Forum antwoorden aangemaakt

RE: Rum van melasse basis recept

Met een alcohol refractometer kun je je stookwijn niet meten. Het bereik ervan is niet goed. Je moet een refractometer hebben met een SG en/of Brix, Plato schaal. De schuimlaag die je hebt gezien bij ...

In forum Spirits

8 jaar geleden

We horen het wel 😉

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Van wie heb ik deze spookzending kussens ontvangen?

Tanja Nijmeijer spreekt anders prima Nederlands Oh ja natuurlijk, hoe kon ik haar vergeten.

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden

Sex is helemaal uit den boze Chris 🙂

8 jaar geleden

Haha als de kussen eigenaar leest wat hij teweeg brengt ? Dan moet je (of hij of zij) het eerst met Google translate in het Spaans vertalen 🙂

8 jaar geleden

Zo gaat het toch bijna met ieder topic 🙂

8 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Elke keer opnieuw dat dan weer wel. Gewoon groot inkopen dat spul 😉 Ik tape er alles mee in, heb al genoeg voor verrassingen gestaan. Ook een keer kokende wort over de vloer omdat het lekte bij de pom...

In forum Mijn installatie

8 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Ik gebruik altijd teflon tape om e.e.a. af te dichten.

8 jaar geleden

Meten is weten 😉 Ik neem aan dat je het start SG niet hebt gemeten dus wordt het een beetje gokken wat je resultaat is. Wat Jan schreef; het kan heel goed zijn dat alles al vergist is. Zelf zou ik, ...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Maar zijn die verwachtingen dan gebaseerd op een hoog SG en een lage alcohol opbrengst? Dat wil zeggen dat het dus niet goed vergist en je met een hoog eind SG blijft zitten. En waar kijk je dan naar ...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Je verdunt de melasse toch neem ik aan? Maar ik geloof je meteen (ik heb geen verstand van melasse 😉 )

In forum Spirits

8 jaar geleden

Als het stroperig is Jan dan maakt dat voor een meting met een hydrometer of refractometer niet uit. Enkel als er veel vaste deeltjes in zitten kan dat van invloed zijn op de breking van het licht.

In forum Spirits

8 jaar geleden

Kun je wat metingen verrichten? Bv het SG (enkel interssant wanneer je het start SG hebt gemeten) of het alcoholpercentage met een vino-meter. Is er niets of nauwelijks iets vergist dan heeft het gist...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Welkom en succes komende week 😉

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden
RE: Zelfbouw ketel

Mooi stukje handenarbeid Hein en proost 😉

8 jaar geleden
Pagina 141 / 343