Hallo allemaal! Ik ben Henk, en nieuw hier. Na lange tijd geleden al eens geroken te hebben aan brouwen en distilleren, ben ik sinds een paar maandjes de boel weer serieus opgepakt. Dit begon eigenlijk afgelopen jaar, toen we enorm veel pruimen aan de boom hadden hangen en niet wisten waar we ze zouden moeten laten. Ben toen begonnen met een air still pro. Avonden en liters overhalen resulteerden in een erg lekkere slivovitsj. Daarna puur gestookt van een vat suiker en turbo gist voor het maken van limoncello en ouzo. Kreeg de smaak te pakken en toen ik tegen een 2e hands grainfather met reflux kolom zag staan voor een betaalbaar bedrag, ben ik daar meteen voor gegaan. Heb inmiddels al de tweede batch "duvel trippel hop kloon" gebrouwen. En loop nu te experimenteren met whiskey (Mangrove Jack’s – Vloeibaar Mout Extract) en rum van Blackstrap Rietsuikermelasse. Kortom: heb er zin in om hier veel te leren 🙂
Welkom Henk,
Jij bent al lekker bezig zie ik, hier kun je zoveel leren als je wilt, de leercurve zo steil als je zelf beslist.
heel veel plezier hier en welkom!