Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: bakkersgist vraagjes Nee bij bierbrouwen enkel van tevoren (dus voor de gist erbij gaat) de wort beluchten, dan gist erbij, waterslot erop en niet meer roeren of wat dan ook tijdens het vergisten. Vat dichtlaten en zeker ... |
In forum Gist vragen |
8 jaar geleden |
|
RE: Troebel Die geven juist de smaak anders had je eea net zo goed met de reflexkolom kunnen stoken. |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Troebel Inderdaad anti-schuimmiddel gebruiken maar nog belangrijker heeeeel goed ontgassen voordat je je wash/mash gaat stoken. |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Gistvat temperatuur Die ene graad zal niet zo veel invloed hebben op het eindresultaat. Met het stijgen van de temperaturen is koeling geen overbodige luxe 😉 |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Gistvat temperatuur Helemaal mee eens. En dat koelkastje..... ben je zo kwijt denk ik. |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Gistvat temperatuur Fermentatie levert warmte op. Meet je echt je vloeistof of het vat? Wellicht is een klimaatkast een oplossing?! |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Excuus aanvaard Jan 😉 Jij kan er ook niets aan doen en ik heb geduld. |
In forum Grainfather |
8 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Die bovenste thermometer is totaal overbodig. Ik zou er niet in gaan boren. |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 Proficiat Lummel! |
In forum Bieren en wijnen |
9 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 Goed nieuws Jan! En ik verwacht ook leuke verslagen van mooie bieren. Hoop dat ik er wat tijd voor kan vinden. |
9 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 Gelukkig hoef ik niet meer onder de lantaarnpaal (daar zou waarschijnlijk ook nog geld bij moeten). Ik heb vorig jaar de hele set al gekocht, wacht enkel nog op het afleveren van de chiller 🙂 |
9 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 Hahaha, ik herken het. Ik ben ook niet zo handig en daarom zo blij met Grainfather spullen. |
9 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 Jack ik ben ook niet zo van het pils en meer van de tripels en red ales en.... Maar ik vind het straks wel een uitdaging om een goed pils en/of andere ondergisters te brouwen. Je kunt met de conical f... |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? Heb gisteren een glaasje van mijn cognac geproefd is van sept.2117 heel goed gelukt Is die al op dronk Chris 😉 |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 @Hobbyman: volgens mij wilt Lummel pils brouwen. Het brouwen van bovengistende bieren is veel simpeler dan pils of andere ondergistende bieren. Maar met een CCT zoals de conical fermenter en een bijbe... |
9 jaar geleden |