Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Top tip van die olie werkt perfect heb nu wel helder distellaat. Het ruikt alleen naar oliebollen....??? Tweede batch is nu ook uitgegist ging wel heel snel ben benieuwd naar de smaak. |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Oké Bedankt, heb totaal geen last gehad van schuim tijdens het vergisten met die portgist die ik heb gebruikt dus ik ben wel verrast dat dit het is. Baal wel van het resultaat want er zit voor €30,- k... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers)
|
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Heren ik zit nu mijn kersenstookwijn te stoken en tot mijn verbazing is het resultaat niet helder maar donkerrood. Omdat ik dacht dat het te hard was gegaan heb ik alles weer in de ketel gegooid en op... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Waar zit iedereen ????? Leuk kunnen we niet eens wat afspreken of zo? |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: Waar zit iedereen ????? Krommenië |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Net 15 liter kruidenbitter gemaakt voor van de winter, dat snap ik beter, begint nu al aardig op zzmaak te komen. Die kirsch moet maar even wachten. |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Snap het niet hoor, ga je nu eerst stoken en dan die +50% alcohol weer mengen met die prut die er overblijft van de gisting daar water en suiker bij gist er bij er dan weer stoken? Gaat vlgs mij niet ... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Toch grappig, ik zit dit zo te lezen en blijkbaar zit ik hetzelfde te doen als jullie alleen ben ik al een week onderweg. Ik heb alleen geen sap maar hele kersen. Kan iemand uitleggen hoe dat werkt me... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Mijn kersen staan al te pruttelen heb 15kg eerst gekookt en daarna 3kg suiker er bij gedaan. Ik heb geen glucose maar moet maar kijken wat het doet. Ik gebruik port gist van arsegan. Vraag me alleen a... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Echte franse suikermais kopen in nederland Nog ff een plaatje van mijn zelfbouwsetje. |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Echte franse suikermais kopen in nederland Het is nu al weer een kleine drie weken geleden en vond het nu wel een mooi moment om de boel af te stoken. Begon met 60% en ben bij 30% gestopt. Resultaat 2 liter en een half litertje naloop. Vind d... |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Echte franse suikermais kopen in nederland Je kan natuurlijk ook een groot blik kopen. Ga die ook eens proberen alleen eerst dit experiment afwachten. |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Suikerwater verstoken Ik zou zeggen dat die 40% niet zo'n probleem moet zijn en dat je dit na één keer wel moet hebben. Je moet wel de boel goed uit laten gisten en dan zit je al op 15% daarna rustig stoken dus net geen st... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Echte franse suikermais kopen in nederland Zo weer een paar dagen verder en heb de mais een tijdje in de week staan maar meet nul suiket in het water. Heb de hele boel in de schrootmolen gegooit en best wel fijn gemalen. Daarna in een pan met ... |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |