Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Filteren/klaren van gerstemout Ik heb net het filmpje van Jan bekeken maar hij heeft het aangevuld met warmer water en daarna laten afkoelen. Ik denk dat je ook te snel aangevuld hebt met te koud water dus inderdaad te kort op een ... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Filteren/klaren van gerstemout Pas op met whiskymout, deze is gerookt en ik begrijp dat je wodka wilt maken. Je krijgt dan wel een wodka met rooksmaak. Wodka is erg neutraal van smaak. De distillatiemout die ik bedoel is echt wel i... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Temperatuur stripping run en spirit run Ik denk dat je de stripping run wel sneller kunt doen maar ik doe het rustig aan 😉 In het verleden deed ik de stripping run met de T500 en dat ging ook razend snel maar met de Grainfather doe ik het w... |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Temperatuur stripping run en spirit run Hoi Freek, ik doe beide runs op vermogen. Met de spirit run ga ik zelfs naar 30% vermogen. |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Filteren/klaren van gerstemout Deentju met de Vienna mout is niets mis enkel heeft het een minder diastatisch vermogen dan distillatiemout. Vergisten is geen exacte wetenschap, m.a.w. er zijn enkele factoren die invloed hebben op h... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Het grote BBQ Topic! Schitterend! |
In forum De kookhoek |
8 jaar geleden |
|
RE: Het grote BBQ Topic! Ik vrees dat het alweer op is Jack 😉 |
In forum De kookhoek |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Waarom biologisch? |
In forum Stel je even voor... |
8 jaar geleden |
|
RE: Appels vergisten De herfst is de mooiste periode Erik. Tenminste dat vind ik 🙂 |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Rum spirit run vragen Ik denk ook dat het door het water komt Robbert. Ik heb namelijk bij veel eigengestookt wat ik verdund heb dit verschijnsel. Toch eens met ander water proberen. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Appels vergisten Vergisten verloopt nooit hetzelfde. Maar wat je wel altijd hebt is een hoofdvergisting en een navergisting. De navergisting verloopt veel rustiger en duurt ook langer. Soms zelfs weken zoals ik laatst... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Filteren/klaren van gerstemout Oh je het was wodka die je ging maken en geen whisky. Dan snap ik de gist ook wel 😉 De Vienna is helemaal geen verkeerde keuze enkel je verwachting qua het te bereiken alcoholpercentage is wellicht ... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Filteren/klaren van gerstemout Jan had volgens mij whiskymout gebruikt in zijn filmpje. Met de gerst die jij gebruikt hebt is niets mis, was dat Vienna? Wanneer je een biertje gaat brouwen kom je vaak ook niet hoger dan 6%, meer ha... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Filteren/klaren van gerstemout Wanneer je bv pilsmout hebt gebruikt moet je niet verwachten dat je ver boven de 6% uit gaat komen. Op welke temperatuur heb je gemaischt en voor hoe lang? Dat het in het begin snel gaat met vergist... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Filteren/klaren van gerstemout Je hebt niet gemaischt? Maischen zorgt ervoor dat je een hoger rendement kunt halen. Welke gist heb je gebruikt? Had je 6 kilo op 25 liter water? Dat is zeker niet te veel mout. Wat voor soort gerstem... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |