Forum antwoorden aangemaakt

RE: Ozon test

Ben je ook veel alcohol kwijt door verdamping of is dat niet merkbaar?

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Wat is de meerwaarde van je wort beluchten? Wanneer je het wort vanuit de Grainfather in je fermenter hebt gedaan dan moet je je wort even beluchten zodat er voldoende zuurstof is zodat de gist zich k...

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Ben benieuwd naar je bevindingen. Het is inderdaad niet echt gezond om het binnenshuis te doen. Je vorige bericht is van 2 uur geleden dus dat uur is wel voorbij.

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Ja, toen hij weer beschikbaar was dus hij zal wel over een paar dagen hier zijn. RVS bruissteentje heb ik al om mijn bier mee te beluchten.

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Nog even en we hebben het gat in de ozonlaag gedicht 🙂

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Weet je zeker dat het een RVS steentje is Lummel?

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: Echte franse suikermais kopen in nederland

Mais in blik : 3,5€/kgFranse suikermais : 1,12€/kgGewone mais : 0,50€/kgMijn keuze is snel gemaakt … We leven in een consumptiemaatschappij en dat zie je elke dag meer en meer.

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: Mislukte batch bier stoken?!

Kaam infectie is niet dodelijk of zo, het haalt alleen bijna alle smaak uit je bier... Zo weinig (1,4 L) dat had ik niet verwacht. Zelf stoken heb ik ook aan zitten denken, heb een elektrische weckket...

In forum Bieren en wijnen

8 jaar geleden
RE: Het grote BBQ Topic!

Die zien er heerlijk uit en ik vermoed dat die opgegaan zijn met een lekker glas bier 🙂

In forum De kookhoek

8 jaar geleden
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter

Ik heb niets geleden hoor, mijn leed was snel voorbij toen ik Lummel zijn escapades las hahaha. Jac valt alle eer te beurt. Jan ..... was jij niet aan het lijnen? Ik had behoorlijk wat mosselen ove...

8 jaar geleden
RE: Mijn nieuwe ketel

Mooie huisvlijt! Zeker het poetswerk. Veel stookplezier ermee.

In forum Mijn installatie

8 jaar geleden
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?

Dit is nog maar een deel 🙂 Zag dat er nog 5 flessen whisky onaangebroken tussen staan. Whisky's en cognac's krijg ik meestal en de rest is tijdens de reizen eens in mijn tas beland. Die glaasjes......

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

Hahaha dat was ook geen straf 🙂

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
RE: Mislukte batch bier stoken?!

Theoretisch haal je er 1,4 liter pure alcohol uit. Ook ik weet niet of het nog te stoken is maar je kunt het altijd proberen. Zou het wel met een reflux doen. Wat let je om het zelf te stoken? Is een ...

8 jaar geleden
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?

Zo zijn al mijn whisky glaasjes. Ik heb er ook nog bij een aantal een glazen dekseltje voor nosing and tasting. Kreeg net nog een lekker fles Glenfiddich voor vaderdag 🙂 Mijn verzameling moet ik maar ...

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden
Pagina 177 / 343