Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? Jack doe je best, waarschijnlijk heb je het ook verdiend 😉 |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe alambiek voor het eerst gaan gebruiken. Puro San is een goedkopere variant van StarSan en wordt in de voedingsindustrie gebruikt als een laatste spoeling om e.e.a te ontsmetten. Het is alles behalve een schoonmaakmiddel om zwaardere verontr... |
In forum Mijn installatie |
8 jaar geleden |
|
RE: Hoeveelheid gist Klopt wat Robbert zegt, de zuurgraad wordt vaak onderschat als zijnde belangrijk. Bij de watermaatschappij kun je een rapport opvragen. Brouwers sturen hun pH met zogenaamde brouwzouten (vanaf volgend... |
In forum Gist vragen |
8 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse basis recept Dit was de tweede keer dat ik het vat gebruikt heb en beide keren was er zoveel weg. Ik heb bijna dagelijks gekeken of het niet ergens lekte, alles droog. Stiekeme drinkers heb ik ook niet meer in hui... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse basis recept Niet verdiend, gekocht hahah. Dat is ook een verdienste toch, helemaal zelf gemaakt en geschonken 😉 Ik denk dat er met een 30 liter vat niet zoveel verdampt als met een 5 liter vat. In een 200 lit... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse basis recept Klinkt als een klein offer Ik vond het iedere keer een groot offer. Van de 4,5 liter die in het vat ging hield ik minder dan de helft over 🙁 |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse basis recept Pas op voor het Angels Share. Een 5 liter vat geeft veel aan de engelen. |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Hopzakjes William, zocht je nog hopzakjes? Ik kan er wel aankomen alleen heb ik ze niet mee besteld (helemaal vergeten) met wat brouwzouten en O2 absorberende kroonkurken die ik eerdaags verwacht en dan ook bes... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
8 jaar geleden |
|
RE: Heb je wel of niet methonol bij zuivere stookwijn? Je kunt met een alcoholmeter geen alcohol in stookwijn meten, daar moet je of een vinometer voor gebruiken of je had met een refractometer je start SG en eind SG moeten meten en zo je alcoholpercentag... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Heb je wel of niet methonol bij zuivere stookwijn? Sulfiet komt van nature ook in wijn door de vergisting. Het is echter maar een heel klein beetje. Als je de wijn niet gaat bewaren of vervoeren maar direct stoken is het niet zinvol om dit nog toe te ... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Waar kan ik een moer vinden voor t500 Daar gaan we vast meer van horen 😉 |
In forum Vraag en aanbod |
8 jaar geleden |
|
RE: Waar kan ik een moer vinden voor t500 Maar wat ga je ermee doen? |
8 jaar geleden |
|
RE: Waar kan ik een moer vinden voor t500 Nou word ik nieuwsgierig naar wat je ermee wilt gaan doen. |
8 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse basis recept Dan zal de vergisting wel weer op gang zijn gekomen. Lekker uit laten gisten en dan inderdaad stoken met de copper dome. |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Waar kan ik een moer vinden voor t500 Die zijn er niet in het koper enkel in, als ik me niet vergis, gietijzer. Dat ding noemen ze een "nut". Wanneer Stookwinkel hem niet heeft kan Jan er vast een bestellen. Of wanneer je toch al een ... |
8 jaar geleden |