Forum antwoorden aangemaakt

RE: wonderlijk bezinksel

Ook de beste wensen nog Henk. Welke gist heb je gebruikt? De mangrove Jack's M42 New World Strong Ale Yeast?

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
RE: gisting wil nauwelijks starten

Geduld is het eerst wat je moet hebben 🙂 Op welke temperatuur heb je je gist geënt? Op welke temperatuur staat e.e.a. nu? Heb je een SG meting gedaan en zo ja wat was het start SG? Weet je 100% dat ...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Bier gisten

Hahaha ja ongelofelijk en er zijn ook zoveel stammen om gillend gek van te worden. Ik zou wel wat gisten naast elkaar willen proberen maar heb slechts 1 fermenter/chiller. De vloeibare gisten daar heb...

In forum Gist vragen

8 jaar geleden

Ik had begrepen dat de K-97 juist "de" Alt gist zou zijn, die kun je ook nog op (erg) lage temperatuur vergisten.

In forum Gist vragen

8 jaar geleden

In eerste instantie is het om prive te brouwen in een kleine oplage. Ik wilde hem eigenlijk behoorlijk koel/koud gaan vergisten (rond de 12ºC) met een hele neutrale gist. Dus geen bloemige of fruitac...

In forum Gist vragen

8 jaar geleden
RE: Stookwijn likeur maken

Ik zou het altijd stoken inderdaad

In forum Likeuren

8 jaar geleden
RE: Stookwijn likeur maken

Alles kan. De vraag zou niet moeten zijn kan je daar een likeur van maken maar wil je daar een likeur van maken. Stookwijn is zurig.

In forum Likeuren

8 jaar geleden

William, wat is volgens jouw bevindingen de ideale gist voor een Dusseldorfer Alt?

In forum Gist vragen

8 jaar geleden
RE: Zijn eral stokers die ervaring hebben met Alcotec 48 turbogist met carbon.

Als alles geklaard is ook goed de CO2 eruit roeren kooksteentjes en eventueel een distillers conditioner gebruiken.

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Klopt helemaal Nim. Gewoon toevoegen bij de vergistende stookwijn, uiteindelijk zakt het ook netjes naar de bodem.

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Turbo 8 van Still Spirits is prima, een 4-sterren gist. De Pure Yeast van Still Spirits is een alweer een stuk beter namelijk 5 sterren. Gebruik je de Pure Yeast met 6 kilo glucose/dextrose dan is het...

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Alcohol in het nieuws

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden
RE: een test met biergist

Leuke test, ben benieuwd naar de resultaten.

In forum Gist vragen

8 jaar geleden
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat

Voor de liefhebbers van rookbieren is er een nieuw pakket op maat beschikbaar.

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden
RE: Koper en roestvaststaal?

Pas op met PVC Serge. Wanneer het je lukt om de uitlaat/uitstroom in het vat hoger te krijgen zou dat goed kunnen werken. Zo werkt het bij de conical fermenter ook. Wellicht dat je nog een extra aflaa...

In forum Mijn installatie

8 jaar geleden
Pagina 116 / 343