Meldingen
Alles wissen

Kalibreren digitale PH meter


Berichten: 457
Admin
Topic starter
(@stephan)
Famed Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Ik had eens zo'n mooie gele digitale PH meter gekocht, maar nu heeft iemand kennelijk aan het schroefje gedraaid dus is hij helemaal van slag.

Heeft iemand ook zo'n ding en enig idee hoe ik hem nu weer gekalibreerd krijg ?? Ik heb geen PH strips meer of zo, dus vroeg me af of er nog een manier was.

Beantwoorden
7 reacties
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Daar zijn twee handige pH kalibratievloeisoffen voor. De ene is pH 4.01 en de andere pH 7.01

Beantwoorden
Berichten: 457
Admin
Topic starter
(@stephan)
Famed Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Thanks! Ik heb het gelijk besteld!

Beantwoorden
Berichten: 107
(@ppeterke)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

kan je zelf in aquarium en zwembadwinkels kopen voor zn klein flesjes ze hebben ook poeders die je moet oplossen maar die zijn niet nauwkeurig.

Beantwoorden
Berichten: 818
(@pikketanus)
Prominent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Had je de meter goed (kalium chloride oplossing) opgeslagen Stephan? Misschien tijd voor een nieuwe elektrode? Daar kan ie ook rare dingen van doen.
Mijn meter zit nog braaf in de doos omdat ik er tegen opzie maandelijks die buffervloeistof te moeten maken voor opslag?

Beantwoorden
Berichten: 457
Admin
Topic starter
(@stephan)
Famed Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Nou, ik had hem een paar keer gebruikt, en toen omdat de batterijen leeg waren een hele poos niet gebruikt. Dus hij zat al een hele poos in het doosje. Zal eens kijken of een nieuwe electrode nodig is als die vloeistof binnen is.

Beantwoorden
Berichten: 818
(@pikketanus)
Prominent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Als de elektrode nat is gebleven kans dat ie nog goed is, droge opslag zou niet zo bevordelijk zijn

Beantwoorden
Berichten: 28
(@roffel)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Inderdaad met de buffers 4.01 & 7.01 pH even kalibreren. En het beste kan je ze gewoon in een glas water wegzetten of kcl vloeistof. Tenminste zo doen wij dat op het werk.

Beantwoorden
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?