Forum antwoorden aangemaakt

RE: Mislukte batch bier stoken?!

Ik krijg zo langzamerhand wel steeds slechtere oogjes hoor. Volgens mijn opticien is het zicht bijna 120% mits hij het corrigeert natuurlijk! We worden allemaal belazerd.

In forum Bieren en wijnen

8 jaar geleden
RE: Wokbrander,paellabrander,ontspanner,LPG gasfles

Chris sowieso gaat dat niet op. Lampen moeten 18 uur aan staan en minimaal 12 uur. Dat vreet gigantisch. Dat gaat mij echt niet lukken los van het feit hoeveel fermentatievaten ik wel niet zou moete...

In forum Mijn installatie

8 jaar geleden

Je kan hem niet laten gaan want zal je steeds het gas steeds omhoog moeten draaien al was het alleen maar dat de fles steeds leger raakt. Maar hoe minder alcohol in de stookwijn des te hoger moet de t...

8 jaar geleden
RE: Mislukte batch bier stoken?!

Theoretisch haal je er 1,4 liter pure alcohol uit. Ook ik weet niet of het nog te stoken is maar je kunt het altijd proberen. Zou het wel met een reflux doen. Wat let je om het zelf te stoken? Is een ...

8 jaar geleden

De Grainfather is 30 liter en dan zou je dus 4 keer moeten stoken tegen jou 1 keer. Wat geen hond doet natuurlijk maar laten we effe rekenen. 4 keer stoken is 20 uur in bedrijf inclusief verwarmen is...

8 jaar geleden

Hoge capaciteit is 1 ding maar laag kunnen zetten is naar mijn mening veel belangrijker anders stook je te hard en daar heb je niks aan. Ik heb dat probleem gehad toen ik nog een ketel op gas had. Ik ...

8 jaar geleden
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter

Hahah als je het zo bekijkt heb ik het meest geleden omdat ik de onhandigste ben. Hoewel Marco? Erik? We hebben allemaal geleden. Net weer een kopje vissoep op. Nog 2 borden zei Lummelientje dus invr...

8 jaar geleden
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter

Jan kom op, noem mij niet in deze. Alle credits naar jullie 3 en Marco overigens ik volg het allemaal wel. Ik heb zelf de handleiding nodig hahaha, want ik wacht nog op iets. Maar dat mag ik weer niet...

8 jaar geleden
RE: Het grote BBQ Topic!

Ik heb het zelf ook een aantal keren geprobeerd en pizzasteen gekocht maar krijg de bodem gewoon niet goed. Alles geprobeerd met bakkersgist enz maar lukt niet. Overigens toen we de laatste keer ginge...

In forum De kookhoek

8 jaar geleden

Dat ziet er goed uit, heb gelukkig net vissoep op anders waren die foto’s wreed geweest en ik geloof ook zeker dat de Egg hetzelfde kan maar voor 12,50 mag de Italiaan het die 2 keer per jaar voor mij...

In forum De kookhoek

8 jaar geleden

Das zonde. Ik heb er nog 6 staan. ik ook nog een paar. Rochefort 10 vind ik het beste bier dat er is. Beter nog als Westvleteren. Maar die heb ik niet zo vaak kunnen drinken dus zeker weten doe ik da...

In forum De kookhoek

8 jaar geleden
RE: bouillabaisse maken

Dat zal met 7 man, morgen is er bij ons ook niet veel meer over. 2e dag is tie zelfs lekkerder

In forum De kookhoek

8 jaar geleden

Dit is wel heel simpel. Groente snijdenden even koken en even de staafmixer erdoor en daarna de vis erin die in een paar minuten gaar is. Op smaak brengen met zeezout, witte en zwarte peper en paprika...

In forum De kookhoek

8 jaar geleden
RE: forum test topic (alleen om te testen)

Ik zeg altijd maar zo “ ik test dus ik besta”

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden

Kan wel maar ik hou hem zo puur mogelijk. Alleen met peper en paprikapoeder ben ik erg rijkelijk. We hebben niet eens meer kruidenboter gemaakt maar direct aangevallen. Straks wat meer afgekoeld is hi...

In forum De kookhoek

8 jaar geleden
Pagina 125 / 277