Forum antwoorden aangemaakt

RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Bovendien wat is er mooier dan je eigen bier tappen. Dat is helemaal waar. Ik houd het voorlopig nog op flesjes maar sluit niet uit dat ik in de toekomst ook een kegarator aanschaf.

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: hoe kan ik optimaal vergisten ?

Wat wil je daarmee bereiken Rien?

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Het is een hoop geld dat klopt. Maar je kunt ook eerst eea in flesjes afvullen en dan eventueel later aan de kegs gaan denken.

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: hoe kan ik optimaal destilleren ?

Ik denk ook dat je je koelwater harder moet laten lopen en je temperatuur goed in de gaten houden. Zelf probeer ik dit altijd tussen de 52 en 55 graden te houden.

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: Niet uitgegiste stookwijn stoken

Volgens mij heeft hij alles al gestookt.

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Die eerste Lummel, dan heb je de complete set en wat ik begrepen had van Jan zit de koelvloeistof er nu ook bij 🙂 Grainfather heeft ook een mooie 3 taps kegator: En ik denk dat Jan die ook kan (en wi...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Nimrax, daar vul ik er nog een bij aan, is een toppertje!

In forum Stookforum

9 jaar geleden

@Erik, leuk dat je mischien ook mee gaat doen, dan is het straks net als het rumproject, iedereen is er dan mee bezig 🙂 Lijkt me een leuk project, rum is me nog een stap te ver. Ik heb ook nog wat bi...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Vergeet je de conical fermenter niet of heb je die al bij de chiller gerekend?

In forum Spirits

9 jaar geleden

Misschien dat ik dit jaar ook meedoe, jullie project vorig jaar heeft me veel inspiratie gegeven.

In forum Spirits

9 jaar geleden

Ik weet niet hoe je eea richting 23 graden hebt gebracht en hoe lang dat je het de tijd gegeven hebt, maar het kan een behoorlijke tijd duren voordat de vloeistof de omgevingstemperatuur heeft aangeno...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

ik zou hem even warmer wegzetten, dan begint de gist wel weer met waar hij voor bijgevoegd was 😉 Gewoon weer uit laten gisten dus. En je vat niet openmaken.

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Klimaatkast maken.

Als ik je een tip mag geven....

9 jaar geleden
RE: Klimaatkast maken.

Ik denk niet dat je de thermostaat moet vervangen en je hoeft ook niets los te halen aan de thermostaat. De STC 1000 of Inkbird regelt je temperatuur. Stel je die in op bv 10 graden dan koelt eea tot ...

9 jaar geleden
RE: Waarom zit er verschil in wodka kwa dronken zijn

Jan, heel veel sterkte gewenst! Top van die 15 kilo. Nimrax, proficiat ik drink er vanavond een lekker biertje op.

In forum Stookforum

9 jaar geleden
Pagina 217 / 343