislijm bij mijn wijnwinkel ophalen en dan uitproberen! |
In forum Likeuren |
5 jaar geleden |
|
Pectine waas Mijn meidoornlikeur heeft een waas (ik denk pectine) hoe te verwijderen. De appeltaartlikeur had dat ook ik heb pectoenzym toegevoegd dat werken maar dan wel heel voorzichtig afhevelen! |
In forum Likeuren |
5 jaar geleden |
|
RE: Paardebloemen distilaat Dat is fijn want Paardebloemen zijn er pas volgende lente! |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Paardebloemen distilaat 8 x 150 bloemen dat heb ik gedaan omdat 1200 bloemen niet te verwerken zijn dus heb ik 8 dagen 150 bloemen geplukt die overgoten met 3 liter kokend water en 500 gram rozijnen en dit 8 dagen herhaald |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Paardebloemen distilaat Het gaat niet helemaal goed hou er rekening mee dat ik ouder ben en alles digitaal nog wel eens fout gaat. 1200 bloemen verdeeld in 150 bloemen 3 liter kokend water en 500 gram gemalen rozijnen dus da... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Paardebloemen distilaat Sorry nu de rest 9 kilo suiker toegevoegd in gedeeltes Later klaren en gedistieerd tot verdund 12 liter. Ik ga 6 liter gewoon laten ouderen en 6 liter bewerken met houtsnippers ik denk Amerikaans eike... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
Paardebloemen distilaat Ik heb paardebloemen wijn gemaakt van paardebloemen rozijnen en suiker. Daarna gedistilleerd mooi fijn van smaak. Heeft iemand dat eerder gedaan? |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |