Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Dat is het hem nu juist, ik start niet met te weinig gist. Deze kan 15% aan terwijl ik maar een sg haal van 1075 dus 10%. Lijkt met toch echt ruim voldoende Maar goed de exacte SG weet ik pas over e... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Heren hier zie ik geen logica in, noch dat het rendement daalt nog dat het gist minder bijsmaken gaat ontwikkelen. Ik zou juist denken hoe minder gist hoe beter en dat kan deze gist makkelijk aan want... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Moet mezelf even corrigeren 1e monster is genomen 12.55, 2e 13.10 en net de laatste op 13.25 nu omhoog gezet naar 73 graden en dan neem ik weer een monster, 15 minuten later weer enz. Tot ik 7 mons... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Geen idee heb ik ooit ergens gelezen en meten is weten. We gaan het zo zien eerste monster staat af te koelen 13.10 2e monster en 13.25 de derde 13.40 dan naar 73 graden op 73 graden weer een monster... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 6,5 kilo op 17 liter was iets te weinig water heb er 20 liter van gemaakt. Ik gebruik geen deksel anders kan ik geen sample’s nemen en is ook niet nodig eerste meting 12.55 uur |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 6,5 kilo geschrote mout (in de doos ) gaat zo in 17 liter van 63 graden voor 45 minuten en daarna nog eens 45 minuten op 73 graden. In de tussentijd meet ik de sg om de 15 minuten met een refractormet... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Babydragon op de grainfather Spargen bedoel je, ja dat doe ik altijd, levert zeker nog suikers op, je bedoelt toch bij je whisky wort ? Klopt heb je dat ooit wel eens gemeten? Ik ben namelijk wel benieuwd als het nauwelijks ie... |
In forum Mijn installatie |
8 jaar geleden |
|
RE: Babydragon op de grainfather Kan met voorstellen dat het leuk spelen is als je handig bent. Spoel jij trouwens ook na het maischen? Heb je enig idee hoeveel suikers er nog in het spoelwater zitten? anders weet ik het over een p... |
8 jaar geleden |
|
RE: Babydragon op de grainfather Aha, zo ben jij de Grainfather gaan gebruiken. Het is toch wel lekker als je handig bent. Maar wat is nu het voordeel t.o.v. stoken met helm eventueel in combinatie met de standaard reflux? Smaak, gaa... |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Dat zou natuurlijk kunnen, afwachten hoe dat bij mijn vaatjes gaat binnenkort. ben wel benieuwd hoe het met Lummels 30 liter vaatje gaat. Met snippers heb je dit probleem niet, maar zo'n vaatje whisky... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Dan proeven we gewoon jonge whiskey toch. En we zijn aan het schroten en dan stop ik ermee tot vanavond want krijg een vriendje die komt spelen. Die wil wel eens zien hoe het allemaal werkt. |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Hoe is het mogelijk het pakje is nu al binnen, dat is nog nooit gebeurd, heb de chauffeur als beloning een blikje bier gegeven en dat krijgt hij de volgende keer weer als tie op tijd is heb ik beloofd... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Vandaag komt er een pakje van Stookwinkel met whiskey gist van Still Spirits en houtsnippers. Zal wel weer 5 uur worden pfff. Maar dan heb ik wel de tijd om de Grainfather klaar te zetten en ik heb wh... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Lummel volgens mij lig je als een spinnende kat voor je speeltje,Jan is net Intratoys voor jou.lieve jong he dat hij je zo gelukkig heeft gemaakt,zij mijn exen niet gelukt.????gr een mede genieter Chr... |
In forum Bieren en wijnen |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Ja, ondanks dat ik steeds de stookwijn in beweging hield door te roeren om de temperatuur juist te kunnen aflezen sloeg het gist heel snel neer. Deels door de temperatuur maar juist daar is de ferment... |
In forum Bieren en wijnen |
8 jaar geleden |