Forum antwoorden aangemaakt

RE: Hoe jenever maken

Distillatiemout is speciaal voor jenever e.d. Het heeft een zeer hoog diastatisch vermogen en heeft een verhoogde vergistingsgraad. Deze mout wordt ook geleverd aan de industrie.

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Vermogens regelaar te koop

Je hebt altijd waterkoeling nodig anders komt de alcohol er als stoom uit.

In forum Vraag en aanbod

8 jaar geleden
RE: Hoe jenever maken

Geen jenever zonder jeneverbessen! Wat ik niet zou doen is alles in de blender maar gewoon maischen. En als gerstemout zou ik voor distillatiemout gaan. Ook zou ik de jenever niet op eikenhout leggen.

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Appels vergisten

Niet wanneer je niet teveel gebruikt, daarom kun je beter distillatiemout gebruiken.

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Appels vergisten

Of distillatiemout Bio Is ook heel neutraal en heeft een zeer hoog diastatisch vermogen 😉

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Whisky mash van Muesli? Of ga ik nu te kort door de bocht?

Misschien heb je hier iets aan Johan.

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Whisky mash van Muesli? Of ga ik nu te kort door de bocht?

Hoi Johan, volgens mij moet dat ook wel lukken, Jan heeft hier ergens een topic geopend waar hij ook iets heeft gedaan met ontbijtgranen en dergelijke. We horen graag hoe je experiment verloopt. Groet...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Filteren/klaren van gerstemout

Succes!

In forum Stookforum

8 jaar geleden

De rekensom van Kees22 is ook wel erg positief hoor. Ik ga er b.v. vanuit dat gerst gemiddeld 63% zetmeel bevat. Dan heb je nog te maken met het zogenaamde brouwzaalrendement en de vergistingsgraad, a...

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Rum spirit run vragen

Ik had ook altijd goede ervaringen met Brita maar ik heb nu een koffiemachine met soortgelijke patronen dus gebruik hem niet meer.

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Graan levert veel minder suikers om te vergisten dan kristalsuiker, rietsuiker, glucose/dextrose ...... enz. Je kunt ook wodka maken van aardappels, er zijn vele manieren. 6% Is niet veel te laag om...

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Ik heb net heel mijn werkeloze Brita afgevoerd.

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Dat had ik in eerste instantie ook gedaan maar is er daarmee niet uitgegaan. Zelfs de Vinbrite haalde het er niet uit (wat ik eerst wel dacht).

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Ik vrees dat je met geen enkele mout 10 en zeker geen 12% gaat halen. Maar je kunt het proberen. Ook denk ik dat je goed moet zoeken naar een leverancier die distillatiemout verkoopt. Waar heb je je m...

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Ik weet niet of er aanbieders zijn die distillatiemout verkopen, zelf verkoop ik het wel maar dan enkel in de biologische vorm Voor wodka zou ik geen whiskymout gebruiken. Met distillatiemout kun je ...

In forum Stookforum

8 jaar geleden
Pagina 144 / 343