Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Pils maken 2018 Als ik de chiller heb ga ik me ook wagen aan een ondergister Jack. |
In forum Bieren en wijnen |
9 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 Spannend 🙂 |
9 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 Goede tip Mick. Ik heb ze nooit gebruikt dus heb er geen ervaring mee. |
9 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 Je hebt twee verschillende. Met en zonder tapkraantje aan de onderzijde. Die zonder tapkraantje daar heb je een nog apart tapkraantje voor nodig (wat je boven op het vaatje aansluit) en waar inderdaa... |
9 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 Je hebt ook nog een mogelijkheid om in dit soort 5 liter vaatjes je bier op te slaan en te tappen. |
9 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 alleen dit al lezen is leuk "whiskey met hop" wie weet nog wel een whiskey die zelf ik interessant vind .... de AA zal blij zijn met mij als nieuw lid 🙂 ="aw.ds&dclid=CNqNwaybjNoCFUYq4AodXa0JHg" |
9 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 Die flessen is een bron van zorg wat dat ga ik dus nooit en te nimmer doen. Ik vraag me dus af of je eigenlijk niet gewoon uit die conical fermenter een pilsje kunt tappen en anders moet er een tap ko... |
9 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 Als het bier mislukt kan je er toch altijd nog een goede whiskey van stoken toch? Ja dat kan. Je hebt dan wel een whisky met hop 😉 Maar die bestaan ook. |
9 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 Zo ben ik ook Rene, goed materiaal 😉 Maar ik heb ook heerlijke biertjes gebrouwen en deze in een klimaatkast laten vergisten. Ik denk alleen dat je jezelf af moet vragen of je pils wilt maken omdat je... |
9 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 Rene, je kunt het zo duur maken als je wilt. Je kunt ipv een Grainfather gewoon met pannen aan de slag, simpel op je fornuis. Vergisten kan ook gewoon in een gistton of gist emmer. Het koelen kan in e... |
9 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 Ik zie dat de link niet goed werkt. Gewoon daar brouwzouten invullen en je ziet heel veel topics. |
9 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 Die brouwzouten moet je allemaal los kopen. Er is op het hobbybrouwforum veel te vinden over brouwzouten: |
9 jaar geleden |
|
RE: Pils maken 2018 Je zou water kunnen zuiveren met een omkeer osmose-apparaat. Kost zo'n kleine 40 Euro. Maar dan moet je wel brouwzouten toe gaan voegen. Bijvoorbeeld: calciumchloride, calciumsulfaat, kaliumchloride ... |
9 jaar geleden |
|
RE: Niet uitgegiste stookwijn stoken Die muffe lucht komt waarschijnlijk van de gist. Ik ben bang dat je die met 1 keer her-stoken nog niet kwijt bent. Misschien filtreren over actieve kool? |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Volgens mij zijn alle leveranciers van ketels dat verplicht. Lees de algemene voorwaarden van Stookwinkel er maar eens op na. |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |