Forum antwoorden aangemaakt

RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter

Ach krijg ik net een mail dat er een vervoersopdracht is ingepland, kan er nog 2 zakjes whiskeygist van still en een zakje Bourbon houtsnippers bij?

In forum Bieren en wijnen

8 jaar geleden

Gaaf om te lezen dat het allemaal weer gelukt is... Als we alle expertise kort samengevat in een filmpje compileren dan denk ik dat je heel veel nieuwe gebruikers kan helpen, ook een grote meerwaarde ...

8 jaar geleden

Jan je moest nog wat nazenden toch? Heb je dat al gedaan? Wacht anders even tot morgen want ik ga straks whiskey gist en houtsnippers bij je bestellen die ik ga gebruiken voor de mout die je had meege...

8 jaar geleden

Ik begreep dat ze heel veel tijd en moeite hebben gestoken om het technisch allemaal voor elkaar te krijgen. Wat deze techneuten zijn vergeten is om alles goed te beschrijven in een gebruiksaanwijzing...

8 jaar geleden

Door al het gedoe helemaal overheen gelezen. Ga ik morgen gelijk doen. Ik begrijp dus dat het niet heeft uitgemaakt dat er lucht in de fermenter is gekomen omdat ik de schroef er weer af moest draaien...

8 jaar geleden

Erik heb jij trouwens de glycol aangevuld ( pagina 6 van de gebruiksaanwijzing ) ik haal daar uit dat je nadat de fermenter vol is met koelvloeistof het reservoir weer aangevuld moet worden tot iets m...

8 jaar geleden

Ja dat wel. Maar zo krijg je wel schade aan de apparatuur, want hoe vast moet je die aansluiting draaien? Je bent een halve liter koelvloeistof kwijt die op de grond ligt omdat je die aansluiting weer...

8 jaar geleden
RE: Port van Morellenwijn 2017

Ik ben ook niet goed in wiskunde maar dit snap ik nog wel. Mooie formule. Goed gevonden.

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden

Leuk filmpje Erik, ik ben zo langzamerhand ook over mijn frustratie heen en ik noem nog maar een keer dat het gore hufters zijn. Dat helpt! Aan de andere kant staat de chiller nu op -0,3 en de ruim...

8 jaar geleden

Lummelientje was zo lief om naar de bouwmarkt te rennen en het lek is dicht. Wat een hufters konden ze dat niet zeggen in de gebruiksaanwijzing, heeft me ook een halve liter koelvloeistof gekost. Maa...

8 jaar geleden

Als je de schroef er helemaal uitdraai om er tape op te doen loopt de koelvloeistof eruit. Moet er dan weer ontlucht worden?

8 jaar geleden

Kut heb ik niet in huis, morgen even halen is er nog een alternatief. Maar ben blij dat Erik dit probleem ook heeft gehad

8 jaar geleden

8 jaar geleden

Als je hem voorzichtig probeert aan te draaien, is er dan nog ruimte om te draaien of zou je daar echt veel kracht voor moeten zetten? Zou het verholpen zijn met een nieuwe slang met koppelstukken? Ze...

8 jaar geleden

Koelen doet hij heel goed maar ik begrijp niet waarom beiden slangen een beetje lekken.

8 jaar geleden
Pagina 142 / 277