Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Zou deze thermometer in de mash mogen hangen tijdens fermenteren? Dat laatste is ook een optie wanneer je onder zeer warm water kokend water verstaat. Gewoon een kleine hoeveelheid water in de Grainfather aan de kook brengen en een tijdje door de koeler laten circul... |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Zou deze thermometer in de mash mogen hangen tijdens fermenteren? Zo dus 😉 Het snel afkoelen heeft de voorkeur omdat afkoelende wort en stookwijn het meest kans lopen op infecties. Maar wanneer je alles goed ontsmet en niet teveel in de afkoelende wort zit is die ka... |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Zou deze thermometer in de mash mogen hangen tijdens fermenteren? Natuurlijk kun je de wortkoeler van de Grainfather ook gebruiken om de Barrel 674 en de roggebrood whisky te koelen. Daar zit wel een maar aan. Voor het gebruik moet je de wortkoeler steriliseren. Bij... |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Zou deze thermometer in de mash mogen hangen tijdens fermenteren? En als je de Grainfather hebt..... daar zit een wortkoeler bij. Nog een inline thermometer en je kunt meteen je gist pitchen. Ik weet niet of Stookwinkel deze heeft maar anders is het een mooie aanvul... |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Zou deze thermometer in de mash mogen hangen tijdens fermenteren? Het beste is om juist zo snel mogelijk te koelen tot pitch temperatuur. Is deze thermometer niet iets voor je? Of mischien een wortkoeler, dat koelt ook snel. |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Zou deze thermometer in de mash mogen hangen tijdens fermenteren? Allereerst hoe ga je hem er in hangen? Tijdens het vergisten wil je dat de CO2 enkel via het waterslot kan ontsnappen en er geen lucht terug in het vergistingsvat kan. De sonde is niet echt food grade... |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Ik zal er eens hard over nadenken maar denk dat ik de uitkomst al weet 😉 |
In forum Grainfather |
8 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Nee dat lijkt me een slecht idee, wat moet jij dan de hele dag doen? Je vrouw vervelen? |
In forum Grainfather |
8 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Jan heb ik allemaal al besproken met Erik je komt er al niet meer aan te pas. Hahaha. Jan? wie is Jan? Hahaha 🙂 |
In forum Grainfather |
8 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Dat ligt aan je vele offers van spiritualiën aan de weergoden denk ik. |
In forum Grainfather |
8 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Voorlopig hoef je niet meer naar de sportschool Jan 🙂 En wat een geluk dat het mooi weer is vandaag. |
In forum Grainfather |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Zodra meer bekend over de start zul je het zeker horen Jack 🙂 |
In forum Bieren en wijnen |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Wat is onze Jan van plan? Overigens bedankt voor je mailtje Govda. Jan Pm ontvangen en niet in de spam dus goed. Ik heb jou ook nog een mailtje gestuurd Lummel |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Jan, mail ontvangen, niet in de spam. Maar ik had je een reply gestuurd, heb je die niet ontvangen dan? |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Het begint met de juiste gist kiezen Lummel. |
8 jaar geleden |