Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Port van Morellenwijn 2017 Kopruimte met CO2 vullen was ook bedoeld voor het RVS olijfolievat of RVS fermenter. |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
8 jaar geleden |
|
RE: Port van Morellenwijn 2017 Chris, dat is voor bier niet aan te raden. |
8 jaar geleden |
|
RE: Port van Morellenwijn 2017 Chris, ik denk dat William een nieuw en ongebruikt olijfolievat wil gebruiken. Bij een klein eiken vat zul je relatief veel verlies hebben, de kopruimte zal zich vullen met lucht en dat kan weer oxi... |
8 jaar geleden |
|
RE: wonderlijk bezinksel Dat doe je inderdaad om alles te laten neerslaan. Het kan nadelig zijn voor je hergisten op fles (niet nagisten) maar dat is afhankelijk van de tijd dat je een cold crash uitvoert. Doorgaans is dat m... |
8 jaar geleden |
|
RE: Tomatenwijn En hoe is de test afgelopen? |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Er zal zich wellicht een kenner gaan melden 😉 |
In forum Stel je even voor... |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat 3 Bar is inderdaad erg veel, zeker voor de fermenter. Lees ook dat ze een paar minuten 2,5 tot 3 bar doen en schudden maar dat lijkt me niets omdat je ook nog wat gist onder in je fermenter hebt. Bij ... |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Volgens mij moet je 1 a 2 weken de boel op 3 bar brengen bij een lage temperatuur, dan langzaam de druk verminderen door CO2 af te laten en de boel op 1 bar houden. |
8 jaar geleden |
|
RE: Stookwijn likeur maken Totdat alles uitgegist en geklaard is. |
In forum Likeuren |
8 jaar geleden |
|
RE: Verhouding gemout en ongemout. Succes! |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Verhouding gemout en ongemout. Ik kan hier weinig aan toevoegen Robbert. Zorg wel dat die 1 dan een moutsoort is met een hoog diastatisch vermogen zoals bv distillatiemout, pilsmout of pale ale mout. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Wijze spreuken over alcohol Riep je mij? |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: Saffraan Oja Erik je pakket is binnen. Ziet er allemaal erg Profi uit, alles perfect vacuüm aangeleverd. Heb nu 30 liter kraanwater inde fermenter gedaan op 6 graden met actieve kool en na 12 uur zouden eventu... |
In forum De kookhoek |
8 jaar geleden |
|
RE: Saffraan Saffraan likeur of saffraan gin bv. |
In forum De kookhoek |
8 jaar geleden |
|
RE: Saffraan Ga je er iets speciaals mee doen? |
In forum De kookhoek |
8 jaar geleden |