Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: mijn eerste sugarwash , mijn eerste stook Nee actieve kool is niet i.p.v. klaringsmiddel π Je kunt vloeibare actieve kool toevoegen aan je vergistende stookwijn. Klaringsmiddel kun je gebruiken om je stookwijn te klaren wanneer de boel is uit... |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? Als je jezelf niet kietelt π Proost en geniet er van! |
In forum Het CafΓ© (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Een whisky mash maken is ook een beetje brouwen toch π Je gezondheid gaat voor alles hoor. Succes met de stook! |
In forum Stel je even voor... |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Dank je Troet. Helaas kost het ontwikkelen van een recept meer tijd dan ik zou willen. Zelf eerst brouwen om te weten hoe het resultaat is/wordt of wat je kunt of mag verwachten is wel zo belangrijk. ... |
8 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Ben het met Auke eens, niet filteren. Zou je het gist eruit willen filteren dan heb je een heel fijn filter nodig en je krijgt dan dan geen prik in je cider omdat je dat nodig hebt voor hergisting op ... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
8 jaar geleden |
|
RE: mss nieuwe stoker Proficiat Erik! Geniet van elkaar. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Er zit een handleiding bij Cobus. Het is wat anders dan fruit stoken, iets bewerkelijker maar zeker niet moeilijker. |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Het is al bijna 1 november ...... π Zo te horen staan alle seinen al op groen. Houd ons op de hoogte van je bevindingen William. |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Een pils is een ondergistend bier Nimrax, heb jij de mogelijkheid om e.e.a. op lage temperaturen (rond de 12ΒΊ) te laten vergisten? De temperaturen worden voor pils brouwen beter dus je kunt ook in je ... |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Uiteraard kan ik dat. Ik was al bezig met een Pils Bio pakket samen te stellen (5, 10, 15, 20, 25 of 30 liter). Compleet met mout (al dan niet geschroot), gist. Tevens bijgesloten een eenvoudige hand... |
8 jaar geleden |
|
RE: Bakkersgist. Wat is er fout gegaan? Bij deze welkom Crispi. Je hebt behoorlijk wat gistvoedingszout gebruikt, 2-3 gram per 10 liter is al voldoende. Een paar gram cirtroenzuur..... is dat 2 gram? Heb je ook de pH voor vergisting gemeten... |
In forum Gist vragen |
8 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Welkom Jack. Voedingszout en citroenzuur is met turbogist niet nodig. Ik denk dat je met een alcoholdobber meet....... dan meet je altijd 0% in een stookwijn. Je kunt stookwijn met een vinometer meten... |
8 jaar geleden |
|
RE: Ahornsyrup destillefen Ik ben heel benieuwd naar het vervolg. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Ahornsyrup destillefen Dan is het wel heel erg stroperig, ik heb ook wat flesjes Ahorn syrup maar die is best waterig. Een hydrometer of refractometer is wel een aanrader hoor. Meten is weten π Welke dobber zakt er dan maar... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Ahornsyrup destillefen Ik zou eerst het SG van de syrup willen weten als ik het zou gaan vergisten. Even met een hydrometer of refractometer bepalen wat het is. Heb je al enig idee welke gist je gaat gebruiken? |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |