Forum antwoorden aangemaakt

RE: Stel je even voor

Klopt Stook dat gist zeer bepalend is voor de smaak. Ondergisters vergisten wat langzamer dan de gemiddelde bovengisters en doen er ook wat langer over is mijn ervaring. Ik gebruik voor mijn pellets w...

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden

Tuurlijk kan dat.

8 jaar geleden

Klopt, het zijn drie erg verschillende biersoorten. Tripel,dubbel, blond....en IPA, ze zullen allemaal wel komen hoor. Ben nu bezig met een Dusseldorf Alt maar weet niet of dat een pakket gaat worden....

8 jaar geleden

Maar Weet jij een recept voor DAB of als erik al wakker is, kan je me vertellen wat ik moet bestellen. Ik ben wakker Lummel πŸ˜‰ Helaas heb ik geen DAB recept. Ontwikkelen van recepten vergt behoorlijk...

8 jaar geleden
RE: Frambozen Schnapps van diepvries frambozen

Nee hoor dat maakt niet uit. Iedere vergisting verloopt weer anders. Heb je een andere gist gebruikt?

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: 1e whisky

Maischen kan idd in stappen uitgevoerd worden. Daarna ga je je mout spoelen. Maar ik begrijp dat je een andere methode hebt gevolgd, die kan ook goed werken hoor. Het nadeel van alles meevergisten, vi...

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: 1e whisky

Meten is weten Menno. Wat was je start en eind SG? Je mag je beslag wel iets dikker maken dan 5 kilo op 20 liter. Ik begrijp dat je niet gemaisht hebt maar heb je ook niet gespoeld?

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Zelf gebrouwen bier tappen, Co2, kegs, etc

Gewoon eerst wat moed indrinken πŸ™‚

In forum Bieren en wijnen

8 jaar geleden
RE: Hop bewaren in alcohol.

Bitter komt niet enkel van de hop. Ook zeer zwarte mouten maken e.e.a. bitterder daarom moet je ze spaarzaam gebruiken. Je kunt wat calciumchloride toevoegen, chloride ionen geven een zoetere smaakbel...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden

Hahaha ja het is wat. Moet nog douchen en naar een verjaardag waar rotzooi wordt geschonken. Dus waarschijnlijk morgen een kater dus vraag me af of ik morgen aan de wodka kan beginnen. Maar we gaan be...

8 jaar geleden

Bij maishen moet je continu pompen.

8 jaar geleden

Nelson S heeft jouw leverancier wel in Bio variant πŸ™‚ Zijn wel de bloemen. Mijn hele opslag/werkruimte ruikt er naar. Ben idd voor de S-189 gegaan (3 zakjes op 17 liter..... 6 liter ligt over de vloer...

8 jaar geleden

Wauw Lummel, dat ziet er strak uit. Zelfs als ze op zijn kop staan πŸ™‚ Ben benieuwd naar je bevindingen van de suikerwash op 18ΒΊC. Let op het kraantje van de fermenter(s) als je ze vult, ik was vandaag ...

8 jaar geleden
RE: Beginners informatie. LEES DIT EERST!

Natuurlijk kun je van alles toevoegen. Sinaasappelschillen en kaneel zou ik een 10 minuten meekoken en dan eruit halen. Mash koelen zoals wort en laten vergisten. Honing kun je er al eerder bij doen. ...

In forum Moderator Club!

8 jaar geleden

Je kunt idd later je hop toevoegen en dat wordt e.e.a. minder bitter. De vroege hopgift zorgt voor bitterheid zonder noemenswaardige hoparoma's. De late(re) hopgiften voegen minder bitterheid toe maar...

8 jaar geleden
Pagina 114 / 343