Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Copperdome in gebruik met koperreflux kolom t500 Wat ik ervan begrepen heb, is dat het niets uitmaakt. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: appels en peren Ja die zijn zo duur. Omdat geschroot mout nogal stoffig is en de pomp niet van stof houdt hebben ze er een tailor-made aanpassing in de vorm van een stoffilter moeten maken. Maar deze machine is dan o... |
In forum Vraag en aanbod |
8 jaar geleden |
|
RE: Copperdome in gebruik met koperreflux kolom t500 Je moet hem met beleid vastmaken. Bij de reflux en de condenser van de copper dome zit de rubber ring net aan de andere kant. Ik doe wel altijd wat teflon tape om het schroefdraad om een betere afdich... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: appels en peren Hoi Lummel, Dat lijkt mij erg leuk! De appelvreter is geen pers, maar een hakselaar. Je krijgt dus niet direct sap. Ik heb gekeken naar industriele sapcentrifuges maar dat is meteen investering van ... |
In forum Vraag en aanbod |
8 jaar geleden |
|
RE: Dit wil ik ook met jullie delen Van harte gefeliciteerd! |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Zojuist het assortiment gist aangevuld met nieuwe gisten. Bedankt Jan! |
In forum Stel je even voor... |
8 jaar geleden |
|
RE: Wilde hop Neeee ik heb er meerdere 🙂 |
In forum Bieren en wijnen |
8 jaar geleden |
|
RE: Wilde hop Hop is ook familie van Lummel's plantjes 😉 |
8 jaar geleden |
|
RE: Tip: verminderen slechte bijsmaken (reflux) Nooit geprobeerd maar ik denk dat het wel zou kunnen. |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Tip: verminderen slechte bijsmaken (reflux) Heeft geen enkele invloed op de smaak. In het pakket Barrel 674 zit het ook en dit heb ik ook gebruikt. Smaak is prima. |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Schrootmolen Dat is een prima molen Henk. |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: Wilde hop Er staat ook een draadje op het hobbybrouwforum (Board: Grondstoffen met als titel: hoe kan ik zien wat voor hop ik gevonden heb). Ik heb hier thuis ook 3 hopplanten waarvan ik van 1 soort ook niet we... |
8 jaar geleden |
|
RE: Wilde hop Hoi Jan, uiteraard is ook wilde hop te gebruiken. Alleen..... je weet niet hoeveel alfazuur het bevat dus weet je ook niet precies welk effect het op je bier gaat hebben en hoeveel je ervan moet gebru... |
8 jaar geleden |
|
RE: Kan je normale gist stapelen? Oké dus je mout zit ook nog in het vat met te vergisten vloeistof. Diacetyl is een bijproduct dat wordt gevormd tijdens iedere vergisting. In bier wil je dit vaak niet hebben (hoewel een heel klein be... |
In forum Gist vragen |
8 jaar geleden |
|
RE: Kan je normale gist stapelen? Oké, ik dacht al wat ben je aan het doen 😉 Heb je SG meting gedaan en zo ja wat zijn de uitslagen? |
In forum Gist vragen |
8 jaar geleden |