Forum antwoorden aangemaakt

RE: Koelen van je wort ?

Met bier ontsmet je hem met kokende wort, wanneer je je whisky mash niet kookt moet je hem van te voren wel eerst ontsmetten (5 minuten kokend water doorpompen bv.)

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: Zelfbouw ketel

Ik dacht: he dat zijn mijn sloffen. Maar ik heb alweer andere (veel mindere 🙁 )

In forum Mijn installatie

8 jaar geleden
RE: Gevraagd: diameter van ‘Grainfather Condenser’ distillaat outlet

Graag gedaan en succes met je project.

In forum Grainfather

8 jaar geleden
RE: Zelfbouw ketel

Mijn vriendin heeft Oostenrijkse roots Vandaar de sloffen 😉 Welkom, mooi stukje huisvlijt!

In forum Mijn installatie

8 jaar geleden
RE: Gevraagd: diameter van ‘Grainfather Condenser’ distillaat outlet

Diameter buitenzijde outlet 1,25 cm. Diameter binnenzijde outlet 1 cm. Geen ervaring met het maken van plantaardige oliën.

In forum Grainfather

8 jaar geleden
RE: Koelen van je wort ?

Ja ook dan is het belangrijk. Je wilt immers geen infectie(s) oplopen. Warme wort/mash is daar zeer gevoelig voor .

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: oud bier

Maar dan kun je nog wel een lekker drankje krijgen 😉 ="aw.ds&dclid=CP3OgJz_4t0CFRIL4AodazYB3Q"

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Ik bedoel na de stook bepalen of je de smaak oke vindt of niet. Eventueel verdunnen en opnieuw stoken en wellicht nog een keer of nog...... enz.

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Ja wanneer je een alambiek gebruikt. Met een T500 schijnt de smaak ook mee te komen naar ik heb begrepen. Wellicht meerdere keren terug verdunnen en opnieuw stoken. En/of filtreren door actieve koolst...

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Magnums en Jeroboam reinigen?

Om aanslag te verwijderen kun je ook witzand of scherp zand gebruiken. Een hele klus maar veel aanslag verdwijnt dan alsnog. Daarna goed ontsmetten.

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: eiken chips en zwavelwiek

Goed plan Rob 😉 Ik gebruik nu ook nog enkel goed gedroogd eikenhout wat ik, verpakt ik aluminiumfolie, rooster in de oven

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
RE: eiken chips en zwavelwiek

Uitkoken zou ik niet doen want dan verlies je veel smaak. Of je e.e.a. moet ontsmetten met zwavelwiek?..... ik heb het nog nooit gedaan. ≥ 40% ABV ontsmet dat niet (voldoende)?

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
RE: Ghost Whiskey,

Ik neem aan dat je het over een glazen fles hebt. Waar is deze mee afgesloten?

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden
RE: Shawn stook tijdlijn

Ziet er stoer uit Shawn. Moet je daar veel aanpassingen voor maken of is het plug and play?

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden
RE: Gist bewaren

In de koelkast bewaren maar daar moet je ook je dichte zakjes bewaren 😉

In forum Gist vragen

8 jaar geleden
Pagina 143 / 343