Forum antwoorden aangemaakt

RE: Koper en roestvaststaal?

Even een zijsprongetje.....het idee is wel aardig maar de hellingshoek van de waterfles, of beter gezegd het ontbreken ervan, zorgt ervoor dat je toch een behoorlijk depot aan gist overhoudt. Wanneer ...

In forum Mijn installatie

8 jaar geleden
RE: Wie stookt met een kolom

Ik wilde oorspronkelijk de turbo-8 van Brouwland gebruiken maar die wordt hier afgeraden, in verband met bijkomende smaken. Ik heb een gistbank met hele goede biergisten en wil mijn sterkste gist inz...

In forum Mijn installatie

8 jaar geleden
RE: Belaya Berezka Classic Vodka

De meeste berkensap die je kunt kopen heeft 0,5 of 1gram koolhydraten ofwel suiker per 100 ml. om te vergisten. Dan moet je wel heel veel sap kopen wil je daar een borrel van kunnen stoken.

In forum Recepten

8 jaar geleden
RE: Hop bewaren in alcohol.

Hop is familie van wiet. Een wietoliestoker kan wellicht meer vertellen over het procédé om er een extract van te maken. Uiteindelijk gaat het om de oliën die je wilt hebben. De alcohol kun je dan wee...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?

Kijk dat is nou meedenken 🙂 (vandaag drink ik even niet, lijkt me wat verstandiger hahaha)

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden
RE: grainfather fermenter ervaring

Ik ben eruit.......!! Voor ik de chiller had koelde ik een tijdje met het losse pompje. Hierbij zaten ook slangen en koppelingen. Omdat ik de koppelingen vrij stevig moest vastdraaien om e.e.a. lekvri...

In forum Grainfather

8 jaar geleden

Net nog even met een lampje in de aansluiting gekeken Jac maar geen palletje te vinden. En wanneer ik de fermenter wat schuin houd loopt het glycol-water er gewoon uit 🙁

In forum Grainfather

8 jaar geleden

Ik ga ze straks nog eens controleren Jac.

In forum Grainfather

8 jaar geleden

Jac, de koppelingen van de slangen sluiten bij mij netjes af maar via de aansluitingen op de fermenter moet ik altijd nog wat glycol-water opvangen voordat ik kan gaan schoonmaken.

In forum Grainfather

8 jaar geleden

Als je de chiller uit zet dan koppel je eerst de rode slang los, je hoort dan de glycol-water oplossing teruglopen. Daarna koppel je de blauwe slang los. Wanneer je de fermenter schuin houdt kan er no...

In forum Grainfather

8 jaar geleden

Dat is slechts 10 minuten rijden 🙂

8 jaar geleden

Dan moet ik daar ook eens naar op zoek gaan.

8 jaar geleden
RE: Memorabel moment éérste zelf gestookte borrel.

Dat is dan 200% genieten 😉

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat

Zojuist de Smoked Porter Bio gebotteld. Hij heeft lekker door staan gisten en heeft een alcoholpercentage van 6,6%. Ook even geproefd en tot nog toe ben ik erg tevreden. Na de hergisting op fles zal d...

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden
RE: Memorabel moment éérste zelf gestookte borrel.

Proost, geniet ervan! Ziet er ook lekker uit.

In forum Stookforum

8 jaar geleden
Pagina 117 / 343