Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: wonderlijk bezinksel Ook de beste wensen nog Henk. Welke gist heb je gebruikt? De mangrove Jack's M42 New World Strong Ale Yeast? |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
8 jaar geleden |
|
RE: gisting wil nauwelijks starten Geduld is het eerst wat je moet hebben 🙂 Op welke temperatuur heb je je gist geënt? Op welke temperatuur staat e.e.a. nu? Heb je een SG meting gedaan en zo ja wat was het start SG? Weet je 100% dat ... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Bier gisten Hahaha ja ongelofelijk en er zijn ook zoveel stammen om gillend gek van te worden. Ik zou wel wat gisten naast elkaar willen proberen maar heb slechts 1 fermenter/chiller. De vloeibare gisten daar heb... |
In forum Gist vragen |
8 jaar geleden |
|
RE: Bier gisten Ik had begrepen dat de K-97 juist "de" Alt gist zou zijn, die kun je ook nog op (erg) lage temperatuur vergisten. |
In forum Gist vragen |
8 jaar geleden |
|
RE: Bier gisten In eerste instantie is het om prive te brouwen in een kleine oplage. Ik wilde hem eigenlijk behoorlijk koel/koud gaan vergisten (rond de 12ºC) met een hele neutrale gist. Dus geen bloemige of fruitac... |
In forum Gist vragen |
8 jaar geleden |
|
RE: Stookwijn likeur maken Ik zou het altijd stoken inderdaad |
In forum Likeuren |
8 jaar geleden |
|
RE: Stookwijn likeur maken Alles kan. De vraag zou niet moeten zijn kan je daar een likeur van maken maar wil je daar een likeur van maken. Stookwijn is zurig. |
In forum Likeuren |
8 jaar geleden |
|
RE: Bier gisten William, wat is volgens jouw bevindingen de ideale gist voor een Dusseldorfer Alt? |
In forum Gist vragen |
8 jaar geleden |
|
RE: Zijn eral stokers die ervaring hebben met Alcotec 48 turbogist met carbon. Als alles geklaard is ook goed de CO2 eruit roeren kooksteentjes en eventueel een distillers conditioner gebruiken. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Zijn eral stokers die ervaring hebben met Alcotec 48 turbogist met carbon. Klopt helemaal Nim. Gewoon toevoegen bij de vergistende stookwijn, uiteindelijk zakt het ook netjes naar de bodem. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Zijn eral stokers die ervaring hebben met Alcotec 48 turbogist met carbon. Turbo 8 van Still Spirits is prima, een 4-sterren gist. De Pure Yeast van Still Spirits is een alweer een stuk beter namelijk 5 sterren. Gebruik je de Pure Yeast met 6 kilo glucose/dextrose dan is het... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Alcohol in het nieuws
|
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: een test met biergist Leuke test, ben benieuwd naar de resultaten. |
In forum Gist vragen |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Voor de liefhebbers van rookbieren is er een nieuw pakket op maat beschikbaar. |
In forum Stel je even voor... |
8 jaar geleden |
|
RE: Koper en roestvaststaal? Pas op met PVC Serge. Wanneer het je lukt om de uitlaat/uitstroom in het vat hoger te krijgen zou dat goed kunnen werken. Zo werkt het bij de conical fermenter ook. Wellicht dat je nog een extra aflaa... |
In forum Mijn installatie |
8 jaar geleden |