Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Rum spirit run vragen Ik ben ook eens gaan kijken maar zag toch op de bodem weer wat neerslag. Schudden levert geen vertroebeling meer op maar dan zweeft het vrijelijk door de Kirsch. Dus deze deeltjes zijn ook te klein o... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Rum spirit run vragen Nee qua smaak heeft het waasje niet te betekenen gehad. Maar ook bij de tweede stook kwam het er in het begin een beetje troebel uit. Ik had het met de methode van Chris (keukenpapier/toiletpapier) ge... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Rum spirit run vragen Klopt maar.... ik zag na een paar dagen wel wat witte vaste deeltjes op de bodem liggen. Daarom heb ik het gefilterd met een Vinbrite filter. Nu is tie kraakhelder. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Recept voor de "echte" Limoncello Of dat onzin is durf ik niet te zeggen. Ik verdun altijd de alcohol met water dus water bij de alcohol. Ook zorg ik nooit dat beide op dezelfde temperatuur zijn. Is altijd goed gegaan. Ik neem aan dat... |
In forum Likeuren |
8 jaar geleden |
|
RE: Filteren/klaren van gerstemout Sterker..... de suiker is vervolgens weer omgezet in alcohol π |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Recept voor de "echte" Limoncello Het blind slaan heeft te maken met de verhouding onoplosbare oliΓ«n/alcohol. Is het alcoholpercentage te hoog dan slaat het niet blind. Is het percentage olie te laag.... ook niet. |
In forum Likeuren |
8 jaar geleden |
|
RE: Filteren/klaren van gerstemout Met name de eiwitten. Iedere zee-aquariaan kent de eiwitafschuimer. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Filteren/klaren van gerstemout Als je gaat stoken kan het wel gaan schuimen. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Filteren/klaren van gerstemout En... wanneer je het in je ketel hebt overgeheveld dan goed de CO2 eruit roeren en anti schuimmiddel gebruiken. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Filteren/klaren van gerstemout De kleur maakt inderdaad niets uit π Zorg dat er zoveel mogelijk vaste deeltjes uit zijn. Dus niet je gistbed verstoren. Whisky maken is bijna hetzelfde als bier brouwen maar dan zonder hop en zonde... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Filteren/klaren van gerstemout Jij hebt alles mee laten vergisten toch? Het beste kun je na het maischen e.e.a. filteren zoals brouwers het doen. Dan de boel laten vergisten en alles goed laten klaren. Dat kun je bereiken door het ... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Proost Erik π |
In forum Mijn installatie |
8 jaar geleden |
|
RE: appels en peren Ziet er ook goed uit! |
In forum Vraag en aanbod |
8 jaar geleden |
|
RE: Wilde hop Hopscheuten zijn heerlijk maar wat een prijzen..... |
In forum Bieren en wijnen |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Hierbij meld ik dat de "Bio Moutstort Op Maat" weer helemaal functioneert π Excuses aan hen die er ongemak van hebben ondervonden. |
In forum Stel je even voor... |
8 jaar geleden |