Forum antwoorden aangemaakt

RE: Bestaat er een goed alternatief voor het vervangen van suiker.

Hoe meer sites je bezoekt des te meer zul je lezen dat er zaken tegengesproken worden. Als alternatief kun je alle andere zoetstoffen gebruiken zoals xylitol, aspartaam of stevia. En dan vergeet ik er...

In forum Likeuren

8 jaar geleden
RE: Waarmee starten?

Wanneer je (koel)water warmer is zul je het sneller moeten laten stromen 😉

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Hoe haal je eenvoudig sap uit de appel?

Gewoon rustig schudden, dan vermengt de suiker zich goed.

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: gisting wil nauwelijks starten

Werkt enkel voor gedistilleerd, niet voor bepalen alcoholvolume in stookwijn.

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Ik zou inderdaad een whiskygist gebruiken zoals Stook en Thijs zeggen, zeker geen turbo gist. Als mout zou ik zelf geen 100% Munich gebruiken maar eerder een whisky mout of distillatie mout. Munch mou...

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden

Ik heb met deze gist een suikerwash gemaakt en deze was na 2uur al aan het bluppen. Begin SG 1084 en 23Liter. Aan de gistsoort gaat het dus zeker al niet liggen gezien ik deze zelfs zonder hydrateren ...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: wonderlijk bezinksel

Haha nee hoor de refractometer hoeft niet in de kliko. Je kunt met de refractometer heel goed metingen verrichten wanneer je aan het brouwen bent. Zo kun je het SG meten voor je gaat koken en na je he...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Welkom Vulpes. Vanwaar de keuze voor Munich mout? (en welke Munich was dit qua EBC?) Welke gist heb je gebruikt en wat was het eind SG?

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden

Ik lees dat je M05 (is een mede gist) hebt gebruikt voor je vergisting en tevens zie ik dat je start SG 1.090 is. Op het zakje staat inderdaad dat 10 gram voldoende is voor 23 liter maar....wanneer je...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Vooral niet roeren in je gistvat, de gist weet de suikers wel te vinden zonder te roeren. Je kunt enkel infecties krijgen en zuurstof inslag. Gisting is al bezig, moet gewoon nog goed op gang komen. K...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Meten met de refractometer, houd wel rekening met een correctiefactor. Jan, ik had bij de Porter hopzakjes gebruikt maar toch een hele dikke gistkoek. Bij de Bavarian Lager M76 had ik de hop pellets...

8 jaar geleden

Er gebeurt ook nog steeds wat en dat zal ook nog wel even doorgaan maar echt veel verder zakken zal het niet. Met het verhogen van de temperatuur kun je nog wat extra verwachten maar ik gok dat je nie...

8 jaar geleden

De Tilt wijkt volgens mij bij iedereen af van wat de controller aangeeft. Bij jou valt het nog mee 🙂 Bij mij gaf de controller 4ºC aan terwijl de Tilt -3,7ºC aangaf. Gewoon even op laten lopen tot 25º...

8 jaar geleden

Kan een beetje weinig zijn bij dit SG. In een stout zitten veel donkere moutsoorten en deze maken een vergisting ook al een stuk moeilijker. Ik weet niet op welke temperatuur e.e.a. nu staat te vergi...

8 jaar geleden

Bij de conical fermenter tap je het onderste van je vat af en dat is altijd het dikste. Bij de M42 is het haast niet af te tappen zo dik is het. Ga je straks cold crashen dan krijg je het nog moeilijk...

8 jaar geleden
Pagina 115 / 343