Forum antwoorden aangemaakt

RE: Kan je normale gist stapelen?

Wat ben je aan het maken met tarwemout? En is dit enkel tarwemout?

In forum Gist vragen

8 jaar geleden

De mooiste alcohol krijg je ook met "gewone" gisten 😉

In forum Gist vragen

8 jaar geleden

Je kunt met 1 zakje wel meer aan de gang krijgen maar het duurt dan wel langer eer alles vergist is. Je krijgt dan een zogenaamde slepende vergisting. Met de turbo's wordt het inderdaad te warm en da...

In forum Gist vragen

8 jaar geleden

Van de vodka gist durf ik het niet te zeggen maar biergist kun je wel stapelen.

In forum Gist vragen

8 jaar geleden
RE: Methanol, blind worden, fabels en feiten.

Ik dacht nog dat ga ik ook doen maar laat ik dat dan maar niet doen met mijn Kirsch. Ik hoop ook dat de smaak terugkomt Lummel.

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: Wijnfles schoonmaken

Ja hoor is goed te doen. Eerst goed schoonmaken zodat de vervuiling er uit is en vervolgens ontsmetten met sulfiet met een klein beetje citroenzuur.

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden
RE: Stoken met actieve kool

Heb je de leverancier al gevraagd of je deze kool moet spoelen en waarom hij bij spoelen lijkt te "smelten"?

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

Ja balen maar er zijn ergere dingen op de wereld. Ze zijn optimistisch dat ze het voor elkaar gaan krijgen maar ze durven het niet te garanderen.

In forum Grainfather

8 jaar geleden

Ik gebruik Safari maar ook bij Firefox (op een Mac dus) is het hetzelfde. Bij jouw komt het nog in het mandje 😉 Dat is helaas bij mijn moutstort op maat nog niet het geval.

In forum Grainfather

8 jaar geleden

Maar gelijk besteld, kan ik hem binnenkort uitproberen 🙂 Wanneer ik hem in het winkelmandje plaats blijft de teller van het winkelmandje op 0 staan. Ga je met je cursor over het winkelmandje dan gee...

In forum Grainfather

8 jaar geleden
RE: Beginners informatie. LEES DIT EERST!

Ik bedoel wat is je beoogde ABV om de citroenschillen in te macereren? Wanneer je nu alcohol van 96% gebruikt en je wilt dit evenaren dan zul je toch naar een andere ketel uit moeten kijken. Een T500 ...

In forum Moderator Club!

8 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Welkom RuMo, jij bent een van de weinigen die nog niet verbannen is uit keuken en woonkamer 🙂

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden

Wat is je beoogde ABV voor de Limoncello?

In forum Moderator Club!

8 jaar geleden

Ik gebruik momenteel net als Jac ook de Blichmann en het is altijd een beetje gokken qua temperatuur. Wanneer je de temperatuur kunt aflezen op de controlbox dan is dat een stuk handiger en betrouwbaa...

In forum Grainfather

8 jaar geleden

Wanneer je Limoncello wilt maken wil je dit met een zo hoog mogelijk percentage alcohol doen. Met een alambiek bereik je minder hoge percentages dan met een reflux. De kolom bij de alambiek ketels is ...

In forum Moderator Club!

8 jaar geleden
Pagina 148 / 343