Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Kolom vragen Met de kolom van de alambiek, gevuld met raschigringen, bereik je een hoger alcoholpercentage. Je kunt hem achterwege laten. |
In forum Mijn installatie |
8 jaar geleden |
|
RE: Kolom vragen Heb je een alambiek met kolom of een refluxkolom a la T500 ? |
8 jaar geleden |
|
RE: Turbo carbon Ja hoor dat kan wel, een beetje voorzichtig doorroeren. |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Zojuist een tot nog toe lege rubriek gevuld met eerste producten..... |
In forum Stel je even voor... |
8 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen Wanneer je van 1.080 naar 1.000 bent gegaan heb je 10,5% alcohol. Vinometer is niet zo betrouwbaar. |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen Wanneer je mout gaat vergisten heeft de opbrengst ook te maken met de manier van maischen. De ene maischmethode is de andere niet en de ene zal meer onvergistbare suikers opleveren dan de andere. Mout... |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Wijze spreuken over alcohol Robbert heeft een kat in de zak gekocht, dat is geen Dalmatiër maar een Border Collie 😉 |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: mijn eerste sugarwash , mijn eerste stook Goed uit laten gisten, vat dicht houden en heel goed laten klaren. Dat kan wel langer dan een week duren hoor 😉 |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Whiskey mach Lekker dicht laten. |
In forum Recepten |
8 jaar geleden |
|
RE: Vraag over gist Succes! |
In forum Gist vragen |
8 jaar geleden |
|
RE: mijn eerste sugarwash , mijn eerste stook Schudden is helemaal niet nodig. De gist weet de suiker wel te vinden. |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Vraag over gist Ik ken jouw ketel niet maar ik neem aan dat het een distilleerketel is. Champagnegist is een hele mooie gist om fruit mee te vergisten. Wil je fruitsmaken mee over halen dan heb je een alambiek ketel ... |
In forum Gist vragen |
8 jaar geleden |
|
RE: Vraag over gist Daar kun je elk door fruit mee vergisten. |
In forum Gist vragen |
8 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe alambiek voor het eerst gaan gebruiken. Je hoeft je koperen potstil niet te ontsmetten, wanneer je gaat stoken blijft er geen bacterie meer in leven. Je kunt er je vergistingsvat mee ontsmetten, bierflesjes, wijnflessen, slangen...... eigen... |
8 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe alambiek voor het eerst gaan gebruiken. Daar was ik net even naar op zoek 😉 Klopt, gewoon niet gebruiken met koper. |
8 jaar geleden |