Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: EZ filter dingetje Top Rene! ik heb nog de oude gebruiksaanwijzing (heb een hele partij van die dingen ooit gekocht) en daar wordt nog geadviseerd dat je tot onder de 50% moet met je verdunning. Jan had me het ook al ee... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Ach zolang we elkaar maar begrijpen 🙂 Tjonge wat heb ik een lekkere tripel gemaakt (twee stuks komen wel binnen en vanavond moet ik nog naar Abel want die is jarig) |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
8 jaar geleden |
|
RE: EZ filter dingetje Rene, Still Spirits raadt juist aan om je alcohol te verdunnen tot onder 50% |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Hier lukt dat zeker niet Lummel 😉 Er gaat iets mis met de quote Jan, als ik wil quoten dan krijg ik een heel andere tekst. Geen idee waar die vandaan komt (wel van het forum). |
8 jaar geleden |
|
RE: EZ filter dingetje Ah ok! Dat zal ik voortaan anders doen. Dan ga ik dit er nog eens doorheen gooien en dat gooi ik m weg. Dank voor je reactie Erik. Je kunt die uitgewerkte filters ook gebruiken als BBQ kool (zeker... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: EZ filter dingetje Volgens mij is er niets aan de hand. Kool haalt niet alle kleur eruit en dit filter is ontworpen om de vervelende smaken eruit te halen. Door die washers sijpelt niets als je eea goed bevestigt. Om de... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: EZ filter dingetje Kun je een beetje aftappen en een duidelijkere foto maken? De moer moet je inderdaad niet heel stevig vast draaien. Kool ontkleurt zou je zeggen, net als bij je eerdere filtratie. Vreemd geval. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Krijg je op 70-72 graden ook niet wat meer zwaardere alcoholen mee? |
8 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Knijpen tot 52-53 graden. Lekker langzaam voor een beter resultaat. |
8 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Ben ook benieuwd naar het resultaat maar ook benieuwd hoe de apparatuur je bevalt. |
8 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Waarom verwachtte ik dit antwoord ? ? Hahaha. "Geschikte ruimte" deed me beseffen dat ik het nog heel druk heb dus ik ga ook maar weer aan de slag. |
8 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Je hebt groot gelijk, eerst een geschikte ruimte vinden. (maar die conical fermenters..... en chiller...... ik zou toch willen uitproberen hoe 4 van die dingen werken op 1 chiller...... hahaha) |
8 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Lummel, ik denk dat Jan binnenkort een licht gebruikte T500 te koop aanbiedt en zich toch vergrijpt aan een Grainfather 😉 (ze staan wel heel erg voor de pak) |
8 jaar geleden |
|
RE: Zou deze thermometer in de mash mogen hangen tijdens fermenteren? Veel plezier zondag en de dagen die daarop volgen. Je gaat heel blij worden van de Grainfather. |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Zou deze thermometer in de mash mogen hangen tijdens fermenteren? Met de Barrel 674 heb je geen zooi 🙂 Die roggebrood zooi kun je inderdaad beter niet in je pomp hebben. Je kunt je grain-basket van de Grainfather gebruiken als filter (dan pomp je enkel de vloeist... |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |