Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Hoe kan het dat mijn alcohol tester niks aangeeft terwijl er wel degelijk alcohol in zit? Met een vinometer kun je dit ook niet meten want ook hier is de suiker de verstorende factor. Een vinometer is om (stook)wijn te meten. Zit er (nog) suiker in je stookwijn dan is je resultaat ook niet... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Hoe kan het dat mijn alcohol tester niks aangeeft terwijl er wel degelijk alcohol in zit? Om een lang verhaal kort te maken; alcohol is lichter dan water en suiker is zwaarder dan water. Met een alcoholmeter ga je het niet kunnen meten. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Hoe kan het dat mijn alcohol tester niks aangeeft terwijl er wel degelijk alcohol in zit? 150 gram op hoeveel liter/centiliter/mililiter? |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Hoe kan het dat mijn alcohol tester niks aangeeft terwijl er wel degelijk alcohol in zit? Dus je meet je destillaat? Wanneer je suiker (en essence) hebt toegevoegd verstoor je je meting weer. Ik weet niet hoeveel suiker je hebt toegevoegd? |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Hoe kan het dat mijn alcohol tester niks aangeeft terwijl er wel degelijk alcohol in zit? Wat meet je? Je stookwijn of je destillaat? Stookwijn kun je niet met een alcoholmeter meten, wel met een vinometer. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Wodka stoken 😉 |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Zah deze staan en facht deel hem even Toen ik de titel zag dacht ik..... moet die niet in de categorie "welke borrel drink je nu"? 🙂 |
In forum Vraag en aanbod |
9 jaar geleden |
|
RE: Wodka stoken Is het niet vaak zo dat je met betere producten, die doorgaans meer kosten, ook een beter resultaat bereikt? |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: 12 April 2018 gaan we weer naar Zweden! Ga jij mee??? Sweet memories 🙂 |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Wodka stoken Het diastatische vermogen van je mout is dan belangrijk. Een biscuitmout wordt tot maximaal 25% van de stoort toegevoegd anders wordt niet al het zetmeel omgezet. Dus wil je aardappelzetmeel omzetten ... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Mashen of Maischen Wanneer je biscuit mout gebruikt moet je zorgen voor of een grote hoeveelheid mout met een groot diastatisch vermogen of enzymen toevoegen. Biscuit mout bevat namelijk geen enzymen meer. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Mashen of Maischen Ik heb enkel ervaring met de maish methode (bier en whisky). |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Mashen of Maischen Dat het vreemd klinkt klopt en dat ben ik ook helemaal met je eens dat het eigenlijk hetzelfde betekent. De vraag was wat het verschil tussen Jan zijn methode en het maischen zoals bij bierbrouwen en ... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Mashen of Maischen Het verschil tussen wat Jan doet en maischen is eenvoudig. Jan laat alles mee vergisten en met de maish methode doe je dat niet. Tijdens het maischen zetten de enzymen in de mout de zetmeel om in suik... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Van graan tot vat: zelf mouten De Tilt is een geweldig stukje speelgoed 😉 |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |