Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Ahornsyrup destillefen Allereerst moet je het vergisten 😉 En omdat er vergistbare suikers in zitten is dat goed te doen. Recepten heb ik niet maar wellicht iemand anders wel. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Wild, foraging en gin stoken in Zweden Ziet er weer goed uit Johan 😉 |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Goeie muzieksmaak! |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
8 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Sjef, het rode dopje kun je het beste er wel op doen, fruitvliegjes kunnen dan niet in het waterslot komen. Je zegt koolmonoxide maar gelukkig komt dat bij de vergisting niet vrij maar wel CO2, koold... |
8 jaar geleden |
|
RE: Kweeperen Wort wordt ook rond pH 5.4 vergist en zakt dan vervolgens ook nog tot pH 5.2 Zo neutraal is dat niet uitgaande van neutrale pH waarde 7 |
In forum Recepten |
8 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? Nu aan een eigen gebrouwen biologisch kerstbier. Gewoon om te kijken hoe hij zich ontwikkeld heeft. Het is nu al een bier met erg veel smaak, dat belooft wat voor de kerst 🙂 |
8 jaar geleden |
|
RE: RVS ketel 11 liter thermostaat 30 tot 110 graden Dat is een perfecte sparge water ketel! |
In forum Vraag en aanbod |
8 jaar geleden |
|
RE: mijn eerste sugarwash , mijn eerste stook Lekker uit laten gisten, dan klaart het ook vanzelf. Zolang het babbelt is het nog aan het gisten. Mocht je in een later stadium klaringsmiddel willen gebruiken dan eerst de CO2 er goed uit roeren. |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Boek over mouterij en mout maken Dat valt altijd te regelen. In ieder geval bij The Swaen. Wanneer er gegadigden zijn wil ik dit wel verder op me nemen. |
8 jaar geleden |
|
RE: Vrijdag.... Bierdag.... Uiteraard home brew, ik had niet anders verwacht. Proost en veel brouwplezier! Chris, ik denk dat jij vast nog wel wat onder de kurk hebt staan om je dorst mee te lessen 😉 |
In forum Bieren en wijnen |
8 jaar geleden |
|
RE: Vrijdag.... Bierdag.... En wat drinken we daarbij Jack? |
In forum Bieren en wijnen |
8 jaar geleden |
|
RE: Boek over mouterij en mout maken Het is geen boek maar wel leuk om te bekijken. Het zijn nog maar drie delen maar wanneer je je abonneert op hun nieuwsbrief krijg je een melding van een update |
8 jaar geleden |
|
RE: Over smaken, smaakpaletten en gebakken lucht ... Praat je nu al met dubbele tong Chris 🙂 |
8 jaar geleden |
|
RE: Hoe Pils ( jupiler ) maken ? Oké wat heb je nodig. Koop je geen geschroot mout dan heb je een schrootmolen nodig. Een brouwinstallatie. Dat kan zijn, afhankelijk van het aantal te brouwen liters, een pan om te maischen en een... |
In forum Recepten |
8 jaar geleden |
|
RE: Gebruik van actieve kool. Hoe en wanneer? Wat voor actieve kool bedoel je? De vloeibare of de vaste kool? |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |