Forum antwoorden aangemaakt

RE: Mashen of Maischen

Die filmpjes had ik ook al gezien maar het zal wel een kant en klaar dingetje worden 😉

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Had je de vorige gist ook bij Brouwmarkt gekocht? Ik zou daar toch iets van zeggen dat hij al zo oud was. Ik ben ook niet zo van de giststarters maken want ik heb (nog) geen roerder. De keren dat ik z...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Moutwijn filteren

Afgelopen zaterdag had ik een run gedaan met 2 kg mout en 5 kg suiker. Daar kwam 3,5 liter whisky van met een alcoholpercentage van 60 %. Smaakt wel goed maar persoonlijk vond ik daar de moutsmaak nie...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Ik zou nog even afwachten, kan best dat hij langzaam op gang komt. Iedere gist heeft zo zijn eigen profiel. Maar dat je gestart bent met erg zwakke gist dat is wel duidelijk. Korrelgisten zijn gewoon ...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Dan is tie lekker bezig toch. Enige wat zou kunnen is dat je een lager start SG hebt en dus wat minder alcohol straks. Of heb je een gist gebruikt met enzymen?

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Waar heb je schrik van?

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Braurens is ook goed spul 🙂 Succes en hopelijk wordt het toch een mooi brouwsel.

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Je steentjes goed ontsmetten dan. Heb je Starsan? Anders uitkoken. En even wat watten voor het gedeelte waar de lucht aangezogen wordt. Bij mijn wort beluchtingspompje zit een steriel luchtfiltertje. ...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Ik denk dat je nu een beetje laat bent met het maken van een starter. Je kunt het ook met wat wort die je nu hebt gemaakt proberen. Wel even je SG meten en aanpassen tot ergens rond de 1.030/1.040. Go...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Met een starter moet je wel op tijd beginnen om voldoende actieve gistcellen te krijgen. Het nadeel van vloeibare gist is dat namate de tijd verstrijkt er steeds minder actieve gistcellen in het flesj...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Met vloeibare gist zou ik altijd een starter maken. Heb je dat ook gedaan?

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: laatste beetje mash uit gistingsfles halen?

+1

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: Zah deze staan en facht deel hem even

En die T9 spelling...... die ging bij mij meteen de deur uit 🙂

In forum Vraag en aanbod

9 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Zo ben ik veel bezig met low and slow BBQ maar ook Charcuterie en worst vind ik interessant! Welkom en...... dan moet je zeker mee naar Zweden gaan 🙂

In forum Stel je even voor...

9 jaar geleden
RE: Hoe kan het dat mijn alcohol tester niks aangeeft terwijl er wel degelijk alcohol in zit?

Oeps, verkeerde boek met verkeerde link geplaatst. Hier de juiste link:

In forum Stookforum

9 jaar geleden
Pagina 219 / 343